De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Gesponsord

    Content mangement: hoe vermijd je de top 5 ‘site-killers’?

    Het verschil tussen een mooie en tevens functionele website en een site die uit de klauwen loopt is vaak terug te brengen naar 1 woord: governance. Deze whitepaper vertelt over hoe je, aan de hand van een aantal principes, het creeren en beheren van je website in toom kan houden. Dit doet de whitepaper aan de hand van 5 'site-killers'.

  • Onderzoek

    Consumentenonderzoek Klantbeleving

    Ruim driekwart van de consumenten in Nederland overweegt zijn verzekeraar, telecombedrijf, energieleverancier of retailer te verlaten als deze geen betere klantbeleving biedt. Het aantal consumenten dat waarschijnlijk tot zeker overstapt in de energiebranche, verzekeringsbranche en telecomsector is bijna even hoog als in de retailsector. Alleen bij banken zijn klanten minder geneigd over te stappen. 69% van de bankklanten overweegt dit wanneer de klantbeleving niet verbetert.

  • Onderzoek

    Maximizing the mobile opportunity

    IAB US heeft een nieuw onderzoek gepubliceerd, IAB Mobile Rising Star Ads Inspire Interaction. Binnen dit onderzoek worden IAB Mobile Rising Star advertenties vergeleken met standaard banneradvertenties op mobiel. Gekeken wordt naar de impact van interacties op bijvoorbeeld branding.

  • Onderzoek

    US Internet advertising revenue report 2013

    De online advertentiebestedingen in de Verenigde Staten bedroegen in 2013 42,8 miljard dollar. Dit betekent een stijging van 17 procent ten opzichte van 2012. De stijging van de online advertentiebestedingen is volgens IAB US vooral gevoed door de toename van de advertentiebestedingen op mobiel. De mobiele advertentiebestedingen waren in 2013 7,1 miljard dollar, dit betekent een stijging van 110 procent ten opzichte van 3,4 miljard dollar in 2012. Mobiele reclame is nu goed voor 17 procent van de Amerikaanse digitale advertentiemarkt.

  • Gesponsord

    Whitepaper: Connected marketing strategie

    E-mail, social media, mobiel... het aantal kanalen waarmee consumenten communiceren groeit alleen meer verder. Waar organisaties vroeger nog leidend waren dienen ze tegenwoordig in te spelen op de customer journey van de klant. Dit wil zoveel zeggen als dat bezoekers en potentiële klanten via verschillende kanalen met organisaties willen kunnen communiceren en de draad van het gesprek weer op kunnen pakken wanneer ze dit uitkomt. 

  • Onderzoek

    The Connecting with Customers Report

    Uit dit onderzoek blijkt dat de online-serviceverwachtingen van klanten in de praktijk onvoldoende worden waargemaakt. De gevolgen laten zich raden. Een deel van de klanten wijkt uit naar alternatieve servicekanalen, waardoor er een groter beroep wordt gedaan op de zogenaamde ‘customer effort’: méér customer effort heeft een negatieve impact op klantloyaliteit. Andere klanten haken simpelweg af en/of vertrekken naar de concurrentie. Het is aannemelijk dat veel consumenten nu nog naar de telefoon grijpen; niet alleen uit gewoonte, maar ook bij gebrek aan online alternatieven. 

  • Onderzoek

    Connected commerce

    Connected commerce is een groeiende trend; 82 procent van de Nederlandse consumenten gebruikt het internet om in-store aankopen te onderzoeken. Bijna de helft van de Nederlandse consumenten (43 procent) geeft aan dat tablets de manier waarop ze winkelen hebben veranderd. Voor mobiele telefoons is dit 37 procent. Het Connected Commerce onderzoek gaat uitgebreid in op het koopgedrag via verschillende apparaten. Het onderzoek is uitgevoerd in 12 landen, waaronder Nederland, de VS en China.

  • Onderzoek

    Marketing in a multiscreen world

    In deze studie werden 12.000 mensen tussen de 16 en 44 jaar in 30 landen ondervraagd over hun mediagebruik van de dag ervoor.  De belangrijkste conclusie van het onderzoek is wellicht dat we wereldwijd eenderde van ons mediagebruik minimaal twee schermen simultaan gebruiken. En van die tijd wordt slechts 40 procent (14 procent van de totale schermtijd) besteed aan meshing, waarbij de activiteit van het tweede scherm is gerelateerd aan het eerste scherm - zoals het bezoeken van een website naar aanleiding van een commercial of chatten met een vriend over de serie die op tv is. 60 procent van de simultane schermtijd (22 procent van de totale schermtijd) betreft stacking, waarbij we heel andere dingen aan het doen zijn op het tweede scherm.

  • Gesponsord

    Content management: welk pakket moet je kiezen?

    Web content management systemen zijn er in alle soorten en maten. Van je basis cms-systeem tot alles-in-1 totaaloplossingen. Sta je voor de keuze welk systeem je moet kiezen, dan komt dit rapport van Gartner van pas. Het rapport geeft een grafische weergave van de beste WCM aambieders, gebaseerd op “ability to execute" and "completeness of vision", en analyseert welke sterktes en zwaktes de diverse pakketten hebben.