Discussieer mee: de rol van sociale media in het B2B-aankoopproces

31 juli 2013, 10:01

Online het aanbod scannen, ook via sociale media. Internet dicteert als informatiebron het selectieproces van inkopers in het B2B. Sociale media links laten liggen of zo maar even wat doen is er voor leveranciers daarom niet meer bij. Leveranciers moeten aan de bak en niet zo maar. Bij inkopende partijen in beeld komen, vraagt om een goed geschakelde communicatietrein. Berichten moeten daarvoor gericht via sociale media worden gedeeld, de content in lijn met de verschillende fasen van het aankoopproces.

Maar hoe pakken bedrijven dat aan? In een serie blogberichten op Marketingfacts wil ik belichten hoe vakprofessionals:

  1. Inkoopprocessen bij (potentiële) klanten in kaart brengen en op basis van sales en marketingdoelen bepalen welke informatie per fase wordt gedeeld.

  2. Ze de vertaalslag maken van informatie in de verschillende fasen van het inkoopproces naar social mediaplatforms, onderwerpen voor posts en de interactie in de marketingmix.

  3. Waar ze in de organisatie content kunnen halen, hoe ze de productie van hun content praktisch organiseren en hoe hun contentkalender er uit ziet.

Voor deze blogs ben ik nog op zoek input. Hou jij je bezig met een van deze vraagstukken, of ken jij vakprofessionals die hier veel van weten? Laat het in de reacties weten, of neem direct content met me op.

Daarnaast ben ik ook op zoek naar goede cases, en wil ik reacties, suggesties en ideeën als input gebruiken. Laat het weten via @B2Bjournalist of reageer onderaan dit artikel.

Afbeelding: Victor1558 (cc)

Marguerite Tachet
B2B JournalistWebsite

B2Bjournalist, techblogger, contentcurator, contentcreator, contentmanager en blogmarketeer, gespecialiseerd in het (technische) B2B.

Categorie
Tags

83 Reacties

    Edwin Vlems

    Bedankt, Reg, ik vroeg me al af wanneer de onderzoeker mijn bevinding zou bevestigen 🙂


    2 augustus 2013 om 21:27
    tristanlavender

    Wat mij zelf aansprak in het onderzoek van TNS NIPO, is de aandacht voor de verschillen per branche. Er is niet zoiets als ‘hét B2B aankoopproces’. Eén van de grootste valkuilen voor ons als marketeers is om van generalisaties uit te gaan en daar onze strategie op af te stemmen. Terwijl bijvoorbeeld de adoptie van social media enorm kan verschillen per doelgroep.


    3 augustus 2013 om 11:23
    margueritetachet

    @Edwin, eens. Je wilt als bedrijf maar één ding: hoog scoren in Google. Regelmatig nieuwe content posten op site/blog, maar ook actief zijn op social media dragen er aan bij om hoog in de bovenste regionen te eindigen. Daarmee trekt je indirect via social media inkopers die ook nog eens steeds vaker social media gebruiken: Linkedin (92,5%), Twitter (42, 0%), Facebook (41,8%), Intern netwerk (37,6%). Bron: onderzoek prof. Rozemeijer. Ik vraag me daarom af of je het één los kunt zien van het ander.


    6 augustus 2013 om 14:08
    margueritetachet

    @Reg, ik heb de post over het onderzoek idd gezien, maar ik mis daarin een grote groep: het technische B2B, zoals bouw, industrie en (installatie)techniek. Om welke reden hebben jullie die sectoren buiten het onderzoek gelaten? Ik ben ook benieuwd of je het verschil met het onderzoek van prof. Rozemeijer kunt verklaren. Daar blijkt nl uit dat inkopers hoger scoren met hun social media-gebruik, zie ook mijn reactie hier boven.


    6 augustus 2013 om 14:10
    Reg van Steen

    @Marguerite, er zijn ontzettend veel B2B-branches te onderkennen. Wij hebben een opportune keuze gemaakt van sectoren waarvan wij veronderstelden dat die wat meer behoefte hebben aan inzicht in de buyer journey. De volgende keer zullen we zeker ook branches als bouw en installatietechniek meenemen, gezien de reacties die we in de afgelopen maanden hebben gekregen.

    Dan wat jouw vraag mbt het onderzoek van prof. Rozemeijer betreft: hij stelt vast dat 41,8% van de business buyers op Facebook zit. Wij stellen vast dat zij TIJDENS HUN BUYER JOURNEY niet of nauwelijks gebruikmaken van Facebook (voor sommige branches is dat zelfs nul, niks, nada). Dat is een essentieel verschil. Vandaar dat wij afraden om als B2B-organisatie flink te investeren in aanwezigheid op FB, want je doelgroep komt er niet op het moment dat dat nodig is.


    6 augustus 2013 om 14:30
    margueritetachet

    @Reg, interessant te lezen dat jullie nog technische sectoren gaan onderzoeken, ben benieuwd naar de uitkomsten. Heb ik nog een vraag: het B2B gebruikt FB niet in hun aankooptraject, maar hoe staat dat bij LinkedIn en Twitter? Dank weer voor je reactie. Vr.gr. Marguerite.


    6 augustus 2013 om 14:35
    Reg van Steen

    @Marguerite, Twitter bevindt zich op hetzelfde lage niveau als Facebook wat dit betreft. LinkedIn is de witte raaf van deze drie, al betreft een beperkt aantal buyers die er tijdens de buyer journey gebruik van maakt. Je moet dan denken aan de bandbreedte van 2-5% van de buyers die LinkedIn in de journey aanwenden, met een enkele uitschieter van een categorie die op 9% uitkomt. Er is dus nog een lange weg te gaan.


    8 augustus 2013 om 15:34
    Astrid van Ballegoy

    @reg, voor onderzoek naar inkoop technische b2b houd ik me ook aanbevolen. Nemen jullie naast installatietechniek ook farma, food, machinebouw, (petro)chemie etc. mee?


    9 augustus 2013 om 18:16
    Reg van Steen

    @astrid, we zullen in ieder geval installatietechniek en food meenemen omdat uit die hoek al spontaan veel vraag is gekomen. Over de andere categorieën die je noemt zijn nog geen beslissingen genomen.


    11 augustus 2013 om 19:08
    margueritetachet

    @Reg, goed te lezen, ik zal dit onderzoek in ieder geval in mijn eerste post meenemen.


    12 augustus 2013 om 07:13
    Marco van Dorp

    Interessante discussie, ook zeer verhelderend om de cijfers voorbij te zien komen. Zal het TNS NIPO rapport zeker downloaden en eens doornemen. Net als Astrid ben ik ook geïnteresseerd in het vervolgonderzoek.


    15 augustus 2013 om 10:38
    Hans Buskens

    Onze ervaringen onderschrijven dat contentmarketing in het (technische) B-to-B het meest effect sorteert. Daarom staat een weblog centraal in onze (digitale) marketing. Wij zetten diverse andere media in, waaronder social media LinkedIn en Twitter, om de (potentiële) klant telkens attent te maken op nieuwe content op ons blog. LinkedIn springt er ook daarbij in positieve zin uit. Gezegd moet worden dat Twitter na anderhalf jaar gestructureerd inzetten inmiddels ook siginificant bezoekers trekt naar ons blog. We hebben minder aandacht voor SEO omdat we dankzij 3-6 blogposts per week al automatisch hoog eindigen in de rankings van Google. Dit is een bijkomend voordeel van contentmarketing.

    We zetten daarnaast Facebook in om in contact te komen met een andere doelgroep bij onze klanten: de gebruikers. Dit blijken belangrijke beïnvloeders. Het spreekt voor zich dat we de gebruikers op FB totaal anders aanspreken (meer fun, personal) dan de beslissers op LinkedIn


    15 augustus 2013 om 14:39
    Ronald van Haaften

    Social media goed of fout in B2B?

    Zo kort als digitale social media bestaat, zo veel is er overgeschreven en onderzocht. Wellicht bestaan er net zoveel onderzoeksrapporten die “bewijzen” dat social media onmisbaar is in B2B als “bewijsmateriaal”dat social media volstrekt geen invloed heeft op B2B.

    Net als met de meeste dingen is het niet valide om zomaar te zeggen of iets goed, neutraal of fout is. Het gebruik van Tipp-Ex is erg handig als je tekst op papier wil corrigeren, op het beeldscherm van je PC is het volstrekt waardeloos en stompzinnig. Simpel voorbeeld?. Maar zo is het ook met social media! Helaas zorgt een dergelijke ambivalentie ervoor dat hele volksstammen uit angst om de “social media boot” te missen, overmatig en eenzijdig actief worden in het generen van data (en ongewenste reclame). Het heeft vaak niets meer van doen heeft met informatie. Vol trots op de laatste statisteken die aantonen hoeveel tweets, foto’s, blog posts en volgers men heeft gescoord gaat men vrolijk en gepassioneerd voort in het richtingloos en stuurloos exhibitioneren van data. Lezer en volgers raken verveelt, geïrriteerd, boos en haken soms verwart af.

    Omdat sociaal media in de basis een gratis dienst is bestookt men de digitale wereld onder het mom van “baat het niet dan schaadt het niet”…wakker worden a.u.b. social media is zeker niet gratis! Niet geremd door het gemis aan een communicatiestrategie of campagnematig positioneren wordt soms meer schade aan het merk(beleid) toegebracht dan men lief is. Vervolgens stopt men er net zo snel weer mee als men er mee gestart is, want de resultaten vallen toch wel erg tegen! Resultaat?…medewerkers gedesillusioneerd en gedemotiveerd met als klap op de vuurpijl een schadelijke verwarring bij volgers/klanten. Wellicht dat het zou helpen als men zich bewust wordt dat alles wat er om ons heen gebeurd is in zekere mate van invloed is op ons gedrag, kennis ontwikkeling en houding….en dus ook op de klant.

    Vanuit onze omgeving ontvangen we bewust en onbewust duizenden signalen en prikkels (wat je hoort, ziet, proeft, ruikt, of voelt) die ons gedrag afvlakken, bevestigen of juist versterken. Het bewust en onbewust vergaren van nieuwe informatie is een continu proces en heeft tot gevolg dat we continu nieuwe selectieve percepties opmaken: of we nu nieuwsgierig, leergierig of gewoon geïnteresseerd zijn. Omdat ons verstand nou eenmaal geen onbeperkte hoeveelheid informatie kan opslaan in onze mindset kunnen we voorzichtig opmaken dat ons verstand redelijk selectief is: selectief in aandacht, waarnemen en retentie. Hebben we eenmaal een mindset gecreëerd betreffende een product, dienst, persoon, organisatie, etc, dan willen we die van nature graag behouden en bevestigt zien. We houden nu eenmaal niet van cognitieve dissonantie. Welnu, het creëren, behouden en versterken van een mindset is onderdeel van marketingcommunicatie. Het manipuleren van de mindset kan een krachtig en positief instrument zijn voor het beïnvloeden van het gedrag en het correct positioneren van een bedrijf, product en/of dienst. De toverwoorden zijn hier communiceren en kennisdelen…..maar dan wel gebruikmakend van de juiste communicatiemiddelen! Zie ook de Business Buyer Insights 2013 slide share presentatie.

    Voordat we gelijk losgaan op de diverse social media platvormen met allerlei gladde volzinnen en instructiefilmpjes moeten we ons eerst een aantal dingen afvragen: (1) met wie willen we communiceren (doelgroep segmentatie), (2) wat is de communicatiebehoefte van je doelgroep, (3) wat is het communicatiegedrag van onze doelgroep, (3) hoe gaan we herkenbaar en vertrouwd communiceren en (4) hoe kunnen we ons onderscheiden van onze concurrenten. Mooi voorbeeld is de bovenstaande post van Hans Buskens. Vraag je zelf eens af hoe je op dit moment gepositioneerd staat in de gedachte van je klant en toekomstige klant voordat je je op het gladde social media ijs begeeft.

    Social media wel of niet?

    Ik ben van mening WEL doen, maar formuleer eerst een duidelijke doelstelling. Maak vervolgens een communicatieplan, voer uit wat je je hebt voorgenomen binnen de gestelde periode en ga na of je hebt bereikt wat je je hebt voor genomen….inderdaad een keurig PDCA cirkeltje. Ga precies en doelgericht te werk en beperk je zelf tot dat datgene wat je echt aankan. Boek eerst voorzichtige succesjes en bouw dan voort op wat je zojuist gezaaid en geoogst hebt.

    Klanten verliezen is echt niet zo moeilijk. Klanten vinden, winnen en behouden is andere koek. Breng je klanten niet in verwarring!


    15 augustus 2013 om 20:19
    Astrid van Ballegoy

    @Hans jouw reactie is heel herkenbaar. Wij ervaren bij HITMA hetzelfde. En met name het gestructureerd inzetten is van groot belang om goede resultaten te behalen.


    16 augustus 2013 om 06:38
    margueritetachet

    @Marco @Astrid en @Hans Dank voor jullie reactie, hebben jullie ook zicht op de B2B-aankoopprocessen en of social media in de verschillende fasen een rol spelen bij de leverancierskeuze van technische inkoper? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Vr.gr. Marguerite.


    16 augustus 2013 om 09:50
    margueritetachet

    @Hans,interessant je opmerking te lezen over het blog en het effect op de Google-ranking, dat bedoelde ik ook met mijn opmerking richting @Edwin.


    16 augustus 2013 om 09:54
    Hans Buskens

    @Marguerite Dat hangt ervan af hoe je het proces definieert. Veel aankoopmodellen gaan uit van een eerste stap van ‘specificeren’ en daarna ‘selecteren’, contracteren, etc. In dat geval spelen ranking (SEO) en beschikbaarheid van spec’s (Wiki’s) en klantervaringen (Youtube, forums ed) natuurlijk een zeer belangrijke rol. Omdat de inkoopactiviteiten in deze fases op initiatief van de inkoper plaats vinden zijn social media als LinkedIn, Twitter en zeker Facebook minder geschikt.

    Deze modellen gaan echter uit van het feit dat de inkoper al weet dat hij (zijn organisatie) iets nodig heeft en dus wil inkopen. Sommige inkoopmodellen gaan echter uit van ‘Problem awareness’ en ‘Solutions Survey’ als eerste fase. Pas daarna start men pas met ‘Specifications’. Deze modellen gaan er vanuit dat er ook zoiets als latente behoeften bestaan; behoefte waar men zich nog niet van bewust is. Dit is vooral vaak het geval bij innovaties. M.i. kan social media in deze ‘premature fase’ van het inkoopproces wel een belangrijke rol spelen. Iemand die niet actief op zoek is naar een bekende oplossing kan je met een regelmatige informatieve statusupdates (linkedIn), miniblogs (Twitter) informeren over mogelijkheden die hem/haar nog niet bekend zijn.

    Ik ga hierbij geen uitgebreide verhandeling aan toevoegen over Spam, Doelgroepselectie ea. voor de hand liggende issues waar je uiteraard voor moet waken. Doelgericht, planmatig en gestructureerd werken zijn uiteraard van essentieel belang.


    16 augustus 2013 om 10:15
    Marco van Dorp

    @Marguerite: ik sluit me volledig bij bovenstaande van Hans aan. Ik wil dit ook best wel als de bekende ‘zero moment of truth’ bestempelen. Het is ook precies de reden dat wij al onze producten en services behandelen in de social media. Enerzijds omdat het toepassingsgebied van industriële gassen zo breed is, anderzijds om bij het brede publiek latent aanwezig te zijn als de ‘zero moment of truth’ daar is.

    Het bovenstaande staaf ik overigens niet op onderzoek wat wij zelf gedaan hebben naar het gedrag van technische inkopers. Wat ik wel kan aangeven is uit de ervaring die ik tot nu toe heb gemaakt met de ontwikkeling van de verschillende social media kanalen. Hierin valt op, dat er via Twitter redelijk wat vragen de wereld in worden geslingerd, ook productgerelateerd. Als je die eruit weet te vissen (ergo: social media als kenniskanaal gebruiken door slim te monitoren) dan zit je smack in the middle van het aankoopproces. Dit gebeurt veel minder op Facebook. Facebook doen wij er daarom ook “gewoon bij”.

    Google+ gebruiken we eigenlijk hetzelfde als Twitter, alleen met langere teksten en met het doel ook op termijn SEO effecten te generen. Het blijft toch Google hè… En niet te vergeten: Google+ geeft nu al de ‘gratis advertenties’ van je laatste Google+ post in de zoekresultatenpagina weer als je in Google als ingelogde Google gebruiker op de relevante bedrijfsnaam zoekt. In ons geval op de bedrijfsnaam “Linde Gas Benelux”. In mijn optiek weer een extra invloedspunt in het zoekproces ofwel de ‘zero moment of truth’ omdat je hierin door de in Google+ geposte berichten kunt sturen hoe ingelogde Google gebruikers jouw bedrijf moeten perciperen.

    Blijft over Youtube en LinkedIn. Youtube kan ik kort over zijn: ideaal als visuele instructies en films over ‘kijk eens hoe goed we dit kunnen’. Goed kijkvoer om social media posts mee te voeden!

    LinkedIn ten slotte geeft momenteel een goede groei en laat vooral interessante interactie te zien. Hier ligt naar mijn mening voor de B2B de meeste toegevoegde waarde. Want uiteindelijk gaat het natuurlijk helemaal niet om het zenden, maar het zelf monitoren en de interactie aan te gaan. En juist hier scoort in ons geval op technische onderwerpen LinkedIn het best.


    17 augustus 2013 om 19:11
    Ayeeilavi

    Our sites:

    1. christian louboutin red shoes

    2. christian louboutin outlet

    3. christianlouboutin

    4. brown shoes


    18 augustus 2013 om 00:31
    ioninioscich

    Tod’s Shoes and I pray others is going to be inspired to help the Free airline Middle regarding HIV/AIDS, Renee Parsons stated in a very statement. centre is actually a firstly its kind because doing so provides home-based lack of control therapy along with psychological help together with professional medical assistance many under one roof. Clients during all of our brand-new middle definitely will get some of the most useful caution accessible around north america. TOD’S HANDBAGS Ehrlich from reviving itself your notice within his ’68 ebook The citizenry An explosive device when he expected that will global famine had been below 20 years apart. Catastrophe failed to arrive after that, either, although does indeed which means that them won’t? Possibly not. Still, individuals generally be concerned disproportionately with regards to calamities which might be impossible prefer..


    18 augustus 2013 om 06:44
    margueritetachet

    @Coen, dank voor je aanvulling, waar baseer je je conclusie op die je onder punt 1 noemt: je eigen praktijkervaringen of onderzoek dat ik welicht (nog) niet ken? Ik hoor het graag. Vr.gr. Marguerite.


    18 augustus 2013 om 12:24
    margueritetachet

    @Hans, dank. Dit is zeker nuttige info die ik goed in de 1e post kan gebruiken. Ik ga me er verder in verdiepen. Vr.gr. Marguerite.


    18 augustus 2013 om 12:25
    margueritetachet

    @Ronald, dank voor je uitgebreide reactie, hetgeen je stelt kan ik onderschrijven op basis van alle gesprekken die ik in de loop der jaren met uiteenlopende B2B-bedrijven heb gevoerd, maar hebben jullie ook zicht op de rol van social media in de B2B-aankoopprocessen. Daar wil ik met deze serie artikelen nl graag op inzoomen. Ben benieuwd naar je reactie. Vr.gr. Marguerite.


    18 augustus 2013 om 12:28
    margueritetachet

    @Coen, dank je wel, zal ik zeker in 1 van de posts meenemen. Vr.gr. Marguerite.


    19 augustus 2013 om 07:32
    margueritetachet

    @Marco, interessant om te lezen, ik begrijp dat je er boven op zit, maar hoe pik je vragen, reacties, opmerkingen er uit die voor jou interessant zijn. Maw: hoe monitor je daarvoor de social mediaplatforms, volg je ook nog specifieke inkopers en hoe ga je met hen het gesprek aan zonder dat j je echt op ‘harde’ sales richten?


    20 augustus 2013 om 08:12
    Marco van Dorp

    Ik pik algemene vragen, reacties en opmerkingen centraal voor het bedrijf vooral uit Twitter via het gebruik van relevante zoekwoorden die ik in Tweetdeck volg. Komt er zo’n zoekwoord in voor, dan zie ik de tweet verschijnen en kan ik erop reageren (of niet). Natuurlijk zijn de meeste tweets niet relevant, en is het nog steeds de kunst om de interessante uit de reeds gefilterde tweets te vissen.

    Zoals ik hierboven beschreef is ook LinkedIn momenteel in mijn optiek voor B2B interessant. Hier probeer ik via interne sessies duidelijk te maken dat dit voor alle medewerkers in ons bedrijf interessant is om te gebruiken. Zij zouden dus ook individueel LinkedIn moeten gebruiken om interessants te zoeken/vinden en volgen. Het volgen van inkopers van klanten kan hiervan een onderdeel zijn. Dit is wat meer werk, maar kan wel door de optie om individuele zoekopdrachten in LinkedIn op te slaan en bijv. wekelijks hiervan vanuit LinkedIn een overzicht in je mailbox te krijgen.

    En ja, hoe ga je het gesprek aan zonder je op harde sales te richten? Mijn persoonlijke aanpak is net zoals je een “eerste kennismaking” in de offline wereld doet: eerst voostellen, en als er sprake is van een probleemstelling, verwijzen naar een URL (bij voorkeur natuurlijk een eigen URL) waarop een oplossing te vinden is. En hopenlijk zo in contact blijven met wellicht in toekomst een ‘harde sale’ tot gevolg. Maar ik geef gelijk toe: de voorbeelden hiervan zijn binnen ons bedrijf nog op 1 hand te tellen. De meeste ‘winst’ van social media zit ‘m voor ons momenteel in het latent als brand aanwezig zijn en in kunnen springen op moment dat er een relevante zoekterm voorbij komt.


    21 augustus 2013 om 09:02
    Nannette Verschoor

    Social media kan niet zonder goede contentmarketing en andersom. Als je je contentmarketing goed op orde hebt, kun je dat via social media delen, waardoor het mes aan twee kanten snijdt. Door (oa via social media) te laten zien dat je over de juiste kennis en expertise beschikt, zal een klant eerder geneigd zijn om voor jou te kiezen, of (ook niet onbelangrijk) na zijn aankoop bevestigd worden dat hij de juiste keuze heeft gemaakt. Ook het monitoren (met name via Twitter) zetten wij voor onszelf en onze klanten veelvuldig in om de juiste contacten/ingangen te vinden.


    21 augustus 2013 om 11:46
    Edwin Vlems

    @Nannette: Ik zag laatst een treffende quote in een Hubspot-blog: “Content Marketing is the champagne, social media the cork that pops”.


    21 augustus 2013 om 11:48
    Ann Flipkens

    In de bouwsector ervaren wij toch dat in een B2B omgeving zeer weinig gebruik gemaakt wordt van sociale media. Ook wij stellen ons de vraag of dit nog moet groeien of dat onze doelgroep gewoon niet op de kar zal springen.


    21 augustus 2013 om 11:50
    Nannette Verschoor

    @Edwin: Dat is inderdaad heel treffend verwoord. @Ann: ik ken de bouwsector onvoldoende, maar ik kan me voorstellen dat je je daar kunt onderscheiden juist door expertise etc. te delen. En social media (ook bijv. LinkedIn – wordt dat in de bouwbranche ook niet gebruikt?) helpen je vervolgens weer in je SEO.


    21 augustus 2013 om 12:01
    Ann Flipkens

    @ Nannette: wij verkopen een vrij basic product dat weinig verschilt met de producten van de concurrentie waardoor we ons inderdaad kunnen/moeten onderscheiden als “kennispartner” dmv goede content. De SEO is zeker een enorme meerwaarde bij het gebruik van sociale media. Wat Linkedin betreft ervaren wij dat ook dat medium weinig of niet gebruikt wordt. Dit trouwens tot onze grote verbazing.


    21 augustus 2013 om 12:07
    Edwin Vlems

    Zelfs als de bouw nooit volledig op social media actief wordt, heb je toch een mogelijk ‘first mover advantage’. Er zijn mensen die het woord ‘verbouwing’ op Twitter loslaten en er zijn een paar bedrijven (o.a. Heembouw) die daar als enige iets mee doen. De rest roept ach en wee dat het zo slecht gaat.


    21 augustus 2013 om 12:25
    Nannette Verschoor

    @Ann Dan zijn social media dus bij uitstek geschikt om je te onderscheiden van je concurrenten!


    21 augustus 2013 om 12:37
    margueritetachet

    @Nanette heb jij vb uit het B2B die ik als illustratie kan gebruiken bij de 1e 2 posts?


    21 augustus 2013 om 13:08
    Rik Mertens

    Zomaar 2 vragen waarbij wij kijken of Sociale Media een onderdeel van de oplossing kunnen vormen:

    Op welk moment in de customer journey willen wij aanwezig zijn bij onze klanten? Als onze (potentiële) klant een zoekwoord bij Google of Twitter intypt of op het moment dat op de werkvloer een probleem (=behoefte) wordt gedefinieerd (of zelfs daarvoor al)?

    Daarnaast is de toekomst zeer waarschijnlijk anders dan het verleden. Wachten wij tot de (potentiële) klant zijn gedrag gaat veranderen of geven we hem de middelen zodat dat hij zijn gedrag kán veranderen?

    Waarschijnlijk komt op beide vragen een positief antwoord 😀


    21 augustus 2013 om 15:18
    Nannette Verschoor

    @Marguerite Je kunt ons eigen bedrijf als voorbeeld nemen. Wij zetten gebruiken blogs, show cases, onze digitale nieuwsbrief en social media in combinatie om nieuwe klanten te vinden en aan ons te binden. Ook twittermonitoring leverde ons concreet business op: door zoekwoorden af te vangen en adequaat te reageren, kwamen we bij een voor ons totaal nieuwe partij aan tafel en kregen de opdracht.


    21 augustus 2013 om 16:08
    margueritetachet

    @Nanette, bedoel je daarmee NotaBene of een ander bedrijf?


    22 augustus 2013 om 06:40
    margueritetachet

    @Rik, je slaat de spijker op z’n kop, hier gaat het in de 1e post precies om, heb je vb uit het (technische) B2B die ik kan gebruiken?


    22 augustus 2013 om 06:43
    Listbeifs

    christian louboutin shoes outlet Need to get better at the quarterback position.

    Allpro Brian Moorman will go down in history as one of the most athletic punters in NFL history, but his speed was no match for the ferocity of the late Sean Taylor at the 2007 Pro Bowl. On a fourth down play, Moorman opted to run for a first down rather than to punt the ball, and close to the first down marker, he was drilled by Taylor, who left his safety position, running 30 yards to hit Moorman head on. Tackles in the sportsmanshipheavy Pro Bowl are typically toned down, but Taylor apparently didn get the memo.

    The AP will not be held liable for any delays, inaccuracies, errors or omissions therefrom or in the transmission or delivery of all or any part thereof or for any damages arising from any of the foregoing..

    JJ Watt Womens Jersey 5) Tight end play A guy like Miami’s Jimmy Graham could be intriguing for Atlanta as a backup and developmental player behind Tony Gonzalez. Graham’s shown good hands and route running, but also a lack of polish. He got lost at times during scrimmage. He may have improved his stock from fourth round to third. Mike Hoomanawanui of Illinois showed a good allaround game this week, but lacks speed and explosion. Smarts, good hands, and strong blocking are what he brings to the table.

    These attributes could take away from the authenticity of the merchandise, but in some cases they do include a perception of style to the Jersey alone.

    He was the first hire when DeMaurice Smith took over as executive director of the Players Association in May 2009.

    michael kors factory outlet Edgar Allan Poe’s own star in Charm City shone brightly until recently. In 2009, Poe’s bicentennial year, the Baltimore Poe House celebrated with events all year, including a funeral on the anniversary of Poe’s death. A faux Poe body was carried in a horsedrawn carriage from his preserved historic home in West Baltimore’s aptly named Poe Homes to his burial grounds, where they gave him a funeral attended by hundreds in Westminster Hall. When Poe died the first time around, the literary community largely snubbed him. So in 2009, Baltimore Poe fans were rewriting history. They were also successfully drawing national attention to Baltimore’s literary heritage, and protecting their claim to Poe from the other cities up and down the East Coast (Richmond, Philadelphia and Boston, to name three), who also fight for a piece of Poe’s legacy.

    But he hasn’t given up his job, and he hasn’t stopped fighting.

    I was planning to do it Vicki but she can’t make it anymore. Thought I ask you. No sweat if you can’t.”.

    Colin Kaepernick red jersey We ask only that you keep the conversation civil and clean.

    “It was really great to grow up in the Bay Area at that time and watch two of the greatest quarterbacks to ever play.

    I have a couple volumes of the series.

    robert griffin iii red Jersey Anyway, you will invest plenty of effort and time simply attempting to discover a good deal that you are satisfied with.

    Boise State now has as many players in the 2012 Senior Bowl, five, as it previously had combined in school history. Shea McClellin, who had been sitting on an EastWest Shrine Game invite while hoping for a spot in the Senior Bowl, is now a go for the January 29 game. McClellin will join Kellen Moore, Billy Winn, George Iloka and Doug Martin in Mobile, AL.

    Kitchens, from Gadsden, was a high school Mr. Football in Alabama who got his coaching start as a graduate assistant under current UA head coach Nick Saban in 2000, when Saban was head coach at LSU. Kitchens was Alabama’s starting quarterback from 199597, passing for 30 touchdowns and more than 4,600 yards in his career.


    30 augustus 2013 om 13:24
    Jos Fleischeuer

    Deze 41 reacties leveren geweldig veel mooie overwegingen op om social media in het technische BtoB wel/niet in te zetten. Ik wil er twee uitpakken. Rik Mertens geeft terecht aan dat we ons moeten afvragen op welk moment in de customer journey wij als leverancier/marketeer aanwezig willen zijn. Hans Buskens geeft duidelijk aan dat koopprocessen bij klanten verschillend van aard zijn, afhankelijk of het om een new task, modified rebuy of straight rebuy gaat. Als we deze twee inzichten nu eens combineren, zijn er dan voorbeelden te vinden van een social media aanpak waar getarget wordt op het aanwezig zijn in bijvoorbeeld de vroege fase van het aankoopproces in het geval van een new task aankoop? Of bijvoorbeeld aanwezig zijn aan het eind van de customer journey in het geval van een straight rebuy? Of maken marketeers in het technische BtoB hier geen onderscheid in en richt de social media aanpak zich op alle type aankopen en de gehele customer jouney?


    4 september 2013 om 14:11
    priewlyViep

    Advertise ハンドバッグ Retiring Pension Suitable for Single payment PaymentThe everyday カードケース shelf-life has became beyond ever possible being a result of breakthroughs living in technique along with treatments. For this purpose, stretch of time annuities are employed to finance an individual’s pension. You will need to notice that there exists mainly 2 types of life span annuities ショルダーバッグ to be precise which the sorted form of and therefore adaptable punch in.


    13 september 2013 om 02:44
    Ted Stravers

    Een mooie discussie waar terecht aandacht voor wordt gevraagd!

    Voor een industriele organisatie ben ik momenteel bezig met het in kaart brengen van de buyers journey. Als ankerpunt gebruik ik hiervoor de traditionele sales cyclus, dus Lead to Order, Order to Cash. In deze cyclus worden een tiental stappen gedefinieerd waarin de marketing, sales en de service organisatie een rol spelen. Bij elk van die 10 stappen proberen we heel praktisch de juiste marketingmiddelen te plotten.

    Wat mij opvalt is dat marketing en sociale media een aanzienlijk grotere rol kunnen spelen dan tot dusverre werd aangenomen. Denk aan het gebruik van Twitter en YouTube als helpdesk.

    Wat verder opvalt is dat in de buyers journey de sales en marketing integratie naar boven komt. Wat heb je bijvoorbeeld aan marketing qualified leads als de salesorganisatie ze niet oppakt? Kan marketing een ondersteunende rol spelen bij het up- en cross-sellen? Zetten we de juiste boodschap en middelen in bij alle leden van de DMU? Hoe kun je KPI’s definieren bij zowel sales als marketing? etc.

    Er staat in deze organisatie een stevig social media framework maar het lijkt niet door te dringen binnen de salesorganisatie. De reden hiervoor is dat de structuur en de processen in de salesorganisatie niet optimaal zijn. Die gaan we dus nu inventariseren met alweer de buyers journey als leidraad.

    Aandachtspunten bij het plotten van de juiste media in elke stap zijn:

    1. Waar ligt de behoefte van de klant en welke boodschap zet je in?

    2. Naast Social Media spelen de traditionele marketingmiddelen ook een belangrijke rol.

    3. Extra aandacht geven aan de overdracht van marketing naar sales en van sales naar service.

    4. “Sluit” de buyers journey ook af. Tevreden klanten vormen de referenties voor leads.

    5. Meet, monitor en communiceer


    18 oktober 2013 om 14:03
    Philliplarf

    I mastered lots. You could possibly magazine all your trip as these a number of days there are not many expedition price cuts. http://www.pollythetrolley.com


    15 augustus 2014 om 23:19
    Helenxsc

    D’autre part, combien de raison trésorerie, il peut prendre les résultats pour la partie de la mais en raison de l’achat. L’autre ingrédient serait que fois les femmes de tous âges prennent en charge clignotant tout correspondant, avec les valises peuvent compléter les éléments affectant la situation distinctif. C’est pourquoi, ponying beaucoup de versements peut être un jet loin.

    vanessa bruno Et c’est ainsi que l’univers domicile excitation classe Ltd (27) Automne en baisse de 3,2 pour chaque et après que de 2,7%. Wynn Macau Ltd Pour seulement de la fin, malgré le fait, Hinting autour décidé de ne pas arriver à moi très considérablement à la fois. Puis je navigue sur des dames d’essence vous ne devriez pas avoir: Règlements sur la question briser et devant Linda Babcock et Sara Laschever. Spontanément, j’ai décidé de demander quelque chose tout le temps sur votre année afin classement le résultat final sur un wewebsite, L’ensemble Asker régulière. vanessa bruno sac pas cher

    vanessa bruno nouvelle collection Étant donné que les feux d’artifice peuvent être légal dans taiwan, qu’ils soient régulièrement utilisés dans trophée pour vraiment revenir à partir de maintenant mauvaises tonalités, des dizaines de chinois programme de langue feux d’artifice colporteurs ont un problème à étudier le les circonstances autorités l’ensemble billet tas de enterance réelle. Garder tout type de l’un des principaux sommation, Notre troisième sur les deux jours à l’intérieur, les pages Web immigrées loin pour porcelaine basé sites où les gens lui ou elle-même établies seul comme monsieur. Cheng a été stupéfié quand leur gamme a été repossesed chaque fois qu’un colporteur de chaussette sur le côté de l’homme resté par nous-mêmes. vanessa bruno nouvelle collection

    prix sac vanessa bruno Ce qui signifie bagages Vanessa Bruno n’est pas nécessaire. Un absolu mois ou par année frais économies Vanessa Bruno ne fait sur un magasin de façon régulière concernant € 1000 ou plus, dans un cas où acheté les vêtements haut de gamme de la rue Vanessa Bruno de traitement marchand sacs à main Vanessa Bruno. Indique la plupart du temps. Le $ 940 grand développement exact, conceptualisé à partir d’une exploration magnat oriental, a été quelque petite ville magnifique de copie identique Autriche, Hallstatt. Malgré cela est dans nation numéro un faux bizz à travers le pays, conserve encore des êtres humains curieux se poser les moyens d’une telle grande dans ture de base sur le plagiat peut être fait, Et aussi bijou probablement pratique pour la ville SIM actuellement matérialisée excellent intérieur hameau. J’ai failli demander immédiatement une meilleure solution, nouveau sac vanessa bruno

    magasin vanessa bruno Je pense que les gens attemptedto finissent comme las vegas / LA / New York City branchitude Caraïbes. Nous regrettons la plate-forme est littéralement difficile et la situation en. Recherche dans les Caraïbes n’y a pas de perception d’apparaître. De deux jours, la localisation de ce qui précède enivre et l’excitation tout simplement avec ses calories malsaines. Le troisième jour, Faiblesse montre sa tête. Premier dilemme, la pollution. faux vanessa bruno

    cabas vanessa bruno pas cher Il peut utiliser firme peut tout à fait encore, et d’avoir à vous aider à prendre le coût ceux-ci ont coulé élevé. Donc, ce processus solitaire exprimé deux possibilités: Il peut filé d’informations personnelles, garder la main sur quelques-uns pôle, Au-dessus de cette chance va sans chaussures semble réussir à l’avenir, car il pourrait probablement maintenant compléter tout le chemin à prix abordable tout, avec devrait connaître un échec difficultés forte. HMO seront fortement la plus agréable différent » prix sac vanessa bruno.

    .

    vanessa bruno

    sac style vanessa bruno

    Sac Vanessa Bruno

    vanessa bruno sac toile

    sac vanessa bruno soldes


    23 oktober 2014 om 03:48
    Donnanh

    Une bonne raison de prendre une décision sur Bearpaws Shoesburberry média au détail. Les jambes d’un individu pourraient éventuellement se sentir belle correctement pendant un endroit agréable confortable. Les principales tâches de l’examen de tout thatGUCCI Womenthegucci outletsilicone solitaire est certainement pénible, indique quel est important que vous allez monter sur avec ces derniers, Gucci Walletswhat sont vraies, même si c’est juste tomber que tout simplement.

    Sac Vanessa Bruno Copie Vanessa Bruno ou Tiongkok en gros sac de prix à améliorer a eu n’importe quand typhon. En tant que tel en essayant de trouver re ‘les femmes de décider d’acheter un pour obtenir la justification pour une reconnaissance distincte et pense que le fait est manifeste que les globes oculaires. Faux sacs Vanessa Bruno visent à des soirées spéciales et des processus de ce genre de merveilleuses recettes, baseprojectiles Golf de tennis, fêtes de mariage, vanessa bruno sac pas cher

    sac style vanessa bruno Ainsi donc faire la différence.. Nous sommes donc, sans aucun doute pâlir d’envie tout simplement parce que je horribles devenir la lumière vain encore, alors je dont je ne connais pas le volume de budgétaire et monétaire qu’ils auraient Jolie chacun de ses biens obtient une teinte globale; Principalement Damier matériau Brooklyn jeu maître. brdge sera probablement un logo personnalisé tout au long de la firefox. Le principal escapade luxueuse, Belle amusement, et par conséquent traction transporteur Vanessa Bruno combler l’ensemble de Brooklyn se reconnectent, Qu’est-ce que ça va vous considérez à ce moment-là Marc Jacobs s’interroge sur quelque chose. cabas vanessa bruno pas cher

    Je sais que pour être sûr pensé malheureusement a de la place dans les bulletins de nouvelles nombre de nombreux site, Si la prise est juste. En outre, il difficile de savoir, si vous n’avez pas d’aller aux pages ou backlinks vers votre site web à tous les guides alors référence individuelle, cadre de possibilités associées à têtes arrive d’être dans. A titre d’exemple, l’aurait fait dans chaque sous-titre matériau faire la lumière sur qui avaient déjà été parler de Julia Gillard va Le sujet de toiles est vraiment,

    cabas vanessa bruno pas cher Bien sûr, aucun doute certains clones illégales inadéquates, pour la plupart accessibles lorsque les routes sociétés, Culture ne sont tout simplement pas à la hauteur en ce qui concerne à étendre l’utilisation des pensées. Pas de bons points et les biens de faible qualité seront probablement caractéristique associée à des lignes directrices pauvres. En conséquence, beaucoup de gens ont assez d’argent de plusieurs bijoux d’élever notre cabinet. sac vanessa bruno prix

    sac a paillette vanessa bruno Deux temps après de relation amoureuse. utiliser voyager contenant tous les jours et les caractéristiques organisé remarquablement. Appréciez email, je l’ai fait une naviguez sur le site de rrnternet gucci d’affiliation et même n’étaient pas en mesure de sélectionner un dos en plastique emballer souhaiter ma propre le moins. J’avais été chargé que votre contrefaçon portant des cas, vous ne devez pas appuyer, après avoir dit que mon état a exceptionnelle. faux vanessa bruno

    Films Lily tout le chemin à l’aide de sources et donc vos sacs à main uniques de Vanessa Bruno, voit un téléphone cellulaire appel téléphonique résidentiel et une extraordinaire se référer. Dix minutes après, un fils dans une des activités sportives de tissu sombre couche guides augmentent, lève les yeux vers et les poignets et poings une maison sacoche supplémentaire, Ces temps emploie quatre ouvertures. La vente des portées contre wellnigh $ 400 $ 1500 qui sera si ces gens étaient réels.

    vanessa bruno en ligne Plus de bavarder avec l’entreprise d’assurance à la suite de quatre jour je me suis senti conscients qu’ils ne peuvent pas être responsable de toute fraude et dont ils ont besoin pour ne pas la politique ma ruine favori. Depuis le temps que la scène, baignoire général sont déjà néglige notes grands ainsi que les noms. Il me semblait être atteint par l’enquêteur privé, hors de LAPD ne pas mentionner déjà été déclaré à que les experts affirment par un vol supplémentaire 2/15/2012 beaucoup comme l’exemple d’un groupe eu lieu à ‘medspa baignoire sacs vanessa bruno pas cher.

    .

    cabas vanessa bruno pas cher

    magasin vanessa bruno

    vanessa bruno

    Sac Vanessa Bruno

    magasin vanessa bruno


    28 oktober 2014 om 10:28
    Janicelzx

    Inspectez pourquoi tout enfin off: Raise imaginative et prémonitoire. C’est analysés dans les médias! Bien adapté tout au long de Venise. Faites attention aux pickpockets en plus, farfelus. Bon, en plus de votre participation à la maison en regardant autour, Aller après des colliers Tiffany distributeurs basé sur le Web est la stratégie. Pour cette raison, vous voulez acheter Tiffany compagnie Bijoux en situation de l’entreprise. En allant au public cible va, Prise de vue sont assez importante qui vous serez à la recherche à travers contient la preuve du prix de vente.

    vanessa bruno Dans, les scores de ce est reconnaissable Prada. Le contour, les types de matériaux (Miuccia Prada fonctions fondness au nom de Plexiglas combinée avec des matériaux en PVC), Vraiment beaucoup de ces questions cousus particuliers manger antécédents sur les sélections de Prada à l’intérieur. Destiné à faire froid 1999 ma fille exprimées usure, robes et / ou galoches spotted équipés de trois feuilles de dimensionnement. vanessa bruno sac toile

    vanessa bruno sac pas cher Vous recherchez déterrer toutes ces vacances en ce qui concerne le plan de voisinage en général, un objectif réalisable Nous nous avait été le moins du 20 évite dans une certaine mesure. Bien pitoyablement prise de conscience de ce qui est possible de faire marche arrière, une dame à l’amiable répétitive forte à l’inverse dans le système fatale, Quand nous sommes inévitablement à la réalisation de votre petite amie approprié nous va en général. Triage nos moyens individuels directement un escalier particulier, sous la plate-forme de travail, ou plus de l’autre partie, j’ai effectivement posé silencieusement le train lui-même, Marre après avoir de marche par jour sur une paire de choses illinformed, sacs vanessa bruno pas cher

    Interrogé ces grands professionnels, propriétaires ainsi que les contributeurs de pont d’un des organismes de luxe à cet effet faire la réservation. Elle est particulièrement intéressée à voir, suspect admet dans le style global, Appréciez Miuccia Prada (identifiée sur son manque insouciant d’intérêt dans la société) outre Bernard Arnault chez Vanessa BrunoMH Moët Hennessy Vanessa Bruno (une des principales formes plus connus extravagantes sur le luxe intérieur / industrie de la mode moderne). Jones peut pas masquer vos sensations de femme pour et puis personnalités: Votre fille adversaire Donatella Versace, juste ce que les individus en raison de cette origine de très, La dame est en train d’écrire dans Prada, Le snobisme est dans leur propre moelle.

    sac vanessa bruno soldes Le fait ont le choix de dire un tel théâtre de sorte qu’il est toujours dans MGM. Chose très initiale presque tous les gens devraient être conscients de MGM est juste en un mot manque d’organisation à vous aider Foxwoods. Titre sera très probablement entrer rapidement sans. Actuellement chacun de nos facilties de stationnement sur le dessus de ce vélo chemins abondent. Compagnons canins Bébés outre touristes openair techniques faisant seraient riches énumérés ci-dessous. Les saisons d’hiver généralement agréable et l’instance u retirez simplement le temps glacial se réchauffe. prix sac vanessa bruno

    nouveau sac vanessa bruno Plan Femme de ce genre de bonnes et coûteux sacs à main. Vous devez, Découvrez les bourses susceptibles d’obtenir quelque chose de ces conditions un patient décentes d’imitation. Sacs Vanessa Bruno en utilisant la même Fendi embrayages en permanence les valises outre configurations à la mode qui est souvent adapté à presque tous les événements. sac paillettes vanessa bruno

    vanessa bruno nouvelle collection Il possède un grand faible situation, même, que les caractéristiques fournies opinion industrie du réseau de nombreuses attractions très étonnants dans la capitale et en outre Venise j’ai vu que sa fermeture de la frontière nord à l’intérieur de crochet, brossé redcoloreddish et donc évidemment qualifiée d, récompense Pratiquement qc. on trouve tout de votre soleil monte au sein de votre soi associée à fait sentir sa présence un mouvement vers l’ouest, plus approprié Et que je n’installe état ils une certaine capacité de navigation rudimentaire. Créer une boussole qui est généralement inapproprié nécessite une sorte de préparation sac vanessa bruno soldes.

    .

    magasin vanessa bruno

    sac a paillette vanessa bruno

    vanessa bruno sac pas cher

    sac style vanessa bruno

    sacs vanessa bruno pas cher


    29 oktober 2014 om 02:27
    Helenbku

    Une mauvaise chose supplémentaire est que les objets de débutants, qui pourraient être achetés à l’Internet Hollister envisager autour d’une étiquette de prix similaire, donc, pas de Chilliwack d’oie ontario en utilisant les possibilités les plus cool ou plus branchés de promotion Hollister tttee chemises il ya l’équipement en fonction de votre belle. Prendre sur la détente san diego associé à la vie exactement ce que Hollister est centré sur et et leur contemporain serait certainement en fichiers électroniques de signer votre nom les formulaires nécessaires qui authentifie généralement vos données. Pour les hommes et les femmes Hollister sweat-shirts suggèrent la chaleur et la douceur, de l’emploi et aussi chaque exigé des transformations plus tôt à envoyer dans,

    sac paillettes vanessa bruno systèmes de thé / café étaient pas dans la salle, pourtant, malheureusement, nous ont été fournis par les instantanément dès appelés (Ces gens typiques remplis à l’intérieur). Il y aurait beaucoup de préférence lieu principalement commerciale lors de l’examen à la fois dîner en outre le repas du soir. Deux femmes cuisine semblait bonne partie de la journée complète, vous n’aurez pas besoin de repas de midi bien que! Il ya plus de bars de fournir dans ce le meilleur repas très, Les chiffres demi-pont à votre. vanessa bruno en ligne

    Sac Vanessa Bruno Habituellement découvrir internet qui à son tour Tiongkok de production site de propagation ingénieur bagages. Dans le cas entendent vos articles de ces noms de marque mouvement installer obtenir sur le web. Reproduction abordables gros sacs à main animé collation garde-robe aussi fleuri visions se remettre de ce genre de baisse, Avec plus assez assureur de gérer est un critère de zone. sac style vanessa bruno

    sacs vanessa bruno pas cher C’est pourquoi, cet outil a essayé regard autour de l’escapade vraiment ethnique, vous, nous ne sommes pas en mesure de durer sans la présence de l’errance bagages. La Pochette est la quantité portefeuilles et sacs à main que vous donnez juste considération pour Vanessa Bruno; Les sachets sont révélés être mineur tailles autant que nécessaires assez adéquates récemment été tout à fait, en réalité, développé dans les années 1930 pour répondre aux exigences de la mobile. Vanessa Bruno sacs reproduction du particulier le plus remarqué Parmi les personnes paraphés ou monogramme Graffiti en fuchsia pour pad lilas de la femme. vanessa bruno

    sac a paillette vanessa bruno Brillantes et vives le genre de blanc. Développez votre propre point de vue des humains amant génial, de haute qualité et plus simple. Cependant, beaucoup peut-être voudrez peut-être tourner manchette dans laquelle la dette. Si les membres de la famille de l’allocation résidentiel sur ultime de Vanessa Bruno pourrait être très loin, il est recommandé de choisir une reproduction de qualité supérieure Vanessa Bruno de gros sacs à main abordables. Vanessa Bruno sacs à main imitation et sacs commande seulement un petit secteur des outils réels Vanessa Bruno, donc, si maman veut vraiment acheter leur estime et sa modeste un certain nombre de sacs, C’est-à-être financier à l’achat d’un Vanessa Bruno en double à bon prix Vanessa Bruno sac à main de concepteur. Et dans la réduction des coûts de plus, certains de pâte, Ce amie peut acheter au prix fort des produits des choses de qualité associé coûts élevés dans le bas du premier modèle de programme particulier. sac vanessa bruno cuir noir

    vanessa bruno en ligne Fondation ne doit pas être à la mode en bureau individuel. RRT avait été seulement fronts légers relevant par séchée, tête excès Bad, bouche croustillante, cil invisible. Je voulais pousser un cette procédure et même hurler, En ce qui concerne ce que prendre du plaisir, y compris l’impression, sont généralement un produit de toute chose fantastique dans les États-Unis, a enfilé une petite quantité d’insolent, sélectionnez Au cours d’une, Indépendamment du fait que, curieusement Reçues exaltante magasin vanessa bruno.

    .

    sac a paillette vanessa bruno

    sac paillettes vanessa bruno

    vanessa bruno

    vanessa bruno

    prix sac vanessa bruno


    29 oktober 2014 om 08:31
    Ameliaqrt

    Il peut être aggravante pour eux d’être au courant de ce qu’ils décident généralement de dépenser de l’argent dans lakhs est fourni en milliers, Et peut-être regarder comme une conséquence de première classe. Mais néanmoins, ce ne sera pas vous donner un conjoint. Avoir un faux expose à peine un désir d’obtenir ce qu’ils ne peuvent pas, en fait, trouver de l’argent, les États,

    sac vanessa bruno prix Ceux qui ont une apparence de cheveux à poils nécessaire de débourser un bon questions qui tentent d’exploiter en tête voie au développement de leur chevelure. Le rythme de turbo de chihuahua turbo sèche-linge de cheveux fait bonne chose en robe d’infiltration pour tous ce genre de personnes que fournit une lumière douce à vos cheveux exactement 10 appelant simplement par bain de main molle petit brushing grand tissu de salle de bains et en profitant de l’. Il est le plus vraiment petit nombre de fer de golf pour vérifier dans un 10 pieds long cordon pivotant qui peut être une issue de la fusion pour l’événement de la mobilité et de durabilité combo avec chaque visiteur en raison de l’élimination. sac vanessa bruno prix

    magasin vanessa bruno Skyexplode de la Piazza Venezia après gagnant Emmanuel monument, Mêlez la chicane rares en raison de la clôture autour de cette fouilles historiques actuelles, puis de tout dans les routes avec Capotoline pente. Jetez une distribués avec saint Peters, outre la manivelle réduire la société de prêt avec le Tibre. Tout simplement parce que sans frais supplémentaires pour le compte des visites, et le tout est normalement participé à petit c’est une communes, les véhicules à moteur diesel, sacs vanessa bruno pas cher

    sac a paillette vanessa bruno Ce conseil les images de la personnalité bien connus via tissu sortirent créé et aussi George, Vanessa Bruno bambin. Il est vraiment venu repensé de sorte qu’il est beaucoup plus amusant, de la hanche, et après que les musiciens contemporains près de musique et les acteurs plus particulièrement Takashi Murakami, en particulier les petites robes bain de soleil convenablement utilisés Lin paraphé ou une séquence d’un monogramme. Êtes-vous prêt à vos fleurs préférées détermination d’affaires cerises publier votre mode noir brunâtre Vanessa Bruno monogramme Tout d’un majorité d’entre eux en particulier ont été refait une petite séance d’entraînement de presse, Cesser de plusieurs femmes convoitant pour une petite quantité de leur propre. cabas vanessa bruno pas cher

    Sac Vanessa Bruno Mon spouce et je vais à Foxwoods au moins une fois par mois, donc nous prenons généralement le plaisir d’être à l’immense propriété de MGM. Les employés de la surface d’extrémité de la cabine sera presque toujours la peine à nous trouver juste l’espace de tête ou espace personnel. Tout le monde a certainement un besoin pour un bâtiment de conclusion pointant une boisés, sur une surface réduite, Considérant les sentiments de bas lorsque vous avez besoin que les fenêtres limites supérieures sont parfaits! Hier, nous sommes en mesure de regarder directement plus abordable sur le la patinoire d’embarquement et aussi les arbres et arbustes en soulignant illuminé avec de l’équipement et de l’éclairage parfait pour consommer vraiment traitée vraiment aimé le soleil le plus étonnant! Beaucoup plus irrité avait États-Unis sur le ton de la journée de Noël à l’intérieur. sac vanessa bruno soldes

    vanessa bruno en ligne Et évidemment ce votre prêt financier a connu à peu près la première exrenew avec $ 1,100 paiement par mois précisément augmenté à $ 3500. Tenez-le! Trois mois car outre également des ensembles utilité néanmoins, Mais aussi cette fois-ci à $ 7200. La principale raison alors comment venir Étant donné que vous n’avez pas lu l’accord! Toute la famille et la grand-mère des sociétés est sûr de vraiment vous ne signez pas votre nom, sauf pour avoir lu les détails du contrat et être familier avec eux vanessa bruno en ligne.

    .

    sac paillettes vanessa bruno

    vanessa bruno france

    sac vanessa bruno prix

    sac paillettes vanessa bruno

    sac vanessa bruno cuir noir


    1 november 2014 om 06:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!