Topics als ‘data’, ‘big data’, ‘data-analyse’ en een ‘datagedreven marketingorganisatie’ zijn primair géén typische IT-onderwerpen zijn, maar is marketing ten voeten uit. Een mensenvak.
Merken moeten niet krampachtig 'Het Grote Verhaal' over zichzelf vertellen, daar zit de doelgroep helemaal niet op te wachten. Mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd dan merken.
‘Als iedereen AI gebruikt, bestaat het risico op middelmaat’
De vloer oplopend bij een KCC-team zag ik centraal een flip-over staan met daarop de grote letters: geen aannames doen. Geflankeerd door het ezelsbruggetje n.i.v.e.a.: Niet invullen voor een ander...
Tegen de Chinese e-commerce giganten is eigenlijk niet op te boksen. En dat komt niet alleen door de (extreem) lage prijzen.
Met een naderend totaalverbod op online gokreclame wordt het integere partijen in Nederland onmogelijk gemaakt om nog op een normale manier marketing te bedrijven. Dat terwijl het illegale circuit maar blijft groeien en daar opvallend weinig tegen wordt gedaan. Wat zouden de autoriteiten kunnen doen om wél tot effectieve regelgeving te komen?
Een merk is wat doelgroepen vinden dat het is.
23% Nederlanders probeert actief de hoeveelheid persoonsgegevens die ze online delen te verminderen
Wetenschappers ontwikkelen tools om Nederlanders digitaal bij te spijkeren
Het onderzoek van Comarch en VOLT District biedt waardevolle inzichten in de complexe wereld van klantloyaliteit in het huidige economische klimaat.
Marketingonderzoeker Rik Pieters van Tilburg University heeft samen met collega’s van andere universiteiten, een nieuwe, indirecte vraagtechniek ontwikkeld. Deze techniek maakt de kans groter dat mensen waarheidsgetrouw antwoorden op gevoelige vragen.
De bestedingen aan digital advertising in Nederland zijn in 2023 gegroeid naar 3,7 miljard euro. Dat is een stijging van vijf procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Opvallend is dat lokale uitgevers meer groeien dan wereldwijde partijen.