Welke waarde heeft LinkedIn voor jou? De LinkedIn-enquête 2014 is er!

7 november 2014, 10:30

Is LinkedIn voor jou niet meer dan een viruele rolodex? Een digitale, maar zakelijke spammachine? Of juist een zeer waardevolle businesstool die je dagelijks raadpleegt? Wat vind je van de nieuwe functionaliteiten als longpost of media, wat vind je van anoniem profielbezoek? Wij zijn wederom benieuwd naar hoe wij Nederlanders LinkedIn gebruiken. Dus doe mee aan dit onderzoek!

5,1 miljoen

Met inmiddels 5,1 miljoen gebruikers op LinkedIn staat Nederland wereldwijd nog altijd op nummer 1 qua gebruikerspercentage van de beroepsbevolking. Het platform is echter ontzettend in beweging, voorstanders spreken van een verdere optimalisering. Tegenstanders zien door de bomen (lees: veranderingen) het bos (lees: relevante informatie) niet meer. Hoog tijd dus om in navolging van 2013 en 2012 een steekproef onder de Nederlandse gebruikers te doen.

Enquête

Onderstaande enquête neemt hooguit 10 minuten van jouw kostbare tijd in beslag. Je krijgt er echter iets waardevols voor terug, namelijk inzicht in hoe jouw netwerkcollega’s LinkedIn gebruiken. Natuurlijk is het onmogelijk om in één enquête alle ontwikkelingen en functionaliteiten aan bod te laten komen.

We kiezen met name om onderzoek te doen naar recente veranderingen, zoals de mogelijkheid tot het schrijven van longposts. Hoe maak je gebruik van LinkedIn-groepen, wat is jouw interactie met bedrijvenpagina’s op LinkedIn, hoe ga je om met het delen van informatie vanaf jouw persoonlijk profiel? En natuurlijk hoe gebruik je LinkedIn om te netwerken?

Mocht je nog geïnteresseerd zijn in de uitkomsten van 2013, die kun je hier lezen. O ja, de resultaten van dit jaar maken wij begin december bekend, natuurlijk ook weer hier op Marketingfacts.

Doe mee!

En nu snel aan de slag met de enquete, klik hier om te beginnen. Alvast dank voor de moeite!

Richard van der Blom
Social Selling Expert / Keynote Speaker / LinkedIn Expert bij Just Connecting BV

Richard van der Blom is een van de bekendste en meest geboekt LinkedIn & Social Selling Experts van Nederland. Begonnen in 2009 heeft Richard in binnen- en buitenland inmiddels meer dan 500(!) bedrijven wegwijs gemaakt in LinkedIn voor Sales en Marketing (www.justconnecting.nl). ✔ Lid van een Europese denktank LinkedIn ✔ 3 jaar op rij verkozen tot Top-5 spreker NIMA ✔ Genomineerd in 2019 voor Top 100 Global Social Selling Speakers ✔ Bedenker van de B.E.S.T. Social Selling methodiek en S.T.E.P.S. Social Selling Strategie. Veelgevraagd spreker en trainer om organisaties verder te helpen met de Digitale Transformatie van hun sales- en marketingafdeling. Tevens Founder van Boost in Valencia (www.boostinvalencia.nl) een exclusief 1-op-1 trainingsprogramma in Valencia voor ondernemers die meer balans willen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Themelis Cuiper

    Linkedin enquête 2014

    LinkedIn wordt steeds meer geaccepteerd door Nederlandse bedrijven als een serieus platform , gebruikt als een digitaal visitekaartje zoals vroeger de GoudenGids belangrijk was om aan nieuwe klanten te komen. Ik zie een paar mensen die op heel innovatieve manier gebruik maken van het traffic en de functionaliteit van LinkedIn om attentie te krijgen voor hun diensten en producten.

    Richard veel succes met de Linkedin enquête 2014

    Themelis Cuiper


    18 november 2014 om 18:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!