MWG Congres, de Interviews (1): Raimo van der Klein

19 februari 2009, 07:41

Het afgelopen MWG-congres stond in het teken van ‘Het experiment’. Het was er volle bak, en Ilse Media heeft er mooie ‘televisie’ gemaakt met Ronnie Overgoor. Raimo van der Klein (‘Mobiel-freak? Ja, dat mag wel’) van SprxMobile gelooft niet in experimenten, (‘Fuck het experiment’ is Overgoors interpretatie). In bovenstaand video-interview zegt Van der Klein: ‘Als je zegt dat je het gaat doen, dan heb je je gecommit aan de beweging. Met een experiment kun je je altijd nog terugtrekken.’

Gewoon doen, ergens voor gaan. Als je ergens in gelooft. Niks experimenteren, da’s te vrijblijvend. Mooi gezegd, adhesie.

Van der Klein mocht aan Overgoor ook nog even uitleggen wat MobileMonday ook alweer was (naast een ‘borrelclub’, aldus Overgoor), Het was bij velen in de zaal onbekend. Zie ook: ‘MWG Congres experimenteert met Afrika, Lowlands en met nieuwe media’.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    richardotto2000

    Mooi interview! Op Mobile Advertising gebied heb ik reeds wat dingen gedaan met Albert Heijn. Was dan wel alleen voor werving door middel van DirectSMS en verder outdoor+vrachtwagen-reclame met shortcode. Verder richten zij zich alleen op de massa middels TV en folders. Da’s jammer want voor de doelgroep tweeverdieners zou een mobile site met bijvoorbeeld: Aanbiedingen, Mobile Boodschappenlijst, geintreerde bonuskaart of een SMS-alert dat je boodschappen door albert.nl in een kwartier worden geleverd toch wel erg handig zijn. Daarnaast kunnen ze dan direct een opt-in base bouwen.


    19 februari 2009 om 10:37
    _Pim_

    Ontzettend gaaf bedrijf, met veel potentie. Zei iemand contextual services? Op naar de common sense, dan.


    20 februari 2009 om 11:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!