Een onthullend verslag van de NIMA community Brein en Gedrag: read and learn!
Weliswaar is de CMO Survey Amerikaans, maar de vraagstukken waarmee marketingleiders daar rondlopen, zijn universeel.
Onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.
De meeste Nederlanders (60%) weten niet waar zij zorgen over digitale technologieën zoals DigiD, social media of de uitrol van 5G kunnen uiten. Zorgen zijn er vooral over veiligheid en privacy.
Meer verkoop via online marktplaatsen, steeds meer social media bieden marktplaatsen aan.
ZLM krijgt de hoogste NPS (+96), De Goudse de laagste met +15.
Uitgaven aan sportmediarechten stijgen waarschijnlijk naar 61 miljard dollar, maar zorgen ook voor dilemma's voor adverteerders.
Liever een kaart dan lingerie, Valentijnsdag populairder onder jongeren.
In de laatste maand van 2023 steeg het aantal huishoudens met een vast contract met ca. 300.000. In de maanden daarvoor was de stijging ca. 200.000 per maand.
83 procent Nederlanders gaat sport kijken deze zomer, EK Voetbal meest populair.
NPO heeft grootste gemiddelde marktaandeel, Wie is de mol is het best bekeken en er werd gemiddeld 34 minuten uitgesteld gekeken.
Het aantal luisteraars van podcasts is in Nederland sinds 2019 ongeveer verdubbeld en het aantal te beluisteren podcasts is verveelvoudigd. Inmiddels luistert 48% van de Nederlanders wel eens naar een podcast. Onder jongeren (12-18 jaar) is dit 66%.