De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Onderzoek

    Adyens Mobile Payment Index Q2 2014

    In het tweede kwartaal van 2014 heeft 22 procent van de betalingen op het Adyen-platform plaatsgevonden via het mobiele web. Dit is een stijging van 9% ten opzichte van het eerste kwartaal in 2014 en maar liefst 33% meer ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2013. Bijna 71,5% van alle webwinkeliers binnen Adyen’s netwerk heeft in het tweede kwartaal mobiele transacties verwerkt. 

  • Richtlijnen

    Cookie Compliance update juli 2014

    IAB Nederland heeft omtrent privacy al eerder publicaties gepubliceerd, waaronder de Cookie Compliance Guide. De ontwikkelingen op het gebied van cookies staan echter niet stil. Op dit moment zijn er twee belangrijke ontwikkelingen: de zaak omtrent een advertentiebemiddelingsbedrijf en de aankomende wetswijziging. Beide ontwikkelingen komen in grote lijnen overeen met wat in eerdere IAB publicaties al over het gebruik van cookies gezegd is. Het is echter goed om nogmaals de belangrijkste punten op een rij te zetten. Daarom komt IAB Nederland met een update rondom de cookie-ontwikkelingen.

  • Howto

    Mobile Location Data Buyer’s Guide

    In dit document worden door middel van twaalf vragen richtlijnen gegeven hoe een gesprek te voeren met partners en agentschappen als het gaat om mobiele locatie gegevens en het gebruik hiervan. Providers dienen in staat te zijn om hun eigen koopgedrag en dat van hun partners en agentschappen te kunnen verantwoorden. 

  • Gesponsord

    Handleiding voor het kiezen van een Content Management Systeem

    Een goed web CMS is goud waard. Het is daarom belangrijk dat je er 1 selecteert die bij jouw organisatie aansluit. Maar hoe word je wijs uit de zee aan content management systemen dat tegenwoordig beschikbaar is. In deze handleiding wordt een aantal opties voor web content management besproken en wordt stilgestaan bij de afwegingen die komen kijken bij het selecteren van een CMS.

  • Onderzoek

    Are Retailers Shifting Fast Enough from “Old School” Media to New Digital Marketing Opportunities?

    Dit is een onderzoek naar de visie van Amerikaanse retailers op de verschuiving van traditionele naar digitale marketingkanalen, en laat het enthousiasme en optimisme van retailers zien voor de mogelijkheden van huidige en toekomstige digital marketing, met name de kansen voor mobile marketing. 
    Een aantal vragen dat in het rapport beantwoord wordt; Zijn retailers klaar voor een digitale verschuiving? Hoeveel procent van de retailers gelooft dat digitaal adverteren in de toekomst een hogere ROI zal hebben dan de traditionele manier van adverteren? En hoeveel retailers maken op dit moment daadwerkelijk gebruik van digital marketing? 

  • Onderzoek

    Opleidingsbehoefte en gebruik digitale media

    Ruim de helft van ondernemend Nederland zet social media in voor zakelijke doeleinden. Een verdubbeling ten opzichte van 2012. Ondernemers gebruiken social media vooral voor het genereren van meer naamsbekendheid, het aantrekken van nieuwe klanten en het verbeteren van de dienstverlening. Daarbij is Facebook het meest populair (41%), gevolgd door LinkedIn (37%) dat inmiddels Twitter overstijgt (24%).

  • Gesponsord

    Create a Branded Social Community to Drive Engagement

    Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Pinterest... deze vormen allemaal een belangrijk onderdeel van je zakelijke social media-strategie, maar het kan zijn dat je iets mist. Je kan op een dieper niveau contact leggen met je klanten door in je eigen omgeving een community rondom je merk te creëren. Deze whitepaper helpt je bij het opzetten van zo'n Branded Social Community.

  • Richtlijnen

    De oorlog tegen internetcriminaliteit

    IAB US wil in de oorlog tegen internetcriminaliteit onder andere de veiligheid van content waarborgen. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de Quality Assurance Guidelines. Hierin staat onder andere dat het verboden is om advertentieruimte te verkopen aan websites die auteursrechten schenden. 

  • Onderzoek

    2014 World Cup: A Global Mobile Perspective

    Uit onderzoek dat verricht is onder de voetbalfans in diverse landen is gebleken dat mobile video een belangrijke motor is en een goed inkomstenbron. Meer dan twee derde (68 procent) is bereid te betalen voor video gerelateerde informatie via hun telefoon. Bovendien verwacht 66 procent hun opwinding en enthousiasme rond de FIFA World Cup toernooi te delen via social media.

  • Richtlijnen

    Mobile Advertising Standaarden Update Juni 2014

    In de exploderende markt die mobile advertising heet, groeit de vraag naar standaardisatie en hanteerbare guidelines. Om de verkoop en inkoop van mobile advertising te vergemakkelijken, alle partijen van de juiste en begrijpelijke informatie te voorzien en uniformiteit te stimuleren, heeft de taskforce besloten om de Mobile Advertising Standaarden aan te passen. In de nieuwe standaarden zijn 8 mobiele advertentieformaten gedefinieerd. Zo worden er nu internationaal geaccepteerde benamingen gebruikt en zijn er mobile video specificaties toegevoegd.