P&G start community van invloedrijke moeders

12 februari 2006, 13:50

P&G start community van invloedrijke moeders

Procter & Gamble is recentelijk gestart met Vocalpoint, een nieuw programma dat moet resulteren in een online community van invloedrijke moeders. Het programma is vergelijkbaar met P&G’s reeds bestaande (en succesvolle) Tremor. In ruil voor proefmonsters, extra productinformatie en kortingen worden moeders uitgenodigd om deel te nemen aan online discussies en onderzoeken over nieuwe P&G-producten.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Daan

    Unilever heeft dit al jaren


    13 februari 2006 om 06:59
    media

    Welke site is dat Daan?


    13 februari 2006 om 07:06
    Stephan Fellinger

    Met alle respect, maar bij P & G zit er een duidelijke filosofie achter. Luisteren naar de klant om betere producten te produceren wordt langzamerhand in de DNA van P & G gebracht. Daar zit een hele gedachte achter die er voor zorgt dat P & G dichter op de huid zit van haar klanten. En dat gaat verder dan zomaar een website. P & G heeft daarbij een grote voorsprong op Unilever. Het is niet voor niks dat P & G vele malen winstgevender is dan onze Unilever.

    Komt dat dan door hun internetstrategie rondom “luisteren”?

    Dat niet direct, maar het geeft wel aan dat P & G openstaat voor de veranderende maatschappij, waar luisteren naar je klant dus heel goed samengaat met maximalisatie van je winst. P & G heeft een hoge veranderingsindex en hun internetstrategie is daar een prima afspiegeling van.

    Ik zou mijn kaarten op P & G zetten, want je internetstrategie is een prima lakmoesproef, of je bereid bent te veranderen.

    Tremor en Vocalpoint zijn de lakmoesproef


    13 februari 2006 om 20:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!