Twitter neemt Posterous over

12 maart 2012, 21:15

Veel acquisities tijdens SXSW

Op de corporate blog heeft het Posterous team zojuist bekend gemaakt dat het is overgenomen door Twitter. Doel van de overname lijkt vooral te gaan om de mensen achter de schermen: o.a. verschillende engineers en product managers zullen aan de slag gaan bij Twitter. Bestaande Posterous spaces blijven gewoon werken.

Verder is er weinig bekend gemaakt. Twitter zegt de gebruikers te informeren wanneer het de service gaat wijzigen. De overname van Posterous is niet de eerste acquisitie tijdens SXSW dit jaar. Eerder vandaag werd op basis van een anonieme bron al bekend gemaakt dat CNN mogelijk Mashable gaat overnemen voor een bedrag van 200 miljoen dollar.

Sachin Agarwal, oprichter van Posterous, zegt het volgende over de acquisitie:

The opportunities in front of Twitter are exciting, and we couldn’t be happier about bringing our team’s expertise to a product that reaches hundreds of millions of users around the globe. Plus, the people at Twitter are genuinely nice folks who share our vision for making sharing simpler.

Posterous Spaces will remain up and running without disruption. We’ll give users ample notice if we make any changes to the service. For users who would like to back up their content or move to another service, we’ll share clear instructions for doing so in the coming weeks.

You can find more information answers to other questions you may have here.

Finally, we’d like to offer thanks to all of our users, especially those who have been with Posterous since day one. The last four years have been an amazing journey. Your encouragement, praise and criticism have made us better. Thanks for that. We look forward to building great things for you over at Twitter.

Twitter reageert als volgt op haar blog:

Today we are welcoming a very talented group from Posterous to Twitter. This team has built an innovative product that makes sharing across the web and mobile devices simple—a goal we share. Posterous engineers, product managers and others will join our teams working on several key initiatives that will make Twitter even better.

Posterous Spaces will remain up and running without disruption. We’ll give users ample notice if we make any changes to the service. For users who would like to back up their content or move to another service, we’ll share clear instructions for doing so in the coming weeks.

We’re always looking for talented people who have the passion and personality to join Twitter. Acquisitions have given us people and technology that have enabled us to more quickly build a better Twitter for you

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Remy Bergsma

    Hmm, zou het kunnen dat Twitter meer naar interesses / niches wil gaan met de service dan de huidige Twitter-streams? Misschien dat ze iets a la Pinterest willen gaan bouwen. Ben benieuwd! 🙂


    13 maart 2012 om 08:21
    remcojanssencom

    Mmm, ik ben hier als Posterous-poweruser niet blij mee. Het verleden heeft uitgewezen dat de support naadje wordt, bijvoorbeeld Tweetdeck op Android is sinds de overname door Twitter nauwelijks nog verbeterd en blijft onstabiel. Friendfeed is helemaal gekillt na de overname door Facebook, aangezien ik van Posterous mijn homepage heb gemaakt moet ik toch maar eens snel een WordPress-dude aan de haren trekken om de flikkerse bende te migreren… 🙁 #dislike


    13 maart 2012 om 09:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!