Hoe marketing kan bijdragen in het CSRD proces én hoe het de uitkomsten hiervan kan benutten in het marketingbeleid lees je in deze tweede blog van dit tweeluik.
Consumenten voelen urgentie voor actie tegen klimaatverandering. Maar wie is er daarbij aan zet?
In deze tweede aflevering van de Reframing Duurzaamheid podcast: Anne Pleun van Eijsden. Ondernemer met een missie: de papierindustrie verduurzamen.
Boeren zitten aan het begin van de voedselketen. En er is veel discussie over hoe ze zouden kunnen verduurzamen, en die discussie loopt niet zo lekker.
Hoe effectief zijn groene apps? Welke factoren maken een groene app aantrekkelijk voor gebruik?
Hoe kunnen we zorgen dat consumenten de items in hun kledingkast langer gebruiken?
Wat zijn voor consumenten eigenlijk de redenen om voor duurzame mode te kiezen?
Een recente metastudy laat zien waarom de marketing voor duurzame producten en diensten een steuntje in de rug verdient.
Er ontstaat in veel sectoren een ‘race to the top’, waarbij bedrijven zich richten op de strengste milieunormen.
Miele zou onder zijn steen vandaan kunnen komen en pro-actief iets kunnen doen met het signaal van de Europese Commissie. Dan ben je opeens zeer geliefd – in plaats van dat irritante merk dat reparaties onmogelijk maakt.
Het stimuleren van duurzaam gedrag is belangrijk, maar hoe doe je dat? En wat moet je vooral niet doen? Ontdek…
...en hoe daarmee om te gaanCommuniceren over duurzaamheid van je merk ligt gevoelig. Ruim de helft van de consumenten heeft…