Er is een punt in iedere (digital) marketeer-carrière waar je beseft: dit heeft voor geen meter gewerkt. En dat doet pijn. Je bent niet alleen gekrenkt in je trots maar je hebt ook wat uit te leggen. Aan je board, of nog erger; aan je klant. Het pijnlijke is, je klant wel iets gemerkt. Alleen jij kan niet hard maken dat dit jouw verdienste is. Dit maakt alles misschien nog wel erger.
“The rational mind is a faithful servant, the intuitive mind a sacred gift.” We created a society that honors the servant and has forgotten the gift." — Albert Einstein. Die zinnen snijden nog steeds. Niet omdat hij oud is, maar omdat hij vandaag pijnlijk actueel voelt.
“Consumenten zeggen duurzaamheid belangrijk te vinden – maar betalen ze er ook voor? Hoewel het merendeel van de Nederlandse huishoudens zich een hogere prijs voor biologisch kan veroorloven, kiest een groot deel er toch niet voor. Ons onderzoek laat zien welke factoren bepalen of gezondheid en duurzaamheid daadwerkelijk meespelen bij keuzes in de supermarkt.”
Waarom betalen consumenten ineens meer voor een reep chocolade? Wat maakt een deodorant ‘luxe’? En waarom lijkt het voor veel merken steeds belangrijker om ‘premium’ te zijn?
Populair
Nieuw
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Retentie Marketeer
Retentie Marketeer
Marketingcommunicatie Professional
Om onze groei te versnellen, de customer experience te verbeteren en onze zichtbaarheid in de markt én richting klanten te vergroten, zoeken wij een creatieve en resultaatgerichte Marketing / Marketingcommunicatie professional.
Marketingcommunicatie Professional
Online Fondsenwerver (32-36 uur)
Wil jij jouw PR-brein inzetten voor een mooi maatschappelijk doel? Lees dan vooral even verder.
Online Fondsenwerver (32-36 uur)
We are family
Het Nederlandse kennisplatform over innovatie in marketing.