De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Onderzoek

    Bioscoopmonitor 2013/2014

    De meeste bioscoopbezoekers plannen hun bezoek 1 tot 5 dagen van tevoren, kopen een kaartje aan de kassa en doen er 10 tot 20 minuten over om met de auto naar de bioscoop te reizen. Behalve als je jong bent, een frequente bezoeker en in de stad woont. Dan is je beslissing impulsief, koop je een kaartje online en pak je de fiets. Zoals elk jaar komen de demografische ontwikkelingen aan bod, met dit keer speciale aandacht voor kinderen van 6 tot 15 jaar, bezoekers van Nederlandse films en een vergelijking met de afgelopen drie jaar. Het onderzoek naar beslissingsprocessen is verricht onder 2.000 respondenten, die representatief zijn voor de Nederlandse bevolking.

  • Gesponsord

    Create a Branded Social Community to Drive Engagement

    Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Pinterest... deze vormen allemaal een belangrijk onderdeel van je zakelijke social media-strategie, maar het kan zijn dat je iets mist. Je kan op een dieper niveau contact leggen met je klanten door in je eigen omgeving een community rondom je merk te creëren. Deze whitepaper helpt je bij het opzetten van zo'n Branded Social Community.

  • Onderzoek

    TV aanbod wordt breder en kijkbeleving consument beter

    Technologie is geen barrière meer voor hoe we content toegankelijk maken, TV kijken en reclame maken. De Nederlander heeft gemiddeld 4,3 mobiele apparaten tot zijn beschikking, de mogelijkheden van de cloud, een betere connectiviteit en de grootste keuze uit content dan ooit. Dit verandert de waardeketen binnen de TV-sector radicaal. 

  • Onderzoek

    ICT, Kennis en economie 2014

    ICT, kennis en economie 2014 beschrijft uitgebreid hoe personen en bedrijven ICT gebruiken. Ook andere aspecten van de kenniseconomie, zoals R&D en innovatie, komen uitvoerig aan bod. Historische trends en vergelijkingen met andere landen zorgen voor een scherpe duiding van de cijfers. De vele grafieken en tabellen maken de publicatie een toegankelijk en volledig naslagwerk.

  • Onderzoek

    Q1 2014 Email Trends and Benchmarks

    Dit rapport analyseert de performance trends per industrie en berichttype, en schept zo een beeld van hoe de gemiddelde organisatie per industrie presteert. Voor het onderzoek zijn 6,2 miljard e-mails geanalyseerd gedurende het eerste kwartaal van 2014.

  • Onderzoek

    International eCommerce – the future is now

    In dit rapport heeft Google in samenwerking met OC&C Strategy Consultants onderzocht hoe de regels voor internationale e-commerce zijn veranderd. Voor Britse bedrijven is internationale expansie een van de belangrijkste uitdagingen van vandaag de dag. De huidige digitale export is goed voor 13 miljard pond, maar verwacht wordt dat dit in 2020 groeit naar 45 miljard pond.

  • Gesponsord

    Klanten voor het leven

    Hoe belangrijk is het voor bedrijven om klanten voor het leven te binden? Heel belangrijk, zeggen meer dan 500 marketeers in een onderzoek van eConsultancy en Sitecore. Desalniettemin geeft slechts 42 procent van de organisaties aan dat ze goed in staat zijn om erop te sturen, en slechts 11 procent geeft aan de CLV goed te kunnen meten. Dat blijkt uit dit onderzoek van Econsultancy, mogelijk gemaakt door Sitecore.

  • Onderzoek

    Kapers op de kust

    Het app-aanbod voor smartphones en tablets stijgt enorm. In 2008 waren er ongeveer 600 apps beschikbaar; 5 jaar later – in 2013 – stonden er al zo’n 1 miljoen apps in de iTunes App Store en de Google Play Store. Veel van die apps zijn gericht op kinderen. Dat brengt een groeiende zorg met zich mee, vanwege alle persoonlijke informatie die door die apps verzameld en gedeeld wordt. Het gaat daarbij niet alleen om naam- en adresgegevens; ook afbeeldingen van personen gelden als persoonsgegevens. Wat voor informatie verzamelen die apps eigenlijk, wat gebeurt ermee, en wat kan er mis gaan?

  • Onderzoek

    Digitaal lezen - wie doen het al?

    De e-reader en de tablet zijn hard op weg om uit te groeien tot de standaard voor het lezen van e-boeken. Terwijl deze apparaten het afgelopen jaar aan populariteit hebben gewonnen, worden de smartphone, laptop en personal computer juist door minder mensen gebruikt. Dit blijkt uit een SMB-dieptestudie naar het profiel van de e-boekenlezer en leesbeleving van e-reader, tablet en laptop.