Bestel ‘m nu alvast: de 10e editie van het Marketingfacts Jaarboek!

1 juni 2015, 11:30

Hét overzicht van alle ontwikkelingen en mogelijkheden van het online medialandschap

De afgelopen maanden ben ik samen met 37 auteurs druk geweest met schrijven van hét online marketing handboek: het nieuwe Marketingfacts Jaarboek 2015-2016! Deze 10e editie verschijnt 8 juni, maar als jij ‘m als eerste wilt hebben kun je hem nu alvast bestellen.

Bestel nu alvast het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016!

Elk jaar is het schrijven van het Marketingfacts Jaarboek weer een bevalling van jewelste. Gelukkig schreven er dit jaar een recordaantal experts mee, waardoor de inhoud sterker staat dan ooit. Samen met de experts van elke hoofdstuk is bepaald wat online marketeers dit jaar écht moeten weten. Vervolgens zijn we gaan schrijven. En dat is nog wel eens een uitdaging, want als expert in je vakgebied trekken er nog wel eens mensen aan je mouw, en is het nogal eens lastig om je af te zonderen. Maar het is ook dit jaar weer gelukt om een nóg beter en nóg dikker (maar liefst 450 pagina’s) boek te maken.

Marketingfacts Jaarboek 2015-2016

Het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 is een samenvatting van de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Wat in het eerste jaar begon als een dunne, handige gids over het veranderende online medialandschap, is uitgegroeid tot een 450 pagina’s tellend boek waarin alle facetten van online marketing worden behandeld. Met het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 ben je in één klap op de hoogte van de staat van online marketing in Nederland anno nu.

De 10e editie helpt je als marketeer nog beter te bepalen welke middelen je inzet en voor welke doelstellingen. Het boek is als de onlinemarketingbijbel onmisbaar bij het maken en schrijven van nieuwe marketingplannen. Het boek hoort thuis op de hoek van het bureau van iedere ervaren marketing- en communicatiespecialist, maar is ook geschikt voor studenten en professionals buiten ons eigen vakgebied.

Hot topics

Nieuw in deze speciale 10de editie van het Marketingfacts Jaarboek is de uitwerking van een aantal hot topics. Dit zijn onderwerpen die niet binnen de bestaande hoofdstukken passen, maar toch belangrijk genoeg zijn om jou als marketeer over te informeren. Van contentmarketing en Facebookmarketing tot psychologie en marketing automation: met deze extra’s helpen we je een antwoord te geven op de meest actuele vraagstukken in het onlinemarketingvakgebied.

Dé experts

Deze hot topics worden, net als alle andere hoofdstukken en net als in andere jaren, beschreven door experts in de desbetreffende vakgebieden. Aan deze 10de editie van het Marketingfacts Jaarboek werkte een recordaantal van 37 prominente experts mee, waaronder voor het eerst ook een aantal wetenschappers. De experts die hebben meegewerkt zijn:

Hoofdstukken
1 Inleiding Marco Derksen
2 E-business Bram Koster
3 Advertising Ger Veldkamp, Yoteng Pat, Phileas Fox
4 E-mail Jordie van Rijn, Remy Bergsma
5 Search Jorn Vriend, Martijn Hoving
6 PR Freek Janssen, Gijs Moonen
7 Social media Marco Derksen, Martin Kloos, Jeroen Panjer
8 Mobile Remi van Beekum, Yorick Voorthuijzen
9 Video Frank Schröder
10 E-commerce Jeroen de Jong, Peter van der Schaar
11 Usability & design Jeroen van Eck, Laurens Boex
12 Customer service Ernst Kruize, Berend Sikkenga
13 Analytics Ton Wesseling, André Scholten
Hot topics
1 Customer journey Wim Rampen
2 Privacy & wetgeving Jitty van Doodewaerd, Arnoud Engelfriet
3 Marketing automation Jordie van Rijn, Michael Linthorst
4 Contentmarketing Suzanne de Bakker, Tristan Lavender
5 Branding Daan Muntinga, Guda van Noort
6 Facebook Aljo Hartgers, Peter Minkjan
7 Psychologie Bart Schutz
8 Webcare Arne Keuning
9 Big data Bertwin Menninga

Net als in de vier voorgaande jaren heeft Erik Wiegers de vormgeving voor zijn rekening genomen. In deze 10e editie hebben we, net als op de website, content meer de ruimte gegeven. Dat zie je terug in meer witruimte, grotere marges, grotere koppen en grotere foto’s bij de hoofdstukken. Bovendien hebben we quotes en verhelderende statements een eigen ‘smoel’ gegeven.

De content heeft deze editie een flinke boost gekregen door de actieve inbreng van een flink aantal bloggers. De eindredactie is verricht door Cecile Bol van Studio Vuurvogel.

Met het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 ben je dus in één klap op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen. We bieden je the big picture, zodat je de nieuwste ontwikkelingen binnen het vakgebied van online marketing leert plaatsen, begrijpen en toepassen. Veel succes met het maken van de plannen voor komend jaar én bij de uitvoer ervan!

Voorverkoop gestart

Het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 komt uit op 8 juni, maar je kunt ‘m nu al bestellen in de voorverkoop, zodat je de eerste bent die ‘m leest! Direct bestellen kan in de speciale Marketingfacts Jaarboek-webshop via onderstaande button!

Bestel nu alvast het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016!

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie

2 Reacties

    loket

    Done!


    2 juni 2015 om 14:51
    bramkoster

    @Peter: jeuj! 🙂

    Veel leesplezier binnenkort!


    2 juni 2015 om 14:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!