• Mobile
    wordt gesponsord door

Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 als e-book beschikbaar in iTunes en Google Play!

Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 als e-book beschikbaar in iTunes en Google Play!

Vol trots presenteren we het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016! Na het succes van de vorige editie kon een digitale uitgave van het nieuwe Marketingfacts Jaarboek niet uitblijven. Naast dat het boek wederom voor iPads te downloaden is in iTunes, is het ook beschikbaar voor Androidtablets via Google Play

Available on iBookstore Available on Google Play

Bestseller

Na het succes van vorig jaar brengen we dit jaar voor de tweede keer een digitale versie uit van het Marketingfacts Jaarboek. Het nieuwe boek is bijna de helft zo dik als de vorige editie en bevat naast de vaste hoofdstukken ook 9 hot topics. In lijn met het nieuwe design van Marketingfacts.nl hebben we content meer de ruimte gegeven. Dat zie je terug in meer witruimte, grotere marges, grotere koppen en grotere foto's bij de hoofdstukken. Bovendien hebben we quotes en verhelderende statements een eigen 'smoel' gegeven. 

Hoe ziet het digitale boek eruit?

Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 is gemaakt in het zogeheten ePub2 formaat. EPub2 is een standaard die de ePub opvolgt, die we allemaal wel kennen van de eInk e-readers. De formaten zijn echter nauwelijks met elkaar te vergelijken. EPub2-boeken zijn vooral gericht op tablets en smartphones: ePub2 ondersteunt rijke opmaak, eigen fonts, interne en externe links en afbeeldingen. Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 is reflowable, dat wil zeggen dat het zich in feite net zo gedraagt als een responsive website. De inhoud schaalt zich naar de grootte van het scherm.

Afhankelijk van het programma of device dat gebruikt wordt om het digitale boek te openen, kun je makkelijk tekst markeren, kopiëren, notities maken, bladwijzers aanmaken en via de interface naar andere hoofdstukken navigeren. 

Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 bevat zowel interne links (zodat je snel naar andere hoofdstukken kan navigeren) als externe links. Daarmee komen het Jaarboek en de website dichter bij elkaar. Wil je meer weten over een onderwerp, dan kun je door een hyperlink te openen je direct verdiepen in dat onderwerp. Links kunnen ook toegang geven tot informatie die altijd actueel is, bijvoorbeeld de actuele adoptie van smartphones.

Bestellen

Het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 is voor iPad verkrijgbaar via Apple iTunes en kost 17,99 euro. Mocht je iBooks nog niet op je iPad of iPhone hebben staan, dan kun je het hier downloaden. IBooks for Mac is standaard aanwezig op Macs en MacBooks met Mac OS X Mavericks en nieuwer. 

Voor Android-tablets kan je het boek voor 17,95 bestellen in de Google Play. Je kan het boek in de Google Play Store app downloaden, of via de webinterface:

Available on iBookstore Available on Google Play

Een product van de community

Net als het fysieke boek is het digitale Marketingfacts Jaarboek een samenwerking tussen de community van Marketingfacts.nl, de redactie, bloggers en experts. Een prachtig samenspel, waar we heel trots op zijn. Aan de editie 2015-2016 hebben hebben een recordaantal van 37 experts meegewerkt, waaronder voor het eerst ook een aantal wetenschappers. De experts die hebben meegewerkt zijn:

Hoofdstukken  
1 Inleiding Marco Derksen
2 E-business Bram Koster
3 Advertising Ger VeldkampYoteng PatPhileas Fox
4 E-mail Jordie van RijnRemy Bergsma
5 Search Jorn VriendMartijn Hoving
6 PR Freek Janssen, Gijs Moonen
7 Social media Marco Derksen, Martin KloosJeroen Panjer
8 Mobile Remi van BeekumYorick Voorthuijzen
9 Video Frank Schröder
10 E-commerce Jeroen de JongPeter van der Schaar
11 Usability & design Jeroen van EckLaurens Boex
12 Customer service Ernst KruizeBerend Sikkenga
13 Analytics Ton WesselingAndré Scholten
     
Hot topics  
1 Customer journey Wim Rampen
2 Privacy & wetgeving Jitty van DoodewaerdArnoud Engelfriet
3 Marketing automation Jordie van RijnMichael Linthorst
4 Contentmarketing Suzanne de BakkerTristan Lavender
5 Branding Daan Muntinga, Guda van Noort
6 Facebook Aljo HartgersPeter Minkjan
7 Psychologie Bart Schutz
8 Webcare Arne Keuning
9 Big data Bertwin Menninga

De ontwikkeling van de digitale versie is verricht door Crius Group. De styling is een afgeleide van de vormgeving van het fysieke boek, welke is ontwikkeld door Erik Wiegers. De eindredactie is verricht door Cecile Bol van Studio Vuurvogel

Met het digitale Marketingfacts Jaarboek 2015-2016 ben je dus in één klap op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen. We bieden je the big picture, zodat je de nieuwste ontwikkelingen binnen het vakgebied van online marketing leert plaatsen, begrijpen en toepassen. Veel succes met het maken van de plannen voor komend jaar én bij de uitvoer ervan!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.