Danny Oosterveer

Danny Oosterveer

Datasexual Marketingfacts

676 posts  –  508 reacties


  • @DannyOosterveer
  • facebook
  • linkedIn
  • Danny Oosterveer op google+
  • 4square
  • slideshare
  • tumblr
  • 24sessions
  • rss
  • website
  • Volg Danny Oosterveer via RSS

Als ware #Datasexual heeft Danny een passie om betekenis te halen uit data. Danny werkt bij Marketingfacts waar hij actief is op de redactie, en social & research doorontwikkelt.

recente artikelen van Danny Oosterveer
De laatste cijfers over internetgebruik in Europa

De laatste cijfers over internetgebruik in Europa

Een tijd terug heeft de Europese Commissie de resultaten van het jaarlijkse onderzoek naar het ICT gebruik onder Europeanen bekend gemaakt. Deze cijfers zijn onlangs toegevoegd aan Eurostat en het Marketingfacts Stats Dashboard. Het zal geen verrassing zijn dat de internetpenetratie zeer hoog is. In termen van huishoudens met toegang tot internet is Nederland koploper in Europa met een penetratie van 95 procent. 94 procent van de Nederlanders heeft in de afgelopen 3 maanden internet gebruikt.


Online advertising
E-business
  • 3
  • 2298
  • -
  • -
  • -
  • -
“Nederlandse retail moet digitale ballen tonen”

“Nederlandse retail moet digitale ballen tonen”

"Het doel voor BV Nederland is om de totale omzet uit online verkopen te laten stijgen van 120 naar 150 miljard euro. Nederland moet met 9 concrete actieplannen deze digitale ambitie realiseren". Zo luidt althans het advies van het Comité van Aanbeveling van het onderzoeksprogramma Shopping2020, na een jaar waarin 18 branche- en belangenverenigingen, 460 experts en 6 gerenommeerde kennispartners hebben geblogd, gediscussieerd en onderzocht hoe de consument in 2020 shopt naar producten en diensten. De opgedane kennis en advies is samengevoegd tot 1 rapport.


E-Commerce
  • 0
  • 3415
  • -
  • -
  • -
  • -
Omzet uit mobiel winkelen verdubbeld naar 1,3 miljard euro

Omzet uit mobiel winkelen verdubbeld naar 1,3 miljard euro

De online consumentenbestedingen via smartphone en tablet zijn in 2013 gestegen naar 1,3 miljard euro. Dat is 12 procent van de totale e-commercemarkt. Hiermee zijn de uitgaven via smartphone en tablet ruim verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode een jaar daarvoor. Dit blijkt uit de M-commerce Monitor 2013-2, het halfjaarlijkse onderzoek naar mobiele consumentenbestedingen van Blauw Research in samenwerking met Thuiswinkel.org en iDEAL


Mobile marketing
E-Commerce
  • 0
  • 2862
  • -
  • -
  • -
  • -