De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • De consument wordt Marketing Director in 2016 - Edelman

    Edelman benoemt de consument tot de Consumer Marketing Director en blikt in de Digital in 2016 Trends Forecast vooruit. Consumenten zijn empowered, kritischer en machtiger dan ooit. Zij vertellen merken nu wat zij willen, vragen en verwachten meer van hen. Ze vinden het belangrijk dat er naar hen wordt geluisterd en dat merken ook antwoorden. Edelman bekeek de ontwikkelingen op het gebied van content, influencer engagement en technologie.

    Lees verder »
  • Quarterly Digital Intelligence Briefing: 2016 Digital Trends - Econsultancy

    Het rapport Quarterly Digital Intelligence Briefing: 2016 Digital Trends van Econsultancy ondervroeg 7000 marketeers en ecommerce-professionals naar hun prioriteiten en verwachte trends voor 2016. Dat levert een boel interessante grafieken op als het gaat om customer experience, mobile, data-driven marketing en personalisatie

     

    Lees verder »
  • Facebook by the numbers 2015 - AdRoll

    Volgens een survey onder 1000 marketeers blijkt dat sociale media het hot topic zijn als het gaat om retargeting. Sinds Facebook de Facebook Exchange lanceerde, heeft het platform een centrale rol hierin genomen. 

    Voor dit rapport is data geanalyseerd afkomstig van de AdRoll Retargeting campaign op basis van een wereldwijde klantendatabase. De conclusies uit het rapport zijn gebaseerd op 55.000 campagnes die 37 miljard impressies genereerde tussen 1 juli 2014 en 30 juni 2015. 

    Lees verder »
  • Digital Advertising Report Q4 2015 - Adobe

    Adobe heeft in dit onderzoek gekeken naar de trends in paid search, patronen in mobiele bestedingen, de prestaties van Facebook advertenties ten opzichte van Google advertenties en het effect van digitale advertenties op de omzet van online retailers gedurende de kerstperiode.

    Lees verder »
  • Conversie verhogen met bezorging

    In deze online marketingmix is er één aspect dat jarenlang onderbelicht bleef: de bezorging. Het proces waarbij de bestelling in de handen van de klant moet komen werd door veel online retailers lang gezien als noodzakelijk kwaad. De order was toch al binnen.

    In dit whitepaper komen 11 manieren aan bod waarmee e-commerce marketeers met bezorging klanten kan stimuleren tot een aankoop, geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk. 

    Lees verder »
  • Global Connected Commerce - Nielsen

    De Global Connected Commerce Survey, uitgevoerd door onderzoeker Nielsen onder 13.000 respondenten in 26 landen, wijst op een verschuiving naar mobiel winkelen en digitale betalingen.

    Lees verder »
  • Adblockers-onderzoek IAB

    85 procent van de Nederlanders ergert zich aan “Lightbox ads”, volgens onderzoek van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor digitale marketing.

     

    Lees verder »
  • E-commerce statistics for individuals

    Steeds meer Europeanen winkelen online. In 2015 was dat al 53 procent, zo blijkt uit onderzoek van Eurostat. Het merendeel van de bevolking in de leeftijd van 16 tot 74 jaar heeft vorig jaar wel eens iets online besteld. De 53 procent is flink hoger dan de 43 procent uit 2012

    Lees verder »
  • Campaign Guide to Touchpoint Marketing

    Met zoveel beschikbare kanalen en devices voor consumenten, is er altijd wel wat te optimaliseren als het om touchpoint marketing gaat. In dit rapport staan nieuwe modellen centraal die zouden moeten leiden tot een betere afstemming van touchpoints over alle kanalen. 

     

    Lees verder »
  • 2016 Digital marketing trends in the Benelux

    Marketeers moeten meer dan ooit strijden voor de aandacht van je publiek. Consumenten zijn altijd verbonden, ze bezitten veel devices en hebben informatie bij de hand wanneer ze dat willen. Digitale marketing wordt steeds complexer. Wat zijn dan middelen die we nodig hebben om onze campagnes te bezorgen, opgemerkt te worden en echt gewaardeerd door de consument? 

    Lees verder »