Michèl Schilders is Algemeen Directeur bij USG Marketing, Communication & Sales Professionals. USG MarComSales is arbeidsbemiddelaar in communicatie-, marketing- & salesprofessionals met een HBO+ denk- en werkniveau. USG MarComSales staat voor de optimale P van Personeel in uw marcommix.

recente artikelen van Michèl Schilders
Is de wereld wel klaar voor big data?

Is de wereld wel klaar voor big data?

Uit een onderzoek van IBM onder chief marketing officers over de hele wereld, blijkt dat de meeste CMO's niet weten hoe ze met big data om moeten gaan. En dat terwijl het bij iedereen op de agenda staat. Ronald Velten, marketingdirecteur van IBM, schreef daar onlangs een mooi artikel over. Ook bij USG is big data een woord dat in de gangen en directiemeetings om de haverklap voorbij komt. Maar wat willen we er eigenlijk mee zeggen? Is de wereld wel klaar voor big data?


E-business
Web analytics
  • 6
  • 7173
  • -
  • -
  • -
  • -
Wie ben ik? Over het belang van een sterke organisatie-identiteit


Online PR & Branding
  • 4
  • 4589
  • -
  • -
  • -
  • -

Wie ben ik? Over het belang van een sterke organisatie-identiteit

Deze maand was ik op het Identiteitscongres. Daar hielden wij met een aantal relaties een 'identiteitsontbijt', een dialoog over organisatie-identiteit. Wat is een organisatie-identiteit, wat kun je ermee en hoe creëer je als organisatie een identiteit, waren de onderwerpen die centraal stonden in die bijeenkomst en die ik hier nu ook graag deel.

De kracht van een goed verhaal

De kracht van een goed verhaal

Storytelling is simpelweg het vertellen van een verhaal. En voor marketeers: het overbrengen van een boodschap aan de hand van een verhaal waarmee je de lezers intrigeert of vermaakt. Want, zoals ik al schreef in mijn 14 hotte marketingtrends voor 2014, met gortdroge feiten kom je er niet langer. Mensen willen zich kunnen identificeren met een dienst of product en met een verhaal wordt informatie makkelijker behapbaar. Iedereen heeft het over storytelling, maar wat is het eigenlijk. Wat is een goed verhaal?


Online PR & Branding
  • 14
  • 8466
  • -
  • -
  • -
  • -
Brainpower in B2B: de kracht van brainbound marketing

Brainpower in B2B: de kracht van brainbound marketing

Paul Hassels Mönning combineert inbound marketing met inzichten over de werking van het klantbrein. Hij biedt dit concept aan als nieuwe verkoopstrategie aan de B2B-markt onder de naam Br@inbound Marketing. Bij het diagonaal doornemen van zijn boek is mijn eerst reactie: “Handig boek, maar ik zie geen nieuwe inzichten en zeker geen nieuwe verkoopstrategie”. Of is dat iets te licht gedacht?


E-business
Usability & Design
  • 2
  • 4863
  • -
  • -
  • -
  • -