In Korea is email voor ouderen

29 november 2004, 18:26

Chosunilbo, (Korea) wijst op een opmerkelijke verschuiving in het gebruik van email door Koreaanse jongeren. Zij beschouwen email in toenemende mate als iets “van oude mensen”. Email is iets voor formele boodschappen, gericht aan ouderen, terwijl SMS, (mobiel) Instant Messaging en mini homepages (one man media) voor communicatie onder leeftijdgenoten dienen.

Daum Communication zag het aantal pageviews voor zijn webmaildiensten in een jaar tijd met 20% dalen, terwijl in diezelfde periode, volgens het telecom bedrijf SK Telecom, het aantal SMS berichten met 40% steeg. Het aantal pageviews van mini homepages gehost door Cyworld nam toe van 650 miljoen naar 17 miljard. In een onderzoek, gehouden door de Chungbuk universiteit melden gebruikers dat ze email te indirect vinden. SMS daarentegen is een directere manier van communicatie. Bovendien geven gebruikers aan, dat het gebruik van email teveel op het maken van huiswerk lijkt, terwijl het sturen van een SMS op het spelen van videogames lijkt.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Interessant!

    Dit is uiteraard ook op termijn te verwachten in Nederland. Heeft iemand daar toevallig al eerste cijfers van?


    29 november 2004 om 19:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!