Bestel ‘m nu alvast: het Marketingfacts Jaarboek 2013-2014!

6 mei 2013, 10:59

Hét overzicht van alle ontwikkelingen en mogelijkheden van het online medialandschap

Het heeft de nodige mensen weer wat klamme handjes en klotsende oksels gekost, maar bijna is het dan weer zover: het nieuwe Marketingfacts Jaarboek 2013-2014 verschijnt binnenkort! Sinds 2006 brengen wij bij Marketingfacts jaarlijks dit overzicht uit van de ontwikkelingen en kansen in het digitale medialandschap. Het is wederom een heel complete overview geworden met dan 300 pagina’s tellend boek van alle facetten van online marketing, aangevuld met de visies van experts en interessante cases. En het mooie is: je kunt 'm nu alvast bestellen!

Marketingfacts Jaarboek 2013-2014

Met het Marketingfacts Jaarboek willen we iedereen die interesse heeft in het online medialandschap een overzicht geven van alle ontwikkelingen en mogelijkheden op het digitale vlak. Het Jaarboek combineert feiten en cijfers met praktische informatie, uitleg van de mogelijkheden en visies van experts. Het Marketingfacts Jaarboek 2013-2014 begint met een uitgebreide inleiding tot het digitale medialandschap, gevolgd door de volgende hoofdstukken:

  1. Inleiding

  2. E-Business

  3. Online advertising

  4. Affiliatemarketing

  5. E-mailmarketing

  6. Zoekmachinemarketing

  7. Online PR & Branding

  8. Social media marketing

  9. Mobile marketing

  10. Online video

  11. E-Commerce

  12. Usability & Design

  13. Customer Service

  14. Webanalytics

Per onderwerp beantwoorden we de vragen ‘wat is het?’, ‘waar staan we?’ en ‘waar gaat het naartoe?’. Daarnaast zit het Jaarboek vol met cases en praktische how-to’s.

Sterke teksten en vormgeving

Net als in de twee voorgaande jaren heeft Erik Wiegers de vormgeving van het Jaarboek voor zijn rekening genomen. Het frisse design van het boek heeft zich dit jaar ook doorgezet naar de cover. En binnenin wordt weer gebruikgemaakt van grote afbeeldingen en fraaie (data)visualisaties.

De content heeft deze editie een flinke boost gekregen door de actieve inbreng van een flink aantal bloggers. De experts die aan het boek hebben meegewerkt zijn: Bas Brand, Gianluigi Cuccureddu, Roman Solarz, Johan Ong, Jochem Vroom, Jordie van Rijn, Siegfried Jongsma, Jan-Willem Alphenaar, Martin Kloos, Marco Derksen, Mark de Bruin, Naos Wilbrink, Remco Bron, Peter van der Schaar, Ruben Bos, Ernst Kruize en André Scholten. De eindredactie is verricht door Cecile Bol van Studio Vuurvogel.

Voorverkoop gestart

Het Marketingfacts Jaarboek komt uit op 24 mei, maar je kunt 'm nu al bestellen in de voorverkoop, zodat je de eerste bent die 'm leest! Direct bestellen kan in de speciale Marketingfacts Jaarboek-webshop via onderstaande button!

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

6 Reacties

    jeroen

    Zo… besteld. Ben benieuwd.


    6 mei 2013 om 11:22
    Tim

    Staan hier ook nieuwe items in of zijn het alle artikelen van de afgelopen tijd samengeperst? 🙂


    6 mei 2013 om 13:47
    DannyOosterveer

    Hi Tim,

    Ik begrijp je vraag. Met het Jaarboek staan we er bij stil hoe het ervoor staat met online marketing (in Nederland). Dat is dan ook de basis, en daar schrijven we naartoe. Dat doen we onder andere op basis van content die op Marketingfacts geschreven is, maar alles wordt herschreven zodat het in het verhaal van het jaarboek past. Het is dus zeker geen bundeling van blogs, maar echt een boek op zichzelf.


    6 mei 2013 om 14:02
    Tom

    Mooie boel, ik heb net het marketing facts jaarboek 2012 besteld omdat ik dacht dat dat de nieuwste was. Een jaarboek is toch vaak een terugblik?

    Krijg ik nu de 2013 en 2014 gratis?

    Ja toch?


    6 mei 2013 om 14:22
    DannyOosterveer

    Hi Tom,

    Heb je zojuist per ongeluk de 2012 versie besteld? Dan kunnen we dit wel voor je ombuigen. Als je ‘m al eerder hebt besteld is het natuurlijk een ander verhaal, begrijp je denk ik ook wel dat we we niet zomaar eerdere kopers gratis de nieuwe versie toesturen.

    Wat betreft de naam: we hebben dit jaar de naam aangepast omdat mensen juist vaak het idee kregen dat het boek al oud was.


    6 mei 2013 om 14:34
    Tom Faber

    Dag Danny,

    Nee, hij lag vanochtend op mijn bureau… Ik met al mijn enthousiasme naar marketingfacts om daar te lezen dat dit niet de nieuwste was 🙁

    Ik had het beter moeten check’n.


    6 mei 2013 om 14:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!