“Consumenten zeggen duurzaamheid belangrijk te vinden – maar betalen ze er ook voor? Hoewel het merendeel van de Nederlandse huishoudens zich een hogere prijs voor biologisch kan veroorloven, kiest een groot deel er toch niet voor. Ons onderzoek laat zien welke factoren bepalen of gezondheid en duurzaamheid daadwerkelijk meespelen bij keuzes in de supermarkt.”
Waarom betalen consumenten ineens meer voor een reep chocolade? Wat maakt een deodorant ‘luxe’? En waarom lijkt het voor veel merken steeds belangrijker om ‘premium’ te zijn?
De inschrijving voor de NIMA Marketingprijzen 2025 is geopend. Deze vakprijzen erkennen organisaties die marketing strategisch en met merkbare impact inzetten.
In een wereld waarin content over elkaar heen buitelt, AI algoritmes woekeren en elke video, reel of campagne in seconden wordt weggeveegd, telt één inzicht meer dan ooit: aandacht is vluchtig, vertrouwen is blijvend.
Populair
Nieuw
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Retentie Marketeer
Retentie Marketeer
Marketingcommunicatie Professional
Om onze groei te versnellen, de customer experience te verbeteren en onze zichtbaarheid in de markt én richting klanten te vergroten, zoeken wij een creatieve en resultaatgerichte Marketing / Marketingcommunicatie professional.
Marketingcommunicatie Professional
Online Fondsenwerver (32-36 uur)
Wil jij jouw PR-brein inzetten voor een mooi maatschappelijk doel? Lees dan vooral even verder.
Online Fondsenwerver (32-36 uur)
We are family
Het Nederlandse kennisplatform over innovatie in marketing.