De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Onderzoek

    Cookie Compliance update oktober 2014

    In deze gids zet IAB Nederland, aanvullend op de update van juni 2014, nogmaals op een rij aan welke voorwaarden het gebruik van cookies en het gebruik van data verzameld met behulp van cookies moeten voldoen. In de Cookie Compliance update oktober 2014 vind je uitleg over beide onderwerpen. 

  • Onderzoek

    Totale omzet Nederlandse wearable-markt op 105,3 miljoen euro geschat in 2014

    Dit jaar genereert de markt voor draagbare technologie, ook wel wearables genoemd, een aanzienlijke economische impact in Nederland. Over geheel 2014 wordt de omzet van de Nederlandse wearable-markt geschat op € 105,3 miljoen. Een stijging van maar liefst 111 procent ten opzichte van 2013. Dit blijkt uit dit onderzoek van Samsung. Kerst is de belangrijkste verkoopperiode. Geschat wordt dat er in de kerstperiode 162.800 wearables worden verkocht in Nederland. De kerstperiode is goed voor een omzet van€ 21,19 miljoen, een stijging van 137 procent ten opzichte van 2013.

  • Onderzoek

    Adyen Mobile Payments Index Q3 2014

    Als de verschillende werelddelen met elkaar vergeleken worden, blijkt Azië het op-een-na hoogste percentage mobiele transacties te hebben: 17% van het totaal aan online betalingen. Ten opzichte van augustus 2013 liet Azië in augustus 2014 een groei van 58% zien. Dat is een sterkere groei van mobiele betalingen  dan alle andere regio’s tonen.

  • Onderzoek

    2014 Internet Advertising Revenue Half-Year Report

    In dit rapport publiceert IAB de advertentie omzet van Noord-Amerika in de eerste 6 maanden van 2014. De 'internet advertising revenues' zijn in de eerste helft van 2014 opgelopen tot 23,1 miljard dollar, dat is een stijging van 15,1 procent tov vorig jaar. In het eerste kwartaal werd er 11,4 miljard dollar omgezet, in het tweede kwartaal 11,7 miljard dollar.

  • Onderzoek

    Entertainment & Media Outlook 2014-2018 (Netherlands)

    Het medium televisie staat voor een grote uitdagingen. Dat schrijven de onderzoekers van PwC in dit rapport. De Nederlandse entertainment- en media-industrie is goed voor een bruto omzetgroei van 2,1 procent per jaar gedurende 2014-2018. Weliswaar zijn de advertentie-inkomsten van tv onlangs aangetrokken, maar de feitelijke problemen worden door het economisch herstel verborgen. Het rapport focust op de Nederlandse entertainment- en media-industrie waarbij voorspellingen en analyses worden gemaakt over de periode 2014-2018.

  • Onderzoek

    Met innovatie naar een succesvolle toekomst voor de groothandel

    Door de inzet van ICT en internationalisering is de toegevoegde waarde van de Nederlandse groothandel in de periode 2002-2011 sterker gegroeid dan in andere sectoren. Sindsdien hapert de vooruitgang echter. In 2013 daalde de omzet en toegevoegde waarde voor het tweede jaar op rij. Deels was dit te wijten aan een lagere vraag door moeilijke economische omstandigheden, maar bedrijven hebben ook moeite om de marge op peil te houden. Groothandels profileren zich breder en zijn vaak serviceproviders geworden, maar slagen er niet altijd in om hier een prijskaartje aan te hangen. Ook neemt de concurrentie van logistiek dienstverleners en retailers die zelf de inkoop en opslag verzorgen toe. Vernieuwing van de dienstverlening, maar vooral ook procesinnovaties bieden nog veel kansen om efficiënter te gaan werken of de klant nog beter te bedienen. Daarmee verbetert de productiviteit en het bedrijfsrendement.

  • Onderzoek

    Smart future

    De wereld staat aan de vooravond van een nieuwe fase in het internettijdperk, waarin alle dingen met elkaar gaan communiceren en – zonder tussenkomst van de mens – autonoom acties uitvoeren. Smart technology zal resulteren in nieuwe basisinnovaties die zullen leiden tot een afbraak van oude structuren en impact hebben op alle economische sectoren. 

  • Onderzoek

    Cross-border e-commerce in Europe

    Het koopgedrag van consumenten ontwikkeld zich snel in de alsmaar meer 'connected' wereld. Door de transparantie van het web kunnen consumenten prijs, kwaliteit service en beschikbaarheid makkelijk met elkaar vergelijken, ook over de grenzen. In Europa ontwikkeld deze zogeheten cross-border e-commerce zich de afgelopen tijd razendsnel. 

  • Onderzoek

    Facebook gebruik en potentie

    Facebook bestaat inmiddels 10 jaar en is veruit het grootste en belangrijkste sociale medium op deze aardbol. In dit rapport lezen we hoe groot Facebook in Noord-Brabant is en hoe gemeenten omgaan met dit sociale medium. Voor het gebruik van Facebook in Noord-Brabant is gekeken naar het aantal gebruikers en inwoners en de verhouding tussen beiden. Bij gemeenten hebben we gekeken naar het aantal Facebook gebruikers die een gemeente volgen en de interactie van gemeenten zelf.