De toekomst van technologie volgens Yuri van Geest

31 maart 2011, 05:45

Veel mensen vinden dat het nu al ver gaat. We zijn overal te volgen en altijd bereikbaar. Wacht maar, het wordt allemaal nog veel spannender, impactvoller en gekker, voorspelt Yuri van Geest. Digitaal strateeg, hoofd van Emerging Technologies bij THNK en mede-oprichter van Mobile Monday Amsterdam van Geest weet in 20 minuten weer een hoop digitaal stof op te waaien. Download of beluister de SparkCast.

De toekomst van de biotechnologie gaat zes keer sneller dan die van de mobiele techniek en het internet. Als je het hebt over zaken die de toekomst echt gaan veranderen, dan moet je dit goed in de gaten houden. In deze SparkCast voorspellingen die je doen stilstaan en nadenken. Over sensoren in je omgeving, in je telefoon en op je lichaam. Over technische ontwikkelingen die ons in staat stellen om organen te kweken, organismen, misschien zelfs ooit mensen. Maar ook over zaken op korte termijn. Over de invloed van Google, Apple en Facebook op de mobiele markt. En de kansen van mobile marketing voor met name de gezondheidssector.

Maar ook voor marketeers. Wat dacht je van doelgroep inzichten op basis van DNA profielen? En de daarbij toenemende waarde van privacy voor de consument. Hoe gaan we hiermee om? Dat klinkt als de film The Minority Report maar de realiteit is dichtbij. In het -Engelstalige- gesprek o.a. de volgende onderwerpen:

1. Waarom mobiel zoveel meer biedt dan internet

2. Het nieuwe initiatief THNK waar ‘nieuwe leiders’ de beste insights vinden

3. Een sneakpreview van aankomende Mobile Monday edities

4. Do’s en dont’s op mobile marketing gebied. Nu en in de toekomst

5. De opkomst van supercomputers als de Watson

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.

De strakke audio edit is verzorgd door geluidstudio Dedacom in Amsterdam.

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Mike van Hoenselaar

    Yuri is iemand die mij blijft inspireren. Zijn inzicht in de wereld is continu een echte stimulans. Zijn Singularity activiteiten zijn erg inspirerend.

    Hij mag nu de overheid adviseren wat te doen met 113 miljoen voor startups in onder andere omgeving Amsterdam. Ik weet gewoon dat dat helemaal goed gaat komen.


    2 april 2011 om 05:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!