KPN’s Mine in de koelkast tot 2007

28 september 2006, 09:16

KPN's Mine in de koelkast tot 2007Volgens Dutchmedia zal KPN de grootschalige introductie van Mine tot begin 2007 uitstellen. Daarmee bevestigt Ludolf Rasterhof de zoemende geluiden die al de ronde deden. Zo zou er sprake zijn van slechts 2.000 abonnee’s die nog grotendeels door KPN gesubsidieerd worden. Het uitstel hangt samen met de technische mogelijkheden van de settopbox, maar meer nog met de weinig onderscheidende content van Mine. KPN wil zich sterk onderscheiden op voetbal en op persoonlijke TV, waarmee KPN nu experimenteert in Limburg (in de joint venture van Mediamall).

De vertraging van Mine wordt niet als tegenslag benoemd door KPN, maar als verbetering van het product. De uitrol moet langzaam gaan en er wordt op dit moment alleen heel gerichte marketing ondernomen. Toch kan dit niet anders dan pijn doen bij KPN en zeker bij de Raad van Bestuur, die zich in mei volmondig achter IPTV schaarde. Tele2 komt dit najaar met haar aanval op de markt en ruikt bloed. En de kabelaars, tegen wie KPN zich poogt te weren met de eigen TV, bouwen rustig voort: UPC met haar nieuwe generatie digitale TV en de overige drie zullen na de fusie zeker sterker voor de dag komen. Wordt het tijd voor nieuwe bezems bij KPN?

food expert | trend watcher | speaker | author | podcast host | newsletter: Gijsbregt fileert | de Buik

Categorie
Tags

2 Reacties

    Kasper Katje

    De komende periode wordt bovendien benut om een zogenoemde triple-playdienst te gaan aanbieden. Mine-klanten kunnen dan in één pakket internetten, tv-kijken en bellen.

    Dat wordt volgens mij op zich al lastig genoeg gezien de enorme chaos en wachtlijsten bij het ‘Bellen en Surfen’ etc.

    In mei ze ik al:

    Waarom is iets nieuws wanneer een groot bedrijf het aankondigd en praat men bij echte innovatieve kleine ontwikkelaars van luchtkastelen enz.? Ja, er staat van alles aan te komen op het gebied van interactieve TV maar het is er nog niet.

    De bedreiging is dus ondermeer dat men nu de consument weer zit lekker te maken met allerlei functies en mogelijkheden die men nog helemaal niet waar kan maken.

    Het aanbieden van de triple-playdienst lijkt verdomd veel op een soort goedmakertje/zoethoudertje voor de huidige gebruikers die niet hebben gekregen wat ze is voorgehouden.


    28 september 2006 om 09:55
    venturo

    Gijsbregt, de hele wereld zit vol snelle introducties en en bedrijven die reparatietrukjes moeten uitvoeren terwijl de trein moet doorrijden. KPN doet getuigenis van goed inzicht door dat niet te doen. KPN wil benchemarken met Mine en dat kan alleen als alle componenten kloppen. Overigens krijgen alle adsl2 gebruikers in januari een triple play aanbod, helemaal niets mis mee. Ik maak al jaar lang tot grote tevredenheid gebruik van tele2…


    29 september 2006 om 22:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!