Viral Friday week 28/2017: Game of Thrones meets The Big Bang Theory, Old Spice en Interpolis

Viral Friday week 28/2017: Game of Thrones meets The Big Bang Theory, Old Spice en Interpolis
, Mindshare

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: Game of Thrones meet The Big Bang Theory, quality time met de familie en Old Spice.

1. SodaStream | Who Are The Homoschlepiens? Discover With Mayim Bialik

4.083.867 views

Stel je een wereld voor waarin plastic flessen niet meer bestaan. Een wereld waarin iedereen geeft om een beter milieu en lacht om de verspilling van plastic als je bruisend water en andere koolzuurhoudende dranken gewoon uit een SodaStream-machine kunt tappen. In de nieuwe commercial van het merk zie je hoe plastic flessen als relikwieën uit het verleden worden verheven en hoe deze zogeheten ‘The Homoschlepiens’ in het museum van de onnatuurlijke geschiedenis worden tentoongesteld. The Big Bang Theory-actrice Mayim Bialik en Kristian Nairn uit Game of Thrones vertolken hierin een verrassende hoofdrol. Goed voor ruim 4.083.867 views!

2. Old Spice | Beach Budz

3.130.184 views

Old Spice, inmiddels alom bekend vanwege de aparte maar hilarische spotjes, komt met een nieuwe reclame waarin de nadruk wordt gelegd op adverteerders die tegenwoordig alles doen om de aandacht van de consument te trekken. Dit hele idee wordt op de hak genomen door twee oudere vrouwen die steen en been klagen om vervolgens zelf te transformeren in een marketingmachine. Terry Crews, of de gebruikelijke acteur die we kennen van de eerdere spot met “I’m on horse”, schittert deze keer niet in het filmpje, maar de dames fungeren als prima vervangers. Ruim 3 miljoen hits in een week tijd!

3. Volvo Trucks USA | The new Volvo VNL - World’s largest unboxing starring 3-year-old Joel

634.661 views

Volvo Trucks is een oude bekende van de Viral Friday-rubriek. Deze truckmaker was onder meer verantwoordelijk voor de briljante Epic Split-video met niemand minder dan Martial Arts-held Jean Claude van Damme in de hoofdrol. Nu steelt een 3-jarige truckfan de spotlight in hun nieuwste video waarin we getrakteerd worden op ‘s werelds grootste unboxing. In de doos zit uiteraard een van de nieuwste creaties van Volvo Trucks, namelijk de Volvo VNL. Het uitpakken van deze truck leverde Volvo Trucks niet alleen een Guinness World Record op, maar ook meer dan 634 duizend YouTube-views in één week tijd. Enjoy! 

4. Interpolis | ‘Dit kan jou ook gebeuren…’

371.649 views

 

We weten allemaal dat het levensgevaarlijk is om tijdens het rijden je smartphone te gebruiken. Toch doet 89 procent van de automobilisten dit regelmatig. Dat kan en mag niet. Reden genoeg voor Interpolis om Nederland hiermee te confronteren in haar nieuwe commercial. In de drie minuten durende video toont de zorgverzekeraar aan hoe heftig de gevolgen kunnen zijn. Interpolis bouwde een testparcours waarop bestuurders werden afgeleid door hun smartphone. Op het parcours is het nog onschuldig, maar de ontmoeting die de bestuurders daarna krijgen, laat ze daar heel anders over denken. Met 371.649 views in 2 dagen (!) is de boodschap goed overgekomen.

5. JetBlue | Little Tickets

64.223 views

De Amerikaanse prijsvechter JetBlue geeft in hun nieuwe Little Tickets-commercial kinderen de mogelijkheid om de vakantie met hun familie zelf te plannen. Belangrijk was om te laten zien wat de overwegingen zijn van een kind bij het kiezen van de bestemming, waarom hun hardwerkende ouders deze trip verdienden en uiteindelijk het betalen ervan met hun eigen gespaarde geld uit hun spaarvarken. Met de slogan ‘A little time together can go a long way’ laat het merk zien dat quality time met de familie start met een vakantie met JetBlue vacations. Nu al meer dan 60.000 views.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.