Drumrolls please: het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 is uit!

Van affiliates tot zoekmachines: je vindt het in dé online-marketingbijbel

Drumrolls please: het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 is uit!

De koffie en het zweet hebben rijkelijk gevloeid, maar dat was het meer dan waard. Vol trots presenteren we het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015! Een boekwerk van ruim 300 pagina's tjokvol duiding, cijfers en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Kortom: de staat van online marketing in Nederland anno 2014-2015. De ideale metgezel voor iedere online marketeer!

The 'why' van het Marketingfacts Jaarboek

Met jaarlijks 275 bloggers schrijven we flink wat af hier op Marketingfacts over allerhande onderwerpen, ontwikkelingen en middelen. Zo kun je al in 14 blogs lezen over omnichannel en zijn er in korte tijd al 11 blogs geschreven over de mogelijkheden van iBeacon-technologie. Dan heb ik het nog niets eens over de pakweg 1.400 andere blogs die op jaarbasis verschijnen. Door de opkomst van digitale media is de keuze voor de marketing- en communicatiespecialisten er niet eenvoudiger op geworden. Het medialandschap is continu in beweging en verandert snel.

Als je alles wat er gebeurt op de voet volgt, is het nog wel eens lastig om de samenhang te zien. Daarom is het verstandig om een stapje terug te doen en de wereld te bekijken vanuit de helicopterview. Dat is waarom we in 2006 zijn gestart met het uitgeven van het Marketingfacts Jaarboek. Wat in het eerste jaar begon als een dunne, handige gids over het veranderende online medialandschap, is uitgegroeid tot een meer dan 300 pagina’s tellend boek waarin alle facetten van online marketing worden behandeld. Met het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 ben je in één klap op de hoogte van de staat van online marketing in Nederland anno nu. 

Het Marketingfacts Jaarboek biedt ook praktische handvatten. Welke middelen zet je in en voor welke doelstellingen? Per onderwerp beantwoorden we de vragen ‘wat is het?’‘waar staan we?’ en ‘waar gaat het naartoe?’. Daarnaast zit het Jaarboek vol met cases en praktische how-to’s. Zodoende is het een naslagwerk voor de ervaren marketing- en communicatiespecialisten maar ook voor studenten en professionals buiten ons eigen vakgebied. 

Inhoud

Om het hele digitale medialandschap zo uitgebreid mogelijk te beschrijven is het Marketingfacts Jaarboek ingedeeld in veertien hoofdstukken. De onderwerpen die in het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 aan bod komen zijn:

  1. Inleiding op het digitale medialandschap
  2. E-business
  3. Advertising
  4. Affiliate
  5. E-mail
  6. Search
  7. PR & branding
  8. Social media
  9. Mobile
  10. Video
  11. E-commerce
  12. Usability & design
  13. Customer service
  14. Analytics

Een product van de community

Het Jaarboek is zoals ieder jaar een samenwerking tussen de community van Marketingfacts.nl, de redactie, bloggers en experts. Een prachtig samenspel, waar we heel trots op zijn. Voor de editie 2014-2015 hebben, naast Bram Koster en ondergetekende, 31 experts bijgedragen aan het Jaarboek. Deze experts zijn: Tristan Lavender, Gijs Moonen, Freek Janssen, Ernst Kruize, Berend SikkengaMartin KloosMarco Derksen, Peter MinkjanRemi van Beekum, Yorick Voorthuizen, Mark de BruinRob de BruijnWolter Tjeenk WillinkRoman SolarzPhileas Fox, Yoteng Pat, Christiaan Solcer, Peter van der SchaarJorij AbrahamHenning HeesenJordie van Rijn, Gerrit van LeeuwenKatherine KucherenkoAndré ScholtenJeroen van EckLaurens BoexRemco BronPhileas FoxErik van RoekelJorn Vriend en Maxim Renders.

Net als in de drie voorgaande jaren heeft Erik Wiegers de vormgeving van het Jaarboek voor zijn rekening genomen. De eindredactie is verricht door Cecile Bol van Studio Vuurvogel

Bestellen

Het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015 kost 24,95 euro exclusief verzendkosten.

Wil je meer dan 10 exemplaren of een eerdere versie van het Marketingfacts Jaarboek bestellen? Neem dan contact met ons op via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) of bel naar 06-55838648.

Vanaf dit jaar bieden wij ook de mogelijkheid om een pakket af te nemen waarbij Marco Derksen, oprichter van Marketingfacts, je medewerkers of relaties in 2 uur tijd meeneemt in de belangrijkste trends en ontwikkelingen in ons vakgebied en daarbij stil staat wat dit betekent voor je afdeling, organisatie of markt. Heb je belangstelling voor dit unieke aanbod? Neem dan contact op met Emile Peters via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) of bel naar 06-55838648.

We zijn erg trots op het Marketingfacts Jaarboek 2014-2015. Zonder de community, de experts, de bloggers én de sponsoren was het ons nooit gelukt. We willen iedereen die een bijdrage heeft geleverd dan ook enorm bedanken!

Credits afbeelding: Danny Oosterveer, licentie: CC0 (Publiek domein)

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Heb de editie van vorig jaar veel gebruikt. Vandaag de nieuwe editie besteld, ben benieuwd.

    geplaatst op
  • Hi Danny, is het jaarboek ook in digitale versie verkrijgbaar?

    geplaatst op
  • Hi Thijs,

    Daar zijn we op dit moment mee bezig, komt zeer binnenkort uit!

    geplaatst op
  • Lijkt me erg interessant en handig! Ga hem denk ik binnenkort bestellen.

    geplaatst op
  • Het is een mooi boek. Lekker overzichtelijk en professionele bijdrages. Ik heb 2 exemplaren extra besteld voor mijn mensen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.