Nieuw! Druk je Instagrams op hoge kwaliteit af met Printerous

9 september 2013, 12:59

Je vangt je leven in beelden via diensten als Instagram, Flickr en Facebook. Veel van die momenten verdienen beter dan een puur digitaal bestaan of een simpel printje. Dat vinden althans de oprichters van Printerous, dat belangrijke momenten uit het dagelijks leven als uitgangspunt neemt om persoonlijke kunst te maken. Oftewel: art made easy.

Andrew Senduk en Kevin Osmond, waar moeten we je/jullie van kennen?

Wij zijn Andrew Senduk uit Amsterdam (33), mede-oprichter van MondayMarch en ‘slaapkussen’ MYguling en Kevin Osmond uit Jakarta, mede-oprichter van Bouncity, Tiket en Filmoo. Wij zijn gezamenlijk de oprichters van Printerous Europe BV, deze Europese startup wordt geleid door Senduk vanuit Amsterdam.

Wat is het idee achter Printerous?

Printerous is een Indonesische afgeleide van de woorden ‘print’ en ’terous’ (spreek uit ’teroes’), dat ‘continu’ betekent. Met andere woorden: “continue printen”. Printerous.com is een socialdesign-service die met belangrijke momenten uit het dagelijks leven als uitgangspunt persoonlijke kunst maakt. Onze slogan is: “art made easy”.

Dienst

Het idee van Printerous is ontstaan uit de liefde voor fotografie en Instagram. We wilden een printservice ontwikkelen die op een makkelijke manier en met mooi design je Instagram-feed kan afdrukken op hogekwaliteitproducten. Hoe het werkt? Verbind met onze service via je Instagram-account op eu.printerous.com en kies uit de 4 producten:

  • Fotoboek. Door het gebruik van dik papier, een matte finish, een gebonden rug en een harde omslag is dit product eerder een visueel dagboek dan een simpel fotoboek.
  • Canvas Box. Geprint op een canvas box met een finish van hoge kwaliteit, perfect gesneden hoeken, volledig afgewerkte achterkant en een stevige bevestiging zodat de kunst goed en makkelijk kan worden opgehangen.
  • Fotomagneten. Handgemaakt met gelamineerd papier en matte finish in de vorm van een kleine canvas box.
  • Fotostickers. Geprint op speciaal gelamineerd papier met state-of-the-art suction waardoor het makkelijk verwijderbaar is en geen lijmresten achterlaat.

Hoogste kwaliteit

Al onze producten worden on-demand gemaakt met materialen van de hoogste kwaliteit in samenwerking met zeer ervaren vakmensen. Later voegen wij ook printservice toe voor andere fotodiensten, zoals Facebook en Flickr.

Waarom zijn jullie Printerous gestart?

Cliché of niet, maar we leven in een tijd die enorm snel gaat. Gelukkig hebben wij de mogelijkheid om veel van de dag vast te leggen met onze smartphones. Sommige shots delen we via social media en andere blijven ergens in het digitale universum hangen. Na onze bruiloft op Bali ben ik verliefd geworden op het vakmanschap en de kwaliteit die Indonesië kan bieden op het gebied van fotografie. Toen wist ik dat ik die kwaliteit naar Europa wilde brengen. Vergelijkbare socialdesign-services van bijvoorbeeld grote retailers leveren niet de kwaliteit waar wij voor staan. De eerste stapjes van je kind, die onvergetelijke huwelijksceremonie of dat waanzinnige verjaardagsfeest, ze verdienen meer dan alleen een lageresolutie-afdruk op tweederangs canvas of papier. Wij willen met Printerous de afbeeldingen van belangrijke levensmomenten het wow-gevoel meegeven die deze kostbare herinneringen verdienen, waarbij design, tijd en gemak centraal staan.

Welke marketingfacts kun je ons geven?

We zijn in november 2012 live gegaan in Indonesië en in juni 2013 in Singapore en Maleisië. In Azië doen wij zo’n 500-600 orders per maand. Eind augustus zijn wij via een soft launch gestart met Printerous Europe BV, vanuit Amsterdam gaan wij de Europese markt op. Sinds de start hebben wij al zo’n 5-10 orders per dag en goede feedback ontvangen vanuit de Instagram-community.

Waar staat Printerous over een jaar?

Instragrammers beginnen steeds meer de status van bloggers te krijgen. Dit zie je doordat er steeds meer Instagrammers (ook verschilende Nederlandse) benaderd worden door grote merken als Nike (2.2 miljoen volgers) en Red Bull (860.000 volgers). Wij willen deze online branding ook fysiek maken door middel van onze Printerous-producten. Bijvoorbeeld voor festivals: we zijn in gesprek met een aantal festivals over het engagen van hun bezoekers. Bezoekers kunnen dan foto’s maken en ‘hashtaggen’, vervolgens kunnen ze Printerous-producten winnen door een picture contest op de homepage. Dat biedt een mooie herinnering voor de bezoeker én blijvende branding voor het merk!

Met kledingmerken zijn we in gesprek om Printerous niet alleen als ‘wanna-have‘ te gebruiken, maar ook als ‘need-to-have‘ in de vorm van look-books voor in showrooms.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!