Heineken wint Gouden Loeki met Walk-in Fridge

21 december 2009, 06:54

{title}Het Nederlands publiek heeft vrijdagavond tijdens de 15e Ster Gouden Loeki-verkiezing de commercial ‘Walk-in Fridge’ van Heineken gekozen tot de beste televisiecommercial van 2009. Dat meldde de STER dit weekend in een persbericht. Heineken was al vaker genomineerd maar heeft nog nooit de Ster Gouden Loeki gewonnen. De commercial ‘Walk-in Fridge’ werd speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt maar is vanwege het grote succes inmiddels wereldwijd uitgezonden. Humor in reclame blijkt dit jaar heel succesvol. De Ster Gouden Loeki Top 5 van 2009 bestaat louter uit grappige commercials:

  1. Heineken met ‘Walk-in Fridge’ (TBWANeboko)
  2. Brand met ‘Limburg’ (TBWANeboko)
  3. Beter Horen met ‘Suarez’ (N=5)
  4. Bol.com met ‘Zak van Sinterklaas’ (Etcetera)
  5. Hi met ‘Pokkie Foetsie’ (FHV-BBDO)

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!