Danny Oosterveer

Danny Oosterveer

Datasexual Marketingfacts

704 posts  –  521 reacties


  • @DannyOosterveer
  • facebook
  • linkedIn
  • Danny Oosterveer op google+
  • 4square
  • slideshare
  • tumblr
  • 24sessions
  • rss
  • website
  • Volg Danny Oosterveer via RSS

Als ware #Datasexual heeft Danny een passie om betekenis te halen uit data. Danny werkt bij Marketingfacts waar hij actief is op de redactie, en social & research doorontwikkelt.

recente artikelen van Danny Oosterveer
Online retail in Nederland: de grote worden groter

Online retail in Nederland: de grote worden groter

Ahold, waar Albert Heijn en bol.com toe behoren, is net als vorig jaar de grootste online verkoper van Nederland. Dat blijkt uit de 7e editie van de Twinkle100. De 10 allergrootste webwinkels groeiden in 2013 relatief harder dan de rest. Voor het eerst is de top 10 goed voor de helft (50,5 procent) van de omzet van de top 100. Samen waren de 100 bedrijven uit de Twinkle100 het afgelopen jaar goed voor een omzet van 5,2 miljard euro. 


E-Commerce
  • 0
  • 1856
  • -
  • -
  • -
  • -
Online goed voor 18 procent van alle bestedingen

Online goed voor 18 procent van alle bestedingen

Nederlandse consumenten hebben in het eerste halfjaar ruim 53 miljoen aankopen via internet gedaan, met een totale omzet van 6,58 miljard euro. Hiermee is de online markt verantwoordelijk voor 18 procent van alle bestedingen in Nederland. Bijna 4 procent van alle aankopen werd in het eerste halfjaar online gedaan. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor over het tweede kwartaal van dit jaar


E-Commerce
  • 0
  • 1978
  • -
  • -
  • -
  • -
Mobile advertising gaat (eindelijk) hard

Mobile advertising gaat (eindelijk) hard

De omzet in display advertising is voor het eerst sinds de economische crisis met dubbele cijfers gestegen. Deze vorm van online adverteren groeide het eerste halfjaar van 2014 met 16 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2013. Binnen display is mobile met een groei van 72 procent het snelstgroeiende medium en daarmee breekt het definitief door. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study over de eerste helft van 2014, uitgevoerd door Deloitte in opdracht van IAB Nederland.


Online advertising
Mobile marketing
  • 0
  • 3220
  • -
  • -
  • -
  • -
Verslag Online Tuesday #46.2: hoe online de tv-ervaring kan versterken

Verslag Online Tuesday #46.2: hoe online de tv-ervaring kan versterken

De eerste editie van het nieuwe seizoen van Online Tuesday stond in het teken van hoe online, social en mobile de tv-ervaring kunnen verrijken en verlengen. Met de nieuwe mogelijkheden kunnen kijkers meedoen en meebepalen wat er op tv gebeurt. Wat zijn de mogelijkheden? En 'what's in' voor de zenders en adverteerders? 


Mobile marketing
Online video
  • 0
  • 4187
  • -
  • -
  • -
  • -
Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 nu verkrijgbaar als digitaal boek

Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 nu verkrijgbaar als digitaal boek

Met trots presenteren we het digitale Marketingfacts Jaarboek 2014-2015! Het is voor het eerst dat we een digitale versie uitgeven van het Marketingfacts Jaarboek. Het ebook is bedoeld voor tablets, en bevat onder andere interactieve grafieken en extra content. Daarnaast kan je met de meeste devices makkelijk notities maken en bladwijzers aanmaken.


Marketingfacts
  • 1
  • 6913
  • -
  • -
  • -
  • -