10 interessante onderzoeken van afgelopen week

1 november 2014, 10:50

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 44 2014

Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rij gezet. Met deze week onderzoek naar de activiteit van Nederlandse gemeenten op Twitter, cijfers van internationale mediabestedingen en cijfers over de Nederlandse smartwatchmarkt.

Afvallers Expeditie Robinson juist voorspeld op basis van Twittergedrag #nospoilers

18 deelnemers reisden voor een nieuwe serie van het populaire programma Expeditie Robinson af naar een verlaten eiland. Op dat eiland kunnen de deelnemers geen gebruikmaken van hun smartphone of social media. Net als eerder dit jaar bij Wie is de Mol? maakte ik een analyse om te kijken wanneer de opnamen waren en welke BN’ers zich als eerste weer meldden op social media. Na zes afleveringen blijkt de analyse volledig juist te zijn.

Lees verder

Customers for Life: Strategie om klanten aan te trekken en te behouden #adv

Klantgerichte keuzes, het streven naar unieke customer experiences en loyale klanten is niet alleen goed voor de merkreputatie; het heeft direct effect op het bedrijfsresultaat. Zeker als dit niet alleen op het genereren van herhalingsaankopen is gericht, maar ook op het werven van nieuwe klanten. Ondertussen zijn organisaties niet doortastend als het gaat om de voordelen van ‘customers for life’ te verzilveren en alloceren zij slechts mondjesmaat de nodige resources op dit thema.

Download

Nederlandse gemeenten dubbel zo actief op Twitter

Sinds vorig jaar zijn de webcare-activiteiten van de Nederlandse gemeenten flink toegenomen. Ze verstuurden 88 procent meer reacties op Twitter dan vorig jaar. Ik ben in onze statistieken gedoken en heb uitgezocht welke gemeente de meeste reacties verstuurde, de snelste was, of het meest sociaal.

Lees verder

Mediabestedingen wereldwijd met meer dan 40 procent gestegen

Wereldwijd zijn de mediabestedingen over de laatste 10 jaar gestegen van 362 miljard dollar in 2004 naar 512,9 miljard dollar in 2013, een stijging van 41,7 procent. Dit blijkt uit het recent gepubliceerde Global Ad Trends rapport van het Britse onderzoeksbureau Warc.

Lees verder

Adyen Mobile Payments Index Q3 2014

Als de verschillende werelddelen met elkaar vergeleken worden, blijkt Azië het op-een-na hoogste percentage mobiele transacties te hebben: 17% van het totaal aan online betalingen. Ten opzichte van augustus 2013 liet Azië in augustus 2014 een groei van 58% zien. Dat is een sterkere groei van mobiele betalingen dan alle andere regio’s tonen.

Lees verder

2014 Internet Advertising Revenue Half-Year Report

In dit rapport publiceert IAB de advertentie omzet van Noord-Amerika in de eerste 6 maanden van 2014. De ‘internet advertising revenues’ zijn in de eerste helft van 2014 opgelopen tot 23,1 miljard dollar, dat is een stijging van 15,1 procent tov vorig jaar. In het eerste kwartaal werd er 11,4 miljard dollar omgezet, in het tweede kwartaal 11,7 miljard dollar.

Lees verder

Totale omzet Nederlandse wearable-markt op 105,3 miljoen euro geschat in 2014

Dit jaar genereert de markt voor draagbare technologie, ook wel wearables genoemd, een aanzienlijke economische impact in Nederland. Over geheel 2014 wordt de omzet van de Nederlandse wearable-markt geschat op 105,3 miljoen euro. Een stijging van maar liefst 111 procent ten opzichte van 2013. Dit blijkt uit dit onderzoek van Samsung. Kerst is de belangrijkste verkoopperiode. Geschat wordt dat er in de kerstperiode 162.800 wearables worden verkocht in Nederland. De kerstperiode is goed voor een omzet van 21,19 miljoen euro, een stijging van 137 procent ten opzichte van 2013.

Lees verder

Cookie Compliance update oktober 2014

In deze gids zet IAB Nederland, aanvullend op de update van juni 2014, nogmaals op een rij aan welke voorwaarden het gebruik van cookies en het gebruik van data verzameld met behulp van cookies moeten voldoen. In de Cookie Compliance update oktober 2014 vind je uitleg over beide onderwerpen.

Lees verder

Helft Nederlanders positief over DM’s

Bijna de helft van de Nederlanders is positief over direct mails en het gemiddelde reclamebereik is 56%. Dit blijkt uit de Mail Monitor Online-database, de grootste onderzoeksdatabase van DM-campagnes van Nederland. DMmediaplein presenteert vandaag in de whitepaper ‘Hoe haal ik meer uit mijn direct mail?’ de highlights van deze onderzoeken.

Lees verder

Marketeers worden veel gehunt

Ruim één op de drie Nederlanders (35%) is het afgelopen jaar door een werkgever benaderd voor een baan. Marketeers zijn de meest gehunte doelgroep in Nederland, gevolgd door Consultants en ICT’ers. Ruim 70% van de marketeers is het afgelopen jaar door een werkgever of intermediair benaderd voor een nieuwe baan. Bijna de helft (45%) van de mensen die werken in de Olie & Gas industrie wordt maandelijks benaderd voor een nieuwe baan.

Lees verder

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!