KPN start winkelformule voor jongeren

19 januari 2006, 05:30

In Den Haag is gisteren de eerste ‘kpn576’ geopend, een KPN-winkel geheel richt op de behoeftes en voorkeuren van jonge mensen op vlak van communicatie. De ‘kpn576’ winkels laten de nieuwste ontwikkelingen rondom bellen, internetten, tv-kijken en gamen zien in een aantrekkelijke en eigentijdse omgeving.

De ‘kpn576’ winkels richten zich op jongeren tussen 18 en 24, zowel vrouwen als mannen. Zij hebben doorgaans een hoog ‘shopgedrag’, zijn relatief merkgevoelig en zijn ge?nteresseerd in nieuwe trends. De ‘kpn576’ filialen worden derhalve gesitueerd op ‘A1’ locaties in de drukste winkelstraten, in de directe omgeving van andere outlets en merken die volop in de belangstelling staan van de doelgroep, aldus KPN.

Een tweede winkel wordt februari in Amsterdam geopend en ook in de andere grotere steden zulen die jaar kpn576-winkels worden geopend.

Wie zich na het lezen van dit bericht afvraagt waar slaan de cijfers 576 op, die behoort wellicht niet tot de doelgroep; De naam ‘kpn576’ is namelijk afgeleid van het toetsenbordje van een mobiele telefoon waar de letters ‘kpn’ overeenkomen met de cijfers ‘576’.

Heeft iemand overigens online foto’s gezien van de ‘kpn576’? Ik ben wel benieuwd naar de inrichting/uitstraling.

bron: persbericht KPN

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Ik had vanmorgen ook al even gezocht Luc en verbaasde me dat de relevante domeinnamen niet aktief waren. Vreemd…


    19 januari 2006 om 08:13
    Raedts

    Vanmorgen is direct de domeinnaam KPN567.nl gekaapt.

    Was ik toch net te laat…


    19 januari 2006 om 09:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!