Viral Friday week 29/2017: ketchup op een hotdog, Vincent van Gogh en Pornhub

Viral Friday week 29/2017: ketchup op een hotdog, Vincent van Gogh en Pornhub

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: Heinz ketchup op een hotdog, Vincent van Gogh en Pornhub.

1. PSA | Western Cape Government #ItCanwait

545.505 weergaven

Vorige week hebben we al een viraal filmpje van Interpolis langs zien komen waarin automobilisten worden gewaarschuwd voor de gevolgen van het gebruik van de mobiel tijdens het autorijden. Dat filmpje speelde in op de emoties van de kijker waar dit filmpje moet shockeren. Het begint allemaal grappig met struikelende voetgangers die druk bezig zijn met hun mobiel. Vervolgens zien we een vrouw druk bezig op haar mobiel tijdens het autorijden en betrokken te raken in een zwaar verkeersongeval. Ze blijft levensloos in haar gordel hangen om de shock te completeren. If we can’t text and walk, why text and drive? Dat is de insteek van de PSA in deze commercial en die boodschap komt werkelijk keihard binnen. Ruim een half miljoen views in een week tijd.

2. Pornhub Presents Old School: A Complete Guide to Safe Sex After 65 

35.897 weergaven

Laten we met het belangrijkste beginnen: klik gerust op play, want deze video is safe for work. In de video legt de Amerikaanse distributeur van online volwassenenentertainment de vinger op een zere plek die je niet direct verwacht. Steeds meer ouderen van 65+ lopen namelijk een seksueel overdraagbare aandoening op. Om ervoor te zorgen dat 65+'ers ook op hun oude dag verantwoord kunnen blijven genieten van elkaar, maakte Pornhub een seksuelevoorlichtingsvideo met actrice Nina Hartley in de hoofdrol. En als kers op de taart heeft Pornhub deze educatieve video’s ook op videoband uitgebracht voor ouderen die de wondere wereld van het internet nog niet ontdekt hebben. Ironisch genoeg moet deze videoband dan wel online besteld worden. Inmiddels genereerde deze online versie al meer dan 35 duizend views in een week tijd.

3. Heinz Ketchup | Chicago Dog Sauce

36.869 weergaven 

Als je ketchup op je hotdog doet, ben je geen echte Chicagoan. Sinds jaar en dag doen de inwoners van de ‘Windy City’ gele mosterd, augurken, gehakte uien en tomaat op hun hotdog. Daar wil ketchupproducent Heinz verandering in brengen. Met een campagne, gepland op National Hot Dog Day, laten zij Chicago kennismaken met de nieuwe ‘Chicago Dog Sauce’ in limited edition. Echter blijkt dit gewoon de good old tomatenketchup te zijn. De testers van de saus reageren verrast en zeggen dit toch vaker te zullen gaan eten. Missie geslaagd! De unieke productlancering heeft inmiddels al geleid tot ruim 36.000 views op YouTube. 

4. Honda | "Dream Makers"

20.237 weergaven

 

De Japanse autofabrikant Honda siert deze week de vierde plaats in dit Viral Friday overzicht. Door slim voort te borduren op de slogan "The Power of Dreams" produceerde Honda een video waarin het commercialteam laat zien hoe zij van dromen werkelijkheid maken. Het resultaat is goed voor meer dan 20 duizend views.

5. Van Gogh Museum | Follow Van Gogh IV - The journey

5.303 weergaven

No Dutch No Glory heeft in opdracht van Van Gogh Europe een driedelige campagne ontwikkeld. Hierin worden fans uitgenodigd om zelf in de voetsporen te treden van Vincent van Gogh. In de video’s zie je hoe de drie vrienden Jiro, Frank en Ruben een roadtrip maken langs de verschillende plekken in Nederland, België en Frankrijk waar de kunstenaar heeft gewoond en gewerkt of waar zijn werk te zien is. Het uitgangspunt voor de roadtrip was de grote van Gogh Atlas. Binnen een tijdsbestek van enkele weken bekeken ruim 1,5 miljoen mensen de video’s en bereikte de de campagne 3,4 miljoen mensen via social media.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.