Danny Oosterveer

Danny Oosterveer

Datasexual Marketingfacts

693 posts  –  521 reacties


  • @DannyOosterveer
  • facebook
  • linkedIn
  • Danny Oosterveer op google+
  • 4square
  • slideshare
  • tumblr
  • 24sessions
  • rss
  • website
  • Volg Danny Oosterveer via RSS

Als ware #Datasexual heeft Danny een passie om betekenis te halen uit data. Danny werkt bij Marketingfacts waar hij actief is op de redactie, en social & research doorontwikkelt.

recente artikelen van Danny Oosterveer
10 interessante onderzoeken van de afgelopen 2 weken


E-business
  • 0
  • 5244
  • -
  • -
  • -
  • -

10 interessante onderzoeken van de afgelopen 2 weken

In de vakantieperiode is het onderzoek dungezaaid, vandaar dat ik in deze blog de beste 10 onderzoeken van de afgelopen 2 weken heb verzameld ipv de afgelopen week. In deze blog o.a. cijfers over e-mailmarketing in Nederland, een internationale benchmark van privacy (waaruit bijkt dat Nederlanders hun gegevens niet snel weg geven) en een rapport van Deloitte over digitale businessmodellen voor vermogensbeheer.

De sharing economy in Nederland

De sharing economy in Nederland

De deeleconomie is sterk in opkomst. Volgens Rachel Botsman, auteur van het boek 'What's mine is yours', is de online peer-to-peer-verhuurmarkt goed voor 26 miljard dollar. Aan de populariteit ligt ten grondslag dat delen in is, en bezit uit. De opkomst van mobiel internet en sociale media hebben de drempel om spullen te lenen enorm verlaagd. Om enigszins een beeld te krijgen van hoe de sharing economy er in Nederland voor staat, heeft Newcom Research & Consultancy cijfers gepubliceerd over de bekendheid en het gebruik van enkele sharing economy platforms in Nederland.


Social media marketing
  • 0
  • 6619
  • -
  • -
  • -
  • -
10 interessante onderzoeken van afgelopen week


E-business
  • 1
  • 4370
  • -
  • -
  • -
  • -

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Afgelopen week hebben we op Marketingfacts een dashboard voor webcarestatistieken gelanceerd. Ook is er veel mooie content op e-mailmarketinggebied uitgebracht. Zo verscheen er een blog over het beste tijdstip waarop je e-mailings kan verzenden. Daarnaast is de Nationale E-mail Benchmark 2014 gepubliceerd met de nationale gemiddelde open- en click through rates.

Drumrolls please: het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 is uit!

Drumrolls please: het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 is uit!

De koffie en het zweet hebben rijkelijk gevloeid, maar dat was het meer dan waard. Vol trots presenteren we het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015! Een boekwerk van ruim 300 pagina's tjokvol duiding, cijfers en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Kortom: de staat van online marketing in Nederland anno 2014-2015. De ideale metgezel voor iedere online marketeer!


Marketingfacts
  • 3
  • 5673
  • -
  • -
  • -
  • -