De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Onderzoek

    Mobile Payment Index Q4 2014

    Adyen heeft vandaag de kwartaaleditie van zijn Mobile Payments Index gepubliceerd. Hieruit blijkt dat meer dan een kwart van alle wereldwijde online betalingen mobiel verloopt. Dit is een stijging van 11% ten opzichte van het derde kwartaal van 2014 (23,3%). Smartphones lieten tablets nog verder achter zich als populairste mobiele apparaat voor het doen van online aankopen: 58% van alle mobiele transacties werd verricht op smartphones en 42% op tablets.

  • Onderzoek

    The global economic impact of Facebook 2015

    Vandaag komt Deloitte samen met Facebook met het rapport Facebook’s Global Economic Impact, over de waarde die het sociale netwerk heeft voor gemeenschappen, kleinere ondernemingen en economieën in de wereld. Wereldwijd schat Deloitte dat Facebook in 2014 geleid heeft tot economische activiteiten met een waarde van rond de 227 miljoen dollar en daarmee 4,5 miljoen banen heeft gecreëerd. 

  • Gesponsord

    Create a Branded Social Community to Drive Engagement

    Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Pinterest... deze vormen allemaal een belangrijk onderdeel van je zakelijke social media-strategie, maar het kan zijn dat je iets mist. Je kan op een dieper niveau contact leggen met je klanten door in je eigen omgeving een community rondom je merk te creëren. Deze whitepaper helpt je bij het opzetten van zo'n Branded Social Community.

  • Onderzoek

    Technology, Media & Telecommunications Predictions 2015

    In 2015 zijn het vooral de bedrijven die gebruikmaken van nieuwe technologieën als Drones, 3D-printers en ‘Internet of Things’, omdat zij hier vooralsnog meer baat bij hebben dan consumenten. Verder stijgen de aankopen met een smartphone met 1.000%, maar vervangt deze mobiele portemonnee nog niet het traditionele betalen. Dit zijn slechts enkele voorspellingen uit de TMT Predictions 2015, de toekomstvisie van Deloitte op ontwikkelingen en trends binnen de wereldwijde technologie-, media- en telecomindustrie (TMT).

  • Onderzoek

    Jaarbericht Kijkcijfers 2014

    De Nederlander keek in 2014 gemiddeld 200 minuten per dag televisie (3 uur en 20 minuten). Dit is de hoogst gemeten kijktijd sinds het begin van het kijkonderzoek. In 2013 was de kijktijd 195 minuten (3 uur en 15 minuten) per dag. De stijging werd vooral veroorzaakt door twee grote sportevenementen: Het WK voetbal in de zomer en de Olympische winterspelen in februari van 2014. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzending steeg van 4,5% (2013) naar 5,0% van de totale kijktijd.

  • Onderzoek

    Emancipatiemonitor 2014

    Meisjes kiezen steeds vaker voor techniek en er zijn meer vrouwen dan eerst in topfuncties. In de top van de 100 grootste bedrijven groeide het aandeel vrouwen van 10 naar 15 procent. De groei in de non-profitsector was kleiner.

  • Onderzoek

    2014 Global survey on reputation risk

    De belangrijkste redenen voor reputatieschade bij bedrijven? Corruptie, fraude, cyberveiligheid en productenrisico's. Een opkomend en snelgroeiend risico is relaties met derden. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit de wereldwijde Reputation@Risk Study 2014, uitgevoerd door Deloitte en Forbes Insights. Bedrijven zijn actief in een steeds uitdagender, wereldwijde omgeving waarin n grote gebeurtenis of een combinatie van gebeurtenissen de strategische doelstellingen, reputatie en/of het voortbestaan van een organisatie serieus kan bedreigen.