Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Succesvolle datamarketeer is beetje nerd en beetje kunstenaar

Topics als ‘data’, ‘big data’, ‘data-analyse’ en een ‘datagedreven marketingorganisatie’ zijn primair géén typische IT-onderwerpen zijn, maar is marketing ten voeten uit. Een mensenvak.

Een merk is niet wat het communiceert

Merken moeten niet krampachtig 'Het Grote Verhaal' over zichzelf vertellen, daar zit de doelgroep helemaal niet op te wachten. Mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd dan merken.

‘AI voor marketing; als het briefen van een bureau’

‘Als iedereen AI gebruikt, bestaat het risico op middelmaat’

Tip: Doe aannames!

De vloer oplopend bij een KCC-team zag ik centraal een flip-over staan met daarop de grote letters: geen aannames doen. Geflankeerd door het ezelsbruggetje n.i.v.e.a.: Niet invullen voor een ander...

Wat leren we van de Chinese e-commerce giganten?

Tegen de Chinese e-commerce giganten is eigenlijk niet op te boksen. En dat komt niet alleen door de (extreem) lage prijzen.

Huidige en nieuwe regelgeving hindert strijd tegen illegale online casino’s

Met een naderend totaalverbod op online gokreclame wordt het integere partijen in Nederland onmogelijk gemaakt om nog op een normale manier marketing te bedrijven. Dat terwijl het illegale circuit maar blijft groeien en daar opvallend weinig tegen wordt gedaan. Wat zouden de autoriteiten kunnen doen om wél tot effectieve regelgeving te komen?

Nederlanders ongerust over gebrek aan bescherming digitale identiteit

23% Nederlanders probeert actief de hoeveelheid persoonsgegevens die ze online delen te verminderen

Nederlanders digitaal nog niet vaardig genoeg

Wetenschappers ontwikkelen tools om Nederlanders digitaal bij te spijkeren

Herzie je loyaliteitsstrategie

Het onderzoek van Comarch en VOLT District biedt waardevolle inzichten in de complexe wereld van klantloyaliteit in het huidige economische klimaat.

Zo tackel je sociaal wenselijk antwoorden

Marketingonderzoeker Rik Pieters van Tilburg University heeft samen met collega’s van andere universiteiten, een nieuwe, indirecte vraagtechniek ontwikkeld. Deze techniek maakt de kans groter dat mensen waarheidsgetrouw antwoorden op gevoelige vragen.

Digital advertising in Nederland stijgt met 5%

De bestedingen aan digital advertising in Nederland zijn in 2023 gegroeid naar 3,7 miljard euro. Dat is een stijging van vijf procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Opvallend is dat lokale uitgevers meer groeien dan wereldwijde partijen.