De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Onderzoek

    YouTube Insights Q2 2014

    Passions and interests drive people’s lives and, of course, their purchases. In this issue of YouTube Insights, see how brands like Turkish Airlines and Unilever have leveraged this behavior to create even bigger fans.

  • Onderzoek

    TV Halfjaarrapport 2014

    De netto bestedingen voor TV-reclame zijn in de eerste helft van 2014 namelijk uitgekomen op € 476 miljoen. Dat is een stijging van bijna 7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Zowel de spot (422 miljoen) als de non-spot bestedingen (54 miljoen) groeiden mede als gevolg van de herstellende economie.

  • Onderzoek

    Marktmonitor Video on Demand in Nederland H1 2014

    Eén derde van de Nederlanders maakt gebruik van betaalde Video on Demand (VoD)-diensten van aanbieders zoals UPC, Ziggo en Netflix. Onder de 18- tot 35-jarigen is dat zelfs 45%. 78% van de Nederlanders die On Demand kijkt, kiest voor het zogenoemde pay per view.Daarbij rekenen zij de film of serie die zij op dat moment willen bekijken direct af.

  • Onderzoek

    Global Trends 2014

    Deze Global Trends survey - "the largest of its kind" volgens de auteurs - vertelt over de attitudes en het gedrag van consumenten uit 20 landen. Het rapport legt complexe, en soms tegenstrijdige, bevindingen bloot; van huwelijk tot migratie, van ambitie tot advertising en van samenleving tot social media.

  • Gesponsord

    Content mangement: hoe vermijd je de top 5 ‘site-killers’?

    Het verschil tussen een mooie en tevens functionele website en een site die uit de klauwen loopt is vaak terug te brengen naar 1 woord: governance. Deze whitepaper vertelt over hoe je, aan de hand van een aantal principes, het creeren en beheren van je website in toom kan houden. Dit doet de whitepaper aan de hand van 5 'site-killers'.

  • Onderzoek

    Social Media Advertising onderzoek 2014

    Hoe staat het er voor met social media advertising in Nederland? Om daar een vinger op te kunnen leggen onderzoekt Pauwr jaarlijks de top 500 adverteerders van Nederland op hoe zij omgaan met adverteren via sociale media. 

  • Onderzoek

    Marketing Data and Consumer Privacy

    Marketeers hebben de beschikking over steeds meer data. In dit onderzoek wordt gekeken naar hoe marketeers met die data omgaan. Hoe zorgen zij dat de privacy van consumenten gewaarborgd is? En hoe kijken consumenten naar die persoonlijke informatie?

  • Onderzoek

    De breinrespons op magazine ads

    Binnen 0,3 seconde bepaalt de consument of een tijdschriftadvertentie interessant is of niet. Bij het zien van een advertentie vindt in het brein een zeer snelle reactie plaats die samenhangt met de waardering voor een advertentie.

  • Onderzoek

    The digital prize

    Ongeveer de helft van de Nederlanders is bereid verzekeraars additionele persoonlijke informatie te verschaffen om de beste premie te krijgen voor zijn schadeverzekering. Dat blijkt uit dit rapport dat de toekomst van de wereldwijde verzekeringsbranche in kaart brengt.