De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Global Video Index Report Q4 2014

    De resultaten van dit rapport betreffen het (online) videokijkgedrag van 220 miljoen unieke gebruikers in meer dan 130 landen.

    Lees verder »
  • Rapportage 2014 Media Standaard Survey

    De digitalisering viert hoogtij en is terug te zien in allerlei facetten, zoals het gebruik van mobiele devices voor internet, radio, televisie, het lezen van dagbladen en tijdschriften op die devices en de distributie en consumptie van audiovisuele content. In deze rapportage komen resultaten van mediumgebruik op diverse locaties en platformen aan de orde. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media-imperatives per mediumtype naar doelgroepen. 

    Lees verder »
  • State of the Industry Europe 2015

    Retargeting boven als een oplossing aan de onderkant van de funnel, maar waar is het nog meer succesvol in te zetten? Is het alleen een effectieve oplossing voor conversie, of heeft het nog meer groeipotentieel?

    Lees verder »
  • Iene Miene Media 2015

    Ouders staan het mediagebruik van jonge kinderen (1-8 jaar) steeds vaker en langer toe. Ouders komen steeds vaker in een spagaat door de toename van het mediagebruik van hun kinderen. Aan de ene kant staan ze hun kinderen steeds vaker en langer toe om met tablets en computers te spelen, zelfs tot in de slaapkamer. Aan de andere kant zijn ouders er ook van overtuigd dat media geen ‘must’ voor hun kinderen zijn en vinden ze dat kinderen beter iets anders kunnen doen dan met media bezig te zijn.

    Lees verder »
  • 3 redenen om nog eens goed naar je social media strategie te kijken

    Je bedrijf is actief op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en misschien nog wel op een set andere sociale media. Met andere woorden, je hebt werk gemaakt van je aanwezigheid op sociale media. Maar beschik je ook over een samenhangende sociale strategie gericht op het optimaliseren van de ROI van je social media inspanningen?

    Lees verder »
  • Communicatiejaaronderzoek 2015

    In dit onderzoek wordt gekeken naar de inzet van diverse communicatiespecialismen in 2014 en naar de verwachtingen en trends op het gebied van communicatie voor 2015. De communicatieprofessional verwacht een toenemende mate van aandacht voor crisiscommunicatie en issue management. In 2013 dacht slechts 1 op de 5 communicatieprofessionals hier veel mee bezig te zijn, maar in 2014 en 2015 is dit gestegen naar bijna de helft. 

    Lees verder »
  • Fixing the Cracks: opnieuw uitvinden van klantloyaliteitsprogramma’s in het digitale tijdperk

    Uit dit onderzoek blijkt dat de klantloyaliteitsprogramma’s van bedrijven niet zijn meegegroeid met de snelle digitale ontwikkelingen in de wereld en daardoor falen in het betrekken van consumenten bij hun merk.  Het rapport Fixing the Cracks: Reinventing Loyalty Programs for the Digital Age onthult dat het aantal actief participerende klanten in loyaliteitsprogramma’s vaak laag is en dat 89 procent van de meningen die op sociale media over klantloyaliteitsprogramma’s worden geuit, negatief zijn.

    Lees verder »
  • State of the Internet Report 2014

    Dit rapport van Akamai geeft inzicht in wereldwijde, regionale en nationale cijfers over de snelheid van internetverbindingen, breedbandadoptie op zowel vaste als mobiele netwerken, de hoeveelheid verkeer die gegenereerd wordt bij online aanvallen, IPv6-implementaties en of 4K al voet aan de grond krijgt. Uit het rapport blijkt dat Nederland op vrijwel alle gebieden hoog scoort in de rankings van het afgelopen kwartaal. Ons land bevindt zich bijvoorbeeld in de Europese top 3 van landen met de snelste internetverbindingen. 

    Lees verder »
  • Content mangement: hoe vermijd je de top 5 ‘site-killers’?

    Het verschil tussen een mooie en tevens functionele website en een site die uit de klauwen loopt is vaak terug te brengen naar 1 woord: governance. Deze whitepaper vertelt over hoe je, aan de hand van een aantal principes, het creeren en beheren van je website in toom kan houden. Dit doet de whitepaper aan de hand van 5 'site-killers'.

    Lees verder »
  • Digitale bereiksonderzoek 2014

    Het digitale bereiksonderzoek GfK Digital Audience Measurement (DAM) meet sinds september 2013 het bereik van alle websites en bovendien van apps op mobiele devices. Het gecombineerd bereik op PC’s en mobiele platformen is beschikbaar sinds april 2014. De metingen vinden plaats in een representatief panel voor de Nederlandse bevolking. Onlangs heeft GfK enkele interessante resultaten gebundeld in deze download.

    Lees verder »