Wil jij bijdragen aan de vernieuwde editie van Purple Cow van Seth Godin?

19 februari 2010, 04:57

Deze zomer komt er een nieuwe editie van Purple Cow van Seth Godin uit. Het boek krijgt een belangrijke nieuwe aanvulling, vol met verhalen van mensen zoals jij. Als je een bedrijf, dienst of organisatie kent die het verdient om over geschreeuwd te worden, dan nemen wij die heel graag op. Jouw hulp wordt echt gewaardeerd, en de mensen waarover je schrijft zullen je dankbaar zijn! Hieronder de spelregels en een voorbeeld van Bonnie:

Soallmayeat.org is echt opmerkelijk. Stel, je gaat naar een restaurant en ziet geen prijzen op het menu. Je zou kunnen denken dat het eten erg duur was, maar dat is niet het geval bij het So All May Eat (SAME) café in Denver. De reden dat er geen prijzen op het menu staan, is omdat iedereen betaalt wat ze kunnen. En veel mensen betalen meer. Er is geen kassa. Je krijgt een envelop bij je maaltijd. In die envelop stop je een paar dollar, een eerlijke prijs voor de maaltijd, een flinke donatie of helemaal niets. De envelop gaat vervolgens in een eenvoudige houten kast. Iedereen krijgt een fantastische zelfgemaakte maaltijd voor een prijs die ze zich kunnen veroorloven. Kun je helemaal niets betalen?

Dan word je gevraagd om in de keuken te helpen, soep op te dienen of een uurtje schoon te maken… en men is bereidt en gewillig om te helpen. Het is geen gratis rit of een handreiking, het is eerlijk werk voor een geweldige warme maaltijd. Oprichters Brad & Libby Birky maken niet alleen een verschil door gratis maaltijden aan te bieden, ze hebben ook een bloeiende gemeenschap gecreëerd van mensen die zorgen en worden verzorgd.

De deadline is 30 maart 2010 om middernacht. Voordat je aan de slag gaat met je verhaal, lees eerst even deze eenvoudige regels:

  1. Het kan niet gaan over jou of over een organisatie waarvan je deel uitmaakt.
  2. Het mag maximaal 200 woorden lang zijn.
  3. Het moet gaan over iets nieuws, iets van nu en iets relevants. Dus geen verhalen van honderd jaar geleden.
  4. Alsjeblieft geen PR-pitches. Als je niet wilt of kunt schrijven, laat het dan een vriend doen.
  5. Lees je verhaal eerst zelf door voor je het opstuurt!
  6. Stuur je verhaal naar purplecow@awbruna.nl.
  7. Je naam zal in het boek komen (en je website-URL of Twitternaam als je dat wilt).

De lat ligt hoog, maar jullie zijn briljant! De belofte dat jouw verhaal er in komt is er niet. Maar elk verhaal wordt gelezen en Seth Godin zelf zal bepalen welke verhalen in de Nederlandse editie komen!

Deze oproep is geschreven door Timo Boezeman (@boezeman) van AW Bruna Uitgevers.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!