Heineken en Unilever aan kop bij nominaties SpinAwards

8 maart 2007, 17:44

Eerst was er twijfel, vervolgens het vermoeden van weinig animo, maar uiteindelijk bleek het toch allemaal weer goed te komen met 305 inzendingen voor de SpinAwards. Vandaag maakte de jury bekend 37 nominaties te hebben toegekend.

Heineken voert de boventoon met maar liefst zes nominaties, gevolgd door Unilever met 5 en Douwe Egberts met 3 nominaties. Qua bureaus voert Qi de lijst aan met

zeven zes nominaties gevolgd door LEMZ met vier

vijf en Media Republic met drie nominaties.

De complete lijst van nominaties voor de SpinAward 2006 is als volgt:

Beste online campagne

Marco & Marko Hollands Geheime Wapen, Qi / Heineken

Nationale Hypotheek Quiz , .bone / ABN Amro

Lees Wembley , Oberon Medialab / Querido

Axe – Spray More, Get More , Media Republic / Unilever

Tapvat World Tour 2006 met Google Maps, Qi / Heineken

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet , ACHTUNG! / SIRE

Beste website concept

Feel Volvo C70, Euro RSCG 4D / Volvo

Volvo C30 A Product of Free Will, Euro RSCG 4D / Volvo

Douwe Egberts Burendag , LEMZ / Douwe Egberts

Skoeps, Talpa en PCM Uitgevers / Talpa en PCM Uitgevers

Nieuwe Heineken.nl , Qi / Heineken

Bizznizz, Brandbase / Postbank

Beste mobiele concept

Red Bull Flugtag, HotSMS / Red Bull

Lowlands Mobile Festival Guide, The Saints / Mojo Concerts

Beste crossmedia campagne

Douwe Egberts Burendag , LEMZ / Douwe Egberts

Watvooreikelbenjij.nl , UbachsWisbrun/JWT & Oberon Medialab / Nederland Veilig

Marco & Marko / Hollands Geheime Wapen, Qi / Heineken

Omo Buitenspeel Bond, LEMZ / Unilever

Werken met gedetineerden vraagt om een scherpe blik, BVH / Ministerie van Justitie/DJI

Gevaar voor de werklust, LEMZ / Douwe Egberts

Axe Shower, heb jij iets te bekennen?, LEMZ / Unilever

Wakker Worden met Valerio, TMF / TMF

Axe – Click , Media Republic / Unilever

Axe – Spray More, Get More, Media Republic / Unilever

Beste interactieve televisie concept

Wakker Worden met Valerio, TMF / TMF

ZiZone , Brevidius/ Essent Kabelkom / @Home

3VOOR12: interactief digitaal tv-platform, VPRO / VPRO

Beste gaming concept

The Blob, HKU / HKU

Introductiecampagne nieuwe ondernemingsstrategie, Bookmark HKU / NS

Triangler , TNO / TNO

Calucci the Game, Tribal DDB / Centraal Beheer Achmea

Apenkooi.com, Apenkooi/Sense Studios / Apenkooi

Beste innovatieve concept

Skypecast met Johan, Qi / Heineken

De Bierkloonmachine, Qi / Heineken

Nationale Hypotheek Quiz, .bone / ABN Amro

Pluk , N=5 / Pluk Company

Virale Toolkit, Hyves / Hyves

Op 21 maart kunnen de genomineerden hun case persoonlijk toelichten in het Instituut voor Interactieve Media aan de Hogeschool van Amsterdam. De toegang tot deze jurybijeenkomst is geheel gratis en een mooie kans om de cases van dichtbij te bekijken. De winnaars worden vervolgens op 5 april bekend gemaakt tijdens de SpinAwards Night in de Passenger CruiseTerminal in Amsterdam.

Wie waagt zich aan een voorspelling in de verschillende categorieen?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

10 Reacties

    media

    Verrassend 😉

    Ik zal er uiteraard bij zijn op 21 maart en 5 april. Ben zelf dit jaar voorzitter van de jury voor beste website concept (vorig jaar was ik nog jurylid in de categorie beste online campagnes). Kan je vertellen dat het een hele klus was om de ruim 70 website concepten door te worstelen. Wel leuk om te doen overigens!


    8 maart 2007 om 20:37
    media

    Qi heeft overigens geen 7 maar 6 nominaties (inmiddels aangepast in de tekst).


    8 maart 2007 om 21:04
    RichardOsinga

    En Oberon heeft er twee! Leuk dat de duurste campagne (totaal budget (incl. TV en radio) 1 mio), namelijk die van watvooreikelbenjij.nl en de goedkoopste, met mediabudget 0,=, namelijk die voor Wembley, allebei genomineerd zijn.


    9 maart 2007 om 08:23
    Gerben

    Boehoe…..

    Ik kon er de hele nacht NIET van slapen….. ik sta niet eens tussen de nominaties….boehoe…..

    😉

    Mooi lijstje, en heb dan ook het volste vertrouwen in het feit dat de beste campagen voor elke categorie winnen zal….


    9 maart 2007 om 09:16
    kirian

    Hallo Erik zou je LEMZ willen veranderen in 5 nominaties. Bedankt Kirian


    9 maart 2007 om 10:28
    media

    Inmiddels LEMZ ook aangepast. Hebben jullie persbericht in de kroeg opgesteld Kirian? 😉


    9 maart 2007 om 10:35
    evroekel

    @Kiriam/Marco: Ik wacht begin april wel twee dagen met plaatsing van het nieuws over de prijsuitreiking 😉


    9 maart 2007 om 10:49
    kitty

    @Marco/Erik: Euhm. Ben bang dat ik gisteren wat moeite met tellen had (zelfs zonder alcoholische versnaperingen notabene). Had vroeger ook altijd al onvoldoende voor wiskunde……


    9 maart 2007 om 10:57
    VincentLuyendijk

    Tim (lemz) en consorten, grote klasse!!

    gefeliciteerd

    groet,

    Vincent uit Australie


    10 maart 2007 om 12:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!