De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Onderzoek

    2014 Internet Advertising Revenue Half-Year Report

    In dit rapport publiceert IAB de advertentie omzet van Noord-Amerika in de eerste 6 maanden van 2014. De 'internet advertising revenues' zijn in de eerste helft van 2014 opgelopen tot 23,1 miljard dollar, dat is een stijging van 15,1 procent tov vorig jaar. In het eerste kwartaal werd er 11,4 miljard dollar omgezet, in het tweede kwartaal 11,7 miljard dollar.

  • Onderzoek

    Entertainment & Media Outlook 2014-2018 (Netherlands)

    Het medium televisie staat voor een grote uitdagingen. Dat schrijven de onderzoekers van PwC in dit rapport. De Nederlandse entertainment- en media-industrie is goed voor een bruto omzetgroei van 2,1 procent per jaar gedurende 2014-2018. Weliswaar zijn de advertentie-inkomsten van tv onlangs aangetrokken, maar de feitelijke problemen worden door het economisch herstel verborgen. Het rapport focust op de Nederlandse entertainment- en media-industrie waarbij voorspellingen en analyses worden gemaakt over de periode 2014-2018.

  • Onderzoek

    Met innovatie naar een succesvolle toekomst voor de groothandel

    Door de inzet van ICT en internationalisering is de toegevoegde waarde van de Nederlandse groothandel in de periode 2002-2011 sterker gegroeid dan in andere sectoren. Sindsdien hapert de vooruitgang echter. In 2013 daalde de omzet en toegevoegde waarde voor het tweede jaar op rij. Deels was dit te wijten aan een lagere vraag door moeilijke economische omstandigheden, maar bedrijven hebben ook moeite om de marge op peil te houden. Groothandels profileren zich breder en zijn vaak serviceproviders geworden, maar slagen er niet altijd in om hier een prijskaartje aan te hangen. Ook neemt de concurrentie van logistiek dienstverleners en retailers die zelf de inkoop en opslag verzorgen toe. Vernieuwing van de dienstverlening, maar vooral ook procesinnovaties bieden nog veel kansen om efficiënter te gaan werken of de klant nog beter te bedienen. Daarmee verbetert de productiviteit en het bedrijfsrendement.

  • Onderzoek

    Smart future

    De wereld staat aan de vooravond van een nieuwe fase in het internettijdperk, waarin alle dingen met elkaar gaan communiceren en – zonder tussenkomst van de mens – autonoom acties uitvoeren. Smart technology zal resulteren in nieuwe basisinnovaties die zullen leiden tot een afbraak van oude structuren en impact hebben op alle economische sectoren. 

  • Onderzoek

    Cross-border e-commerce in Europe

    Het koopgedrag van consumenten ontwikkeld zich snel in de alsmaar meer 'connected' wereld. Door de transparantie van het web kunnen consumenten prijs, kwaliteit service en beschikbaarheid makkelijk met elkaar vergelijken, ook over de grenzen. In Europa ontwikkeld deze zogeheten cross-border e-commerce zich de afgelopen tijd razendsnel. 

  • Onderzoek

    Facebook gebruik en potentie

    Facebook bestaat inmiddels 10 jaar en is veruit het grootste en belangrijkste sociale medium op deze aardbol. In dit rapport lezen we hoe groot Facebook in Noord-Brabant is en hoe gemeenten omgaan met dit sociale medium. Voor het gebruik van Facebook in Noord-Brabant is gekeken naar het aantal gebruikers en inwoners en de verhouding tussen beiden. Bij gemeenten hebben we gekeken naar het aantal Facebook gebruikers die een gemeente volgen en de interactie van gemeenten zelf.

  • Onderzoek

    Gartner Magic Quadrant for Web Content Management

    Web content management is écht geen simpele tool meer waarmee je webpagina's kan beheren, de software speelt een centrale rol in het verhogen van de effectiviteit van de digitale marketingstratie. De meeste omzet in deze markt komt van klanten die veel van web content management systemen verwachten. Zij zien het niet als een tool om content te publiceren, maar als een tool om eem 'digital business' op te bouwen. Ze verwachten dat WCM software een real-time connectie brengt tussen bedrijven, mensen en 'dingen'. 

  • Onderzoek

    The State Of Digital Coupons

    Digitale kortingsbonnen en kortingscodes zijn relevanter dan ooit aangezien omnichannel verkoopstrategieën de norm zijn geworden voor retailers. Maar wat is het effect van mobile op in-store traffic en sales? Hoe staan we tegenover digitale kortingsbonnen en kortingscodes anno 2014? En hoe werken omnichannel aanbiedingen in de offline channel wereld? 

  • Gesponsord

    Handleiding voor het kiezen van een Content Management Systeem

    Een goed web CMS is goud waard. Het is daarom belangrijk dat je er 1 selecteert die bij jouw organisatie aansluit. Maar hoe word je wijs uit de zee aan content management systemen dat tegenwoordig beschikbaar is. In deze handleiding wordt een aantal opties voor web content management besproken en wordt stilgestaan bij de afwegingen die komen kijken bij het selecteren van een CMS.

  • Onderzoek

    A New Vision of Value

    Bedrijven merken steeds vaker dat hun maatschappelijke prestaties invloed hebben op het resultaat van de onderneming en daarmee op hun aandeelhouderswaarde. Als gevolg van nieuwe regelgeving, toenemende invloed van stakeholders en snel veranderende marktdynamiek zullen ondernemingen in toenemende mate worden afgerekend op en beloond voor de wijze waarop zij bijvoorbeeld omgaan met milieu, mensenrechten, arbeidsomstandigheden en klimaatverandering.