10 interessante onderzoeken van afgelopen week

27 april 2013, 12:01

Ook deze week heb ik weer 10 onderzoeken op een rijtje gezet. Technisch gezien zijn ze niet allemaal van afgelopen week, maar het zijn wel allemaal must-reads!

De opkomst van social newsrooms

Het mag geen geheim zijn dat het medialandschap door social de afgelopen jaren ongelooflijk is veranderd. Iedereen kan met een enkele tweet invloed uitoefenen. Om binnen de huidige aandachtseconomie zichtbaar te zijn, moeten bedrijven en merken nieuws maken en verspreiden. Om nieuws beter te verspreiden, richten bedrijven steeds vaker online newsrooms in als onderdeel van een contentstrategie: een sectie van de website specifiek ingericht op de distributie van bedrijfscontent. De ontwikkelingen in newsrooms staan echter niet stil. Wat vroeger doorging als een online perskamer voldoet vaak niet meer. In deze blog meer over de ontwikkelingen in newsrooms.

Lees verder

Cisco Global Mobile Data Traffic Forecast Update, 2012-2017

In het Visual Networking Index onderzoek becijfert Cisco jaarlijks het dataverbruik van mobiele apparaten. Cisco verwacht dat het mobiele dataverkeer wereldwijd zal groeien tot 11,2 exabytes per maand in 2017. Dat is een factor 13 van het huidige mobiele dataverbruik. Dat komt neer op een jaarlijkse groei van 66 procent.

Lees verder

Trendrapport internetgebruik 2012

Internet bekleedt een steeds prominentere plaats in het dagelijks leven van de Nederlander, zowel thuis als op het werk. Niet iedereen heeft echter even veel profijt van deze ontwikkeling. Thuis en op de werkvloer zijn de verschillen groot.

Lees verder

Moet je horen…

In deze scriptie wordt een onderzoek beschreven naar de factoren op basis waarvan de kans bepaald kan worden, dat iemand positieve Word-of-Mouth over een bedrijf, merk, product of dienst zal verspreiden. Word-of-Mouth, afgekort: WOM, wordt hierbij gedefinieerd als: “informele communicatie van persoon tot persoon, tussen een schijnbaar niet-commerciële zender en één of meerdere ontvangers over een merk, product, organisatie of dienst”.

Lees verder

App Downloads: Amazon Appstore vs. Google Play

Deze maand richt Distimo zich in haar publicatie op de Amazon Appstore. Het rapport bevat een overzicht van de meest gedownloade applicaties en een lijst met de top publishers van de Amazon Appstore.

Lees verder

Impact Of Ranking Of Organic Search Results On The Incrementality Of Search Ads

Nadat Google in een eerder onderzoek vaststelde dat gemiddeld 89 procent van het SEA verkeer incrementeel is, onderzoeken ze in deze paper hoe de ranking van de organische resultaten invloed heeft op de kliks op zoekmachine advertenties. Een analyse van 390 'Search Ads Pause' studies toont aan dat de mate van vervanging van organische kliks door betaalde kliks marginaal is.

Lees verder

The welcome email report

De welkomstmail blijkt vier keer zo vaak geopend te worden, vijf keer zoveel klikken te genereren en acht keer zo veel omzet te vertegenwoordigen als een ‘normale nieuwsbrief’. Dat blijkt uit dit rapport van Experian. Ondanks de vaak lagere hoeveelheden getriggerde e-mails brengen deze campagnes dan ook vaak zeer goede resultaten.

Lees verder

Digital Marketing Report Q4 2012

Dit rapport analyseert de performance van de zoekmachinemarkt. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat de uitgaven aan search engine advertising in het vierde kwartaal van 2012 met 19 procent zijn gestegen ten opzichte van 2011. De advertentiekliks namen met 14 procent toe, de CPC's met 3 procent.

Lees verder

The impact of tablet visitors on retail websites

Dit onderzoek van Adobe analyseert de orderwaarden van online bestellingen naar device. Hieruit komt naar voren dat de gemiddelde aankoopwaarde van een bezoeker via een tablet 21 dollar hoger ligt dan van een desktopbezoeker.

Lees verder

The Right Way to Say Goodbye

Wanneer ontvangers niet langer e-mail willen ontvangen, moeten zij de mogelijkheid hebben zich uit te schrijven. De opt-out rate of unsubscribe rate geeft het percentage uitschrijvers op een mailing weer. Uit dit onderzoek, uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk, blijkt dat de mogelijkheid voor gebruikers om zich uit te schrijven goed was geregeld.

Lees verder

Afbeelding: Andrea Balzano (cc)

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!