BBC zendt uit via MySpace TV

24 januari 2008, 06:15

Krijg net een persbericht binnen waarin melding wordt gemaakt van het feit dat BBC Worldwide, de commerciële dochter van de BBC, een wereldwijde samenwerking aangaat met MySpace TV en BBC-series als Top Gear, The Mighty Boosh en Robin Hood ook gaat uitzenden op MySpaceTV. MySpace gebruikers kunnen het kanaal van BBC bekijken en zich inschrijven om op de hoogte gehouden te worden van nieuwe shows. Verder kunnen ze show’s toevoegen op hun persoonlijke pagina’s naar vrienden sturen.

Uniek BBC materiaal wordt via MySpaceTV beschikbaar, waaronder: Robbie Williams en Russel Crowe geïnterviewd door Michael Parkinson, de populaire autoshow Top Gear met Jeremy Clarkson en adembenemende natuurbeelden van David Attenborough. Daarnaast zijn hoogtepunten uit klassieke series te zien, zoals Doctor Who, Robin Hood, Torchwood en grappige scenes uit The Catherine Tate show, Red Dwarf en The Mighty Boosh.

Simon Danker, Director Digital Media van BBC Worldwide, zei: “MySpace wordt wereldwijd gezien als de belangrijkste sociale netwerksite en deze samenwerking benadrukt onze strategie waarin we beeld van de BBC beschikbaar maken op plekken waar de kijkers te vinden zijn.

MySpaceTV kijkers kunnen hun favoriete programma’s op hun profiel toevoegen, zoals bijvoorbeeld een programma van TopGear. We willen daardoor graag zoveel mogelijk (nieuwe) kijkers bedienen, waar ze zich ook bevinden.”

BBC Worldwide programma’s zijn vanaf nu wereldwijd beschikbaar voor bijna 110 miljoen actieve gebruikers op MySpaceTV. MySpaceTV is beschikbaar in 27 landen in 7 talen waaronder Engeland, Japan, Australie, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italie, Spanje, Mexico, Canada, Nieuw- Zeeland, Latijns-Amerika, Zwitserland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Oostenrijk en natuurlijk Nederland.

Travis Katz, Managing Director International van MySpace zei:”Door deze overeenkomst kunnen onze gebruikers hun favoriete shows, zoals Top Gear en Doctor Who bekijken via MySpaceTV en ze gratis, snel, gemakkelijk en legaal gebruiken op hun profiel of versturen naar vrienden. We geloven dat deze overeenkomst een belangrijke stap naar de toekomst is, waarbij internet partijen en uitzend-organisaties meer gaan samenwerken. ”

Derek Fehmers, Marketing Director MySpace Nederland voegt hier aan toe:”We zijn erg enthousiast over de samenwerking met de BBC. Nederlandse gebruikers van MySpace hebben er nu een fantastisch kanaal bij met legendarisch en unieke shows uit Engeland. Ik zelf heb al de hele Attenborough serie bekeken! Daarbij is dit een interessante stap voor de BBC die nu via MySpaceTV een publiek kan bereiken dat steeds meer TV op internet bekijkt; een win-win situatie voor beide partijen.”

De bekendmaking volgt op een explosieve toename van video’s op MySpaceTV als gevolg van verschillende partnerships met eigenaren van beeldmateriaal en verbeteringen van het gebruiksgemak van de site. MySpace TV is een belangrijk onderdeel van MySpace.com en geeft gebruikers de mogelijkheid om video online te bekijken en te delen met andere MySpace leden.

De BBC programma’s zijn vanaf vandaag te vinden op myspace.com/bbcworldwide.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    nikao

    alleen jammer dat ze maar (zeer korte) clips uploaden op YouTube. Ze krijgen overigens flink wat commentaar van users omdat BBC actief achter de TopGear episodes aanjaagt die door users worden geupload…. BBC wil toch angstvallig in controle blijven?


    24 januari 2008 om 07:20
    media

    @Christian: inderdaad vreemd; waar kan ik daar meer van lezen?


    24 januari 2008 om 07:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!