De bestedingen aan digital advertising in Nederland zijn in 2023 gegroeid naar 3,7 miljard euro. Dat is een stijging van vijf procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Opvallend is dat lokale uitgevers meer groeien dan wereldwijde partijen.
ROI houdt marketeers wakker, maar de wijze waarop dit wordt gemeten en toegepast loopt sterk uiteen. Een recent onderzoek werpt een interessant licht op hoe marketeers de ROI van investeringen in AI bepalen. Verrassend genoeg draait het niet alleen om de pegels.
Organisaties geloven in de kracht van video maar wat bereik je er nu echt mee? Interim en freelance communicatiespecialisten Pauline Steerneman en Renée Reijers delen hun video-ervaringen.
Terwijl Chief Marketing Officers (CMO's) de klantbeleving (CX) vaak zien als hun belangrijkste prioriteit, lijkt dit onderwerp niet dezelfde urgentie te hebben voor CEO's. Wat zegt dit over hun focus voor het komende jaar?
Het begrip ´duurzaam´ is tot een hol, overmatig gebruikt begrip verworden. Tijd voor een alternatief! Toekomstbestendigheid in plaats van duurzaam misschien?
De ranglijsten van de Warc Effective 100 fungeren als maatstaf voor effectiviteit. Veel van de topcampagnes pakken belangrijke sociale kwesties aan. Dit zijn de hoogste scoorders.
Herkenbaar voor velen: Wat is nou het ideale moment om een persbericht te versturen? Het antwoord op deze vraag is discutabel. Maar stop maar met het je afvragen.
In de digitale marketing draait alles om veilige gegevensopslag. Ontdek de trends, valkuilen en strategieën voor succesvolle gegevensverzameling.
Een onthullend verslag van de NIMA community Brein en Gedrag: read and learn!
Weliswaar is de CMO Survey Amerikaans, maar de vraagstukken waarmee marketingleiders daar rondlopen, zijn universeel.
Onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.
De meeste Nederlanders (60%) weten niet waar zij zorgen over digitale technologieën zoals DigiD, social media of de uitrol van 5G kunnen uiten. Zorgen zijn er vooral over veiligheid en privacy.