Danny Oosterveer

Danny Oosterveer

Datasexual Marketingfacts

692 posts  –  519 reacties


  • @DannyOosterveer
  • facebook
  • linkedIn
  • Danny Oosterveer op google+
  • 4square
  • slideshare
  • tumblr
  • 24sessions
  • rss
  • website
  • Volg Danny Oosterveer via RSS

Als ware #Datasexual heeft Danny een passie om betekenis te halen uit data. Danny werkt bij Marketingfacts waar hij actief is op de redactie, en social & research doorontwikkelt.

recente artikelen van Danny Oosterveer
De sharing economy in Nederland

De sharing economy in Nederland

De deeleconomie is sterk in opkomst. Volgens Rachel Botsman, auteur van het boek 'What's mine is yours', is de online peer-to-peer-verhuurmarkt goed voor 26 miljard dollar. Aan de populariteit ligt ten grondslag dat delen in is, en bezit uit. De opkomst van mobiel internet en sociale media hebben de drempel om spullen te lenen enorm verlaagd. Om enigszins een beeld te krijgen van hoe de sharing economy er in Nederland voor staat, heeft Newcom Research & Consultancy cijfers gepubliceerd over de bekendheid en het gebruik van enkele sharing economy platforms in Nederland.


Social media marketing
  • 0
  • 6206
  • -
  • -
  • -
  • -
10 interessante onderzoeken van afgelopen week


E-business
  • 1
  • 4250
  • -
  • -
  • -
  • -

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Afgelopen week hebben we op Marketingfacts een dashboard voor webcarestatistieken gelanceerd. Ook is er veel mooie content op e-mailmarketinggebied uitgebracht. Zo verscheen er een blog over het beste tijdstip waarop je e-mailings kan verzenden. Daarnaast is de Nationale E-mail Benchmark 2014 gepubliceerd met de nationale gemiddelde open- en click through rates.

Drumrolls please: het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 is uit!

Drumrolls please: het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 is uit!

De koffie en het zweet hebben rijkelijk gevloeid, maar dat was het meer dan waard. Vol trots presenteren we het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015! Een boekwerk van ruim 300 pagina's tjokvol duiding, cijfers en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Kortom: de staat van online marketing in Nederland anno 2014-2015. De ideale metgezel voor iedere online marketeer!


Marketingfacts
  • 1
  • 4735
  • -
  • -
  • -
  • -
Nationale E-mail Benchmark 2014: E-mailend Nederland in kaart gebracht

Nationale E-mail Benchmark 2014: E-mailend Nederland in kaart gebracht

Een e-mail wordt steeds vaker op een smartphone of tablet geopend, en ook doorgeklikt. Hoewel het merendeel van de e-mails nog steeds op de desktop wordt gelezen en geklikt, laten de opens en kliks op mobiel in elk kwartaal van 2013 een stijging zien. Dit blijkt uit de Nationale E-mail Benchmark 2014, die vandaag door DDMA is gepubliceerd. Het mooie van dit onderzoek is dat het gebaseerd is op feitelijk verstuurde e-mailings bij grote Nederlandse ESP's. De benchmark biedt zodoende inzicht in de verzending van Nederlandse e-mailings en de resultaten hiervan.


  • 2
  • 3799
  • -
  • -
  • -
  • -