De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • AdEx Benchmark 2014

    Online advertising groeide in 2014 met 11,6 procent tot een marktwaarde van 30.7 miljard euro. Dat blijkt uit de jaarlijkse 'AdEx Benchmark', het onderzoek naar de staat van de Europese online reclamemarkt. Dat is een double digit groei voor het vijfde opeenvolgende jaar. Mobile en video-advertising zorgden wederom voor de grootste groei, en zijn nu verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de display en search advertentie-uitgaven.

    Lees verder »
  • Digitale Marketing in de Benelux

    IDG en Sitecore onderzochten de stand van digital marketing in de benelux. Op welke kanalen wordt het meest ingezet en van welke technieken wordt in de komende tijd het meest verwacht? Zijn er zo vooruitstrevend als we denken, of worden we rechts ingehaald door de concurrent? Lees de resultaten in deze whitepaper.

    Lees verder »
  • Social Media Insurance Monitor 2015

    Het Nederlandse Aegon heeft de hoogste score bereikt bij het eerste Europese onderzoek naar de inzet van social media in de verzekeringsbranche. Aegon NL was in 2014-2015 het meest actief van de 15 leidende verzekeraars uit 9 landen die bij deze onafhankelijke Social Media Insurance Monitor.

    Lees verder »
  • Content mangement: hoe vermijd je de top 5 ‘site-killers’?

    Het verschil tussen een mooie en tevens functionele website en een site die uit de klauwen loopt is vaak terug te brengen naar 1 woord: governance. Deze whitepaper vertelt over hoe je, aan de hand van een aantal principes, het creeren en beheren van je website in toom kan houden. Dit doet de whitepaper aan de hand van 5 'site-killers'.

    Lees verder »
  • DDMA cookie compliance kit

    De ACM waarschuwt websites die niet aan de cookiewet voldoen. De gemiddelde marketeer ziet door de bomen het bos niet meer: moet die toestemming nou impliciet, expliciet, uitdrukkelijk, geïnformeerd of ondubbelzinnig?

    Lees verder »
  • Twitter TV Study

    Er is een sterke relatie tussen tweets en televisiebereik. Programma’s die op televisie een groot bereik kennen, zorgen ook op Twitter voor veel tweets. Gebeurt er iets in een televisieprogramma, dan is dit van invloed op het aantal tweets. Een omgekeerd effect komt ook voor; activiteit op Twitter zorgt ervoor dat mensen op een bepaalde zender afstemmen. De sterkte van de relatie wordt met name bepaald door het genre van het televisieprogramma waarbij sport en amusementsprogramma’s de lijst aanvoeren. 

    Lees verder »
  • National Email Client Report 2014

    Uit dit blijkt dat 42 procent van de marketeers zijn eigen ROI niet kan berekenen en dus geen inzicht heeft in de kosten of de opbrengsten van zijn e-mailmarketinginspanningen.

    Lees verder »
  • Personalization Book of Wisdom

    Wat zijn de nieuwste inzichten op het gebied van personalisatie? Het ‘Book of Wisdom’ bevat 5 juweeltjes van inzichten waarmee je het verschil kunt maken bij het optimaliseren en personaliseren van je digitale marketing-strategie. Ga meteen aan de slag!

    Lees verder »
  • 2015 B2B Web Usability Report

    Waar we in B2C veel praten over online reviews blijven die in B2B vaak onbesproken. Dit onderzoek toont echter aan dat online reviews zeer belangrijk zijn. Vertrouwen en credibility, dat zijn de sleutelwoorden in de B2B customer journey.

    Lees verder »
  • The state of mobile advertising Q1 2015

    Video-advertenties zijn anno 2015 goed voor 13 procent van geserveerde advertentie-impressies. Dat is 2,5 procent meer dan een jaar geleden.  Dat is de conclusie van dit rapport op basis van een analyse 800 miljoen unieke bezoekers van het advertentienetwerk van Opera Mediaworks.

    Lees verder »