Michèl Schilders is Algemeen Directeur bij USG Marketing, Communication & Sales Professionals. USG MarComSales is arbeidsbemiddelaar in communicatie-, marketing- & salesprofessionals met een HBO+ denk- en werkniveau. USG MarComSales staat voor de optimale P van Personeel in uw marcommix.

recente artikelen van Michèl Schilders
De kracht van een goed verhaal

De kracht van een goed verhaal

Storytelling is simpelweg het vertellen van een verhaal. En voor marketeers: het overbrengen van een boodschap aan de hand van een verhaal waarmee je de lezers intrigeert of vermaakt. Want, zoals ik al schreef in mijn 14 hotte marketingtrends voor 2014, met gortdroge feiten kom je er niet langer. Mensen willen zich kunnen identificeren met een dienst of product en met een verhaal wordt informatie makkelijker behapbaar. Iedereen heeft het over storytelling, maar wat is het eigenlijk. Wat is een goed verhaal?


Online PR & Branding
  • 14
  • 4401
  • -
  • -
  • -
  • -
Brainpower in B2B: de kracht van brainbound marketing

Brainpower in B2B: de kracht van brainbound marketing

Paul Hassels Mönning combineert inbound marketing met inzichten over de werking van het klantbrein. Hij biedt dit concept aan als nieuwe verkoopstrategie aan de B2B-markt onder de naam Br@inbound Marketing. Bij het diagonaal doornemen van zijn boek is mijn eerst reactie: “Handig boek, maar ik zie geen nieuwe inzichten en zeker geen nieuwe verkoopstrategie”. Of is dat iets te licht gedacht?


E-business
Usability & Design
  • 2
  • 3459
  • -
  • -
  • -
  • -
De evolutie van contentmarketing


Social media marketing
  • 8
  • 8100
  • -
  • -
  • -
  • -

De evolutie van contentmarketing

Contentmarketing is niets nieuws. Bedrijven verspreidden meer dan honderd jaar geleden ook al waardevolle, relevante informatie om hun business te profileren en de verkoop van producten en diensten te bevorderen. Toch zijn er maar weinig organisaties die goed hebben nagedacht over welke content ze waarom en in welke vorm willen aanbieden, laat staan dat ze het effect vervolgens meten. Contentmarketing is slimme marketing, mits je weet wat je doet.

Jongeren kiezen voor Instagram en Snapchat

Jongeren kiezen voor Instagram en Snapchat

Generatie Y moet op een bepaalde manier aangesproken worden om ze op de juiste manier te prikkelen, maar jongerenmarketing is zo simpel nog niet. Zijn we net aan Facebook als marketingtool gewend, is de populariteit alweer aan het afnemen. Naast de nadruk op (bewegend) beeld, met apps als Instagram en Vine, komt ineens ook kortstondigheid om de hoek kijken met apps als Tinder en Snapchat. Een interessante ontwikkeling, waarvan het einde nog lang niet in zicht is...


Social media marketing
Mobile marketing
  • 8
  • 7410
  • -
  • -
  • -
  • -