Tegen de Chinese e-commerce giganten is eigenlijk niet op te boksen. En dat komt niet alleen door de (extreem) lage prijzen.
Met een naderend totaalverbod op online gokreclame wordt het integere partijen in Nederland onmogelijk gemaakt om nog op een normale manier marketing te bedrijven. Dat terwijl het illegale circuit maar blijft groeien en daar opvallend weinig tegen wordt gedaan. Wat zouden de autoriteiten kunnen doen om wél tot effectieve regelgeving te komen?
Een merk is wat doelgroepen vinden dat het is.
23% Nederlanders probeert actief de hoeveelheid persoonsgegevens die ze online delen te verminderen
Wetenschappers ontwikkelen tools om Nederlanders digitaal bij te spijkeren
Het onderzoek van Comarch en VOLT District biedt waardevolle inzichten in de complexe wereld van klantloyaliteit in het huidige economische klimaat.
Marketingonderzoeker Rik Pieters van Tilburg University heeft samen met collega’s van andere universiteiten, een nieuwe, indirecte vraagtechniek ontwikkeld. Deze techniek maakt de kans groter dat mensen waarheidsgetrouw antwoorden op gevoelige vragen.
De bestedingen aan digital advertising in Nederland zijn in 2023 gegroeid naar 3,7 miljard euro. Dat is een stijging van vijf procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Opvallend is dat lokale uitgevers meer groeien dan wereldwijde partijen.
De snelheid waarmee kunstmatige intelligentie (AI) een transformatie marketing aanjaagt, is ongekend. Daar sta je dan, aan het roer van deze verandering met de taak om zowel de huidige als toekomstige marketingfuncties binnen je team vorm te geven.
Marcel Aalders: "Veel organisaties hebben een soort ‘incassorelatie’ met hun klanten en laten alleen van zich horen als er weer betaald of verlengd moet worden. Marketing zou zich veel meer sterk moeten maken voor de relatie(uit)bouw met bestaande klanten."
De supermarktomzet in Nederland was in 2023 voor het eerst hoger dan 50 miljard euro. Een vrij nieuwe speler in die markt is Crisp: een online winkel voor verse producten. Crisp wil nu een groter deel van de boodschappenmarkt veroveren. Growth Director Alexandra Groot vertelt hoe ze dat willen bereiken.
Dit jaar vieren we het dertigjarig bestaan van e-commerce. Het is alleen de vraag of de huidige werkwijze nog toekomstbestendig is. 50 procent van de webshops die vandaag beginnen, is binnen vijf jaar verdwenen.