De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Gesponsord

    Content mangement: hoe vermijd je de top 5 ‘site-killers’?

    Het verschil tussen een mooie en tevens functionele website en een site die uit de klauwen loopt is vaak terug te brengen naar 1 woord: governance. Deze whitepaper vertelt over hoe je, aan de hand van een aantal principes, het creeren en beheren van je website in toom kan houden. Dit doet de whitepaper aan de hand van 5 'site-killers'.

  • Onderzoek

    European Family Business Barometer 2014

    Europese familiebedrijven die willen uitbreiden zoeken het steeds dichter bij huis. Vooral het thuisland is bij de bedrijven in trek om het marktaandeel uit te breiden. Ook andere landen in Europa zijn bij de bedrijven in beeld, maar die moeten vooral vertrouwd en dicht bij huis zijn.

  • Onderzoek

    Internet usage by individuals in 2014

    Internet wordt alom gebruikt in Europa. Niet gebruiken meer mensen het internet, maar ook wordt het internet steeds vaker dagelijks gebruikt. Inmiddels gebruikt bijna tweederde (65 procent) van de 16-74-jarigen in de EU28 dagelijks het internet. In 2006 was dit nog 31 procent.

  • Onderzoek

    .EU Report Q3 2014

    Het totale aantal .eu-registraties is in Q3 2014 met 4,7% toegenomen in vergelijking met hetzelfde kwartaal van vorig jaar, zo blijkt uit het vandaag vrijgegeven voortgangsrapport van EURid, het .eu-register. Sinds de openstelling van het domein in 2005 zijn er meer dan 3,8 miljoen .eu-domeinnamen geregistreerd. 

  • Gesponsord

    Customer-driven online engagement

    Elk merk werkt online aan het uitbouwen van een trouwe klantenkring. Dat noemen we online engagement. Vaak proberen bedrijven dat te bereiken via de traditionele aanpak: ze zenden één boodschap naar hun hele doelgroep. Het is echter veel effectiever om iedere bezoeker persoonlijk relevante content aan te bieden. Dat noemen we customer-driven online engagement.

  • Whitepaper

    In-store marketing via micro-location

    DigitasLBi Labs heeft een whitepaper geschreven over in-store marketing via micro-location. De analyse behandelt een reeks van Beacon oplossingen en belicht de verschillen tussen in-store BLE, NFC, QR codes, WI-FI en GPS beacons voor in-store marketing toepassingen. 

  • Onderzoek

    Monitor Creatieve Industrie 2014

    Dit onderzoek constateert dat de banengroei van afgelopen jaren stagneert, dat er sprake is van toenemende schaalverkleining en dat het verdienvermogen van de sector onder druk staat. Onderzoekers pleiten ervoor om het verdienvermogen van de Creatieve Industrie hoog op beleidsagenda’s te zetten. Nader onderzoek is gewenst rond de waarde die de creatieve industrie toevoegt aan andere sectoren (in crossovers) en de ontwikkeling van Nederland tot creatieve economie.

  • Onderzoek

    Online Ad Spend Study 2014 Q3

    De online advertentiemarkt in Nederland is ook in het derde kwartaal van 2014 gegroeid. Q3 liet een totale omzet zien van 323 miljoen euro, 11% meer dan in Q3 van vorig jaar. De groei binnen mobile advertising, die in het eerste half jaar van 2014 eindelijk van de grond kwam, zette verder door en liet een stijging zien van maar liefst 91% ten opzichte van derde kwartaal 2013. 

  • Richtlijnen

    Mobile Advertisingstandaarden Update 2015

    De Taskforce Mobile komt met een update op de Mobile Advertisingstandaarden. De Mobile Advertisingstandaarden moeten ervoor zorgen dat de inzet van mobile advertising vereenvoudigd en zodoende gestimuleerd wordt. Deze standaarden zijn toepasbaar voor zowel mobile web als in-app campagnes en betreffen zowel display als rich media.

  • Onderzoek

    The Importance of Being Seen

    Meer dan de helft van de advertenties wordt niet gezien. Dat blijkt uit dit onderzoek van Google naar de effectiviteit van online advertenties. 56,1 procent van alle advertenties die binnen het Google Display Network WORDEN geserveerd worden nooit gezien. Dat kan komen doordat advertenties onder de vouw worden geplaatst.