Hans Eric Tuijt (Heineken): “We verbinden ons aan dance én gaan de discussie aan”

Tuijt spreker tijdens Dance & Brands

Hans Eric Tuijt (Heineken): “We verbinden ons aan dance én gaan de discussie aan”
,
@marketingfacts

"Onze doelgroep gaat naar dance events", stelt Hans Eric Tuijt (52). Hij is global activation director bij Heineken. Tuijt is ook keynote-spreker tijdens het Dance & Brands-event op 17 oktober, een event bedoeld voor marketeers die op zoek zijn naar insights over 'millennials'. Een nadere kennismaking. ‘Wij targeten jongeren van 20 tot 25 jaar. We zoeken hen op door over de hele wereld Heineken music events te organiseren. Een paar jaar geleden hebben we daarom Sensation ook geïntroduceerd in Azië."

Tuijt heeft verschillende redenen om het merk Heineken te verbinden met dance. "De oorsprong van dance ligt in Nederland. De grote dj’s komen bij ons vandaan. Heineken heeft ook Nederlandse roots en gaat net als dance de hele wereld over."

Imagoprobleem

Dat bedrijven en merken terugschrikken om zich met dance te verbinden, begrijpt Tuijt wel. "Dance heeft een imagoprobleem. Het zou Sodom en Gomorra zijn. Dat is ook de reden dat Heineken samen met dj Armin van Buuren de campagne The Experiment heeft ontwikkeld , met de slogan ‘Dance more, drink slow’. Van Buuren heeft speciale muziek – ‘Save my night' - voor de campagne geschreven."

"Hij draagt onze awareness-boodschap uit om ‘verstandig’ te genieten. Om meer te dansen en minder te drinken. In de campagne vragen we onze doelgroep te genieten van de muziek en dat niet persé te koppelen aan teveel alcohol en drugs.’

Discussie 

Het imago van dance hoeft geen reden te zijn om een merk er niet aan te verbinden. Tuijt: "Electronic dance music (EDM) is een high profile-industrie. Dat ga ik uit leggen op het Dance & Brands-event. Wij zoeken juist deze partner op, ook al omdat onze doelgroep daar te vinden. Maar we gaan wél discussie aan middels genoemde campagne. De hele wereld kent EDM, dat is bijzonder en dat verbindt ook."

"Dance is een bijzonder fenomeen. Als het gevaarlijk voor het imago van ons merk was, zouden we het niet doen. We willen de komende 50 jaar ook nog steeds trots zijn op Heineken. Ja, we zijn een alcoholbedrijf, we willen dat mensen genieten van hun biertje zonder over de top te gaan."

Dance & Brands

Bureau First Day of Spring organiseert met BBP Media en MarketingTribune het eerste internationale congres over dance & Millennial marketing: Dance & Brands. Een dag vol inzichten en inspiratie. Ben jij er ook bij 17 oktober bij Dance & Millennial Marketing Conference in het Concertgebouw? Klik hier voor meer info, de overige sprekers en voor de laatste kaarten!

D&B vindt plaats binnen ADE, de week van het Amsterdam Dance Event.


Delen

0
3


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.