10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 17 2014

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Deze week o.a. een mooie brochure van de mediatijdsbescheding in Nederland, de Webwinkel Monitor 2014 en onderzoek van Distimo naar het effect van gefeatured worden in de app store op downloads & omzet.

De laatste cijfers over internetgebruik in Europa

Een tijd terug heeft de Europese Commissie de resultaten van het jaarlijkse onderzoek naar het ICT gebruik onder Europeanen bekend gemaakt. Deze cijfers zijn onlangs toegevoegd aan Eurostat en het Marketingfacts Stats Dashboard. Het zal geen verrassing zijn dat de internetpenetratie zeer hoog is. In termen van huishoudens met toegang tot internet is Nederland koploper in Europa met een penetratie van 95 procent. 94 procent van de Nederlanders heeft in de afgelopen 3 maanden internet gebruikt.

Lees verder

3 redenen om nog eens goed naar je social media strategie te kijken #adv

Je bedrijf is actief op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en misschien nog wel op een set andere sociale media. Met andere woorden, je hebt werk gemaakt van je aanwezigheid op sociale media. Maar beschik je ook over een samenhangende sociale strategie gericht op het optimaliseren van de ROI van je social media inspanningen?

Download

Webwinkel Monitor 2014

Webwinkeliers laten hun tevreden klanten in de kou staan. Op de helft van de complimenten die ze ontvangen, reageren ze nooit. De helft van klachten daarentegen wordt wel binnen het half uur beantwoord. Dat blijkt uit dit onderzoek waarin ruim 59.000 Nederlandse webwinkels onder de loep zijn genomen. Twee derde van alle webwinkels reageert binnen twee uur op een klacht. Op complimenten antwoordt slechts een kwart zo snel. 

Lees verder

Media:tijd

Kijken Nederlanders vandaag de dag nog op de klassieke manier tv (lineaire, live)? Of doen ze dat wanneer het hen uitkomt (uitgesteld, on demand)? Gebruiken ze hun smartphones en tablets altijd en overal? En hoe lezen ze kranten en luisteren ze naar de radio? Op de ‘ouderwetse’ manier of via internet (websites en apps)? Uit het reguliere SCP-tijdsbestedingsonderzoek is op hoofdlijnen bekend waaraan mensen hun tijd besteden. Dat onderzoek biedt echter te weinig mogelijkheden om het mediagebruik verder uit te diepen.

Lees verder

Maximizing the mobile opportunity

IAB US heeft een nieuw onderzoek gepubliceerd, IAB Mobile Rising Star Ads Inspire Interaction. Binnen dit onderzoek worden IAB Mobile Rising Star advertenties vergeleken met standaard banneradvertenties op mobiel. Gekeken wordt naar de impact van interacties op bijvoorbeeld branding.

Lees verder

Consumentenonderzoek Klantbeleving

Ruim driekwart van de consumenten in Nederland overweegt zijn verzekeraar, telecombedrijf, energieleverancier of retailer te verlaten als deze geen betere klantbeleving biedt. Het aantal consumenten dat waarschijnlijk tot zeker overstapt in de energiebranche, verzekeringsbranche en telecomsector is bijna even hoog als in de retailsector. Alleen bij banken zijn klanten minder geneigd over te stappen. 69% van de bankklanten overweegt dit wanneer de klantbeleving niet verbetert.

Lees verder

De toekomst van de maakindustrie

De algemene teneur in Nederland is vaak dat ‘we’ geen maakindustrie meer hebben. Daarmee is de maakindustrie een ondergeschoven kindje geworden. In dit rapport wordt duidelijk dat dit een onterechte constatering is. Nederland beschikt over een zeer interessant palet aan maakbedrijven, die gezamenlijk een belangrijke aandeel hebben in het bruto nationaal product.

Lees verder

Trends in franchise 2014

Slechts een handjevol franchiseformules kan succes-vol worden in het buitenland. Dit zullen met name de grote, bestendige en kapitaalkrachtige formules zijn, die zich in Nederland inmiddels hebben bewezen. Voor hen zit Nederland vol en is groei alleen nog maar in het buitenland mogelijk.

Lees verder

Brand Engagement in the Participation Age

De dagen waarin consumenten achterover leunden en communicatie van merken 'ontvingen' zijn voorbij. Consumenten leunen nu voorover: ze zijn actief, betrokken en in gesprek. In het participatietijdperk waar we ons in bevinden is het belangrijk dat marketeers een strategie hebben voor online engagement. Om marketeers daarbij te helpen hebben Google en Advertising Age dit onderzoek uitgevoerd. Uit dit onderzoek zijn 6 learnings voor marketeers gekomen.

Lees verder

The Impact of Being Featured in an App Store

Een zeer waardevolle methode om op te vallen in de app store is 'gefeatured' worden. Toch is er maar weinig bekend over wat het effect hier nu precies van is, en hoe je het als marketeer of ontwikkelaars voor elkaar krijgt dat je app gefeatured wordt. Wat voor soorten 'featured' zijn er, en wat voor soort apps komen daar voor in aanmerking?

Lees verder

Credits afbeelding: Chris Willis, licentie: CC BY (Commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.