10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 22 2014

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken op een rijtje gezet. Deze week meerdere onderzoeken die het thema privacy raken: het 'Customer Aquisition Barometer 2014'-onderzoek, het rapport 'Zorgen om persoonsgegevens' en een onderzoek van Accenture naar personalisatie en relevantie.

De 25 meest interactieve Nederlandse Facebook-updates

Interactie genereren in de vorm van reacties, likes en shares is een belangrijk doel van duizenden pagina’s en bedrijven op Facebook. Maar wat en wie genereren nou de meeste interactie van alle Nederlandse pagina’s? Fanrise analyseert vrijwel alle Nederlandse Facebookpagina’s en kan daardoor antwoord geven op deze vraag. Hieronder volgt de top-25 van de meest interactieve Nederlandse Facebook-updates van het eerste kwartaal van 2014. Wat opvalt, is dat Olympische atleten en minder grote merken de lijst domineren. 

Lees verder

Klanten voor het leven #adv

Hoe belangrijk is het voor bedrijven om klanten voor het leven te binden? Heel belangrijk, zeggen meer dan 500 marketeers in een onderzoek van eConsultancy en Sitecore. Desalniettemin geeft slechts 42 procent van de organisaties aan dat ze goed in staat zijn om erop te sturen, en slechts 11 procent geeft aan de CLV goed te kunnen meten. Dat blijkt uit dit onderzoek van Econsultancy, mogelijk gemaakt door Sitecore.

Download het rapport

Onderzoek: tweederde van de Nederlanders kijkt regelmatig online video

Tweederde van de Nederlanders kijkt regelmatig online video. Korte video’s zijn populairder dan lange video’s. Eenderde (31 procent) kijkt dagelijks korte video's, 9 procent kijkt dagelijks lange video's. YouTube is de meest bezochte gratis site/app voor online video’s, gevolgd door Uitzending Gemist en Facebook. De meest gebruikte betaalde online videodiensten zijn Netflix, RTLXL en UPC. Dit blijkt uit onderzoek naar het gebruik van online video in Nederland, uitgevoerd door Motivaction in opdracht van Sanoma/SBS begin dit jaar.

Lees verder

Location-based advertising via smartphone: investeren of afwachten?

Je staat voor een schap in de supermarkt en krijgt op je smartphone een advertentie met een op maat gesneden aanbieding binnen. Bekijk je die advertentie dan? En ga je op het aanbod in? Veel marketeers geloven tegenwoordig heilig dat mobile marketing de communicatiemogelijkheden in retail drastisch gaat vergroten. Maar wanneer gaat dat gebeuren? Via welke technieken? En, zijn consumenten bereid hun privacy te ruilen tegen informatie en aanbiedingen op maat?

Lees verder

Online advertentiebestedingen in Europa: mobiel doet (eindelijk) mee

Tijdens de 8e editie van het jaarlijkse Interact heeft IAB Europe bekend gemaakt dat de online advertisingbestedingen 2013 met 11,9 procent zijn gegroeid naar een totale marktwaarde van 27,3 miljard euro. In 2012 was de online advertentiemarkt nog goed voor 24,4 miljard euro. De Oost-Europese markten zorgden voor de grootste groei. De gevestigde markten, waaronder Nederland, zetten hun stabiele groei voort gedreven door automated trading en door mobiel beter te benutten. 

Lees verder

Customer Aquisition Barometer 2014

Welke kanalen zetten marketeers in voor acquisitie en welke kanalen vinden zij het meest effectief om informatie te verkrijgen? E-mail komt als beste uit de bus, zo blijkt uit dit onderzoek. Zowel de consument als de marketeer vindt dat e-mail en de website de beste kanalen zijn om informatie uit te wisselen.

Lees verder

TV meest effectief en renderend advertentiemedium

TV is twee keer zo effectief als enig ander advertentiemedium en de effectiviteit is de afgelopen drie jaren toegenomen. Ook levert TV de hoogste ROI op de reclame investering. Voor het onderzoek is € 2 miljard aan Engelse reclamebestedingen geanalyseerd. In totaal zijn 4.500 campagnes onderzocht van meer dan 100 grote Engelse adverteerders, voor tien verschillende branches, in de periode van 2008 tot en met 2014.

Lees verder

Zorgen om persoonsgegevens

Een kwantitatief onderzoek naar de houding van Nederlanders ten aanzien van de omgang met persoonsgegevens door het bedrijfsleven en andere organisaties. Hieruit blijkt dat de meerderheid van de Nederlanders (82 procent) vindt dat bedrijven meer moeten doen om persoonlijke gegevens van hun klanten goed te beveiligen.

Lees verder

Survey on Personalization and Customer Relevancy

Consumenten zijn op zoek naar een positieve klantervaring, transparantie op het gebied van data en relevante communiticatie. Dat blijkt uit dit onderzoek naar data, personalisatie en relevantie. Over privacy zijn de respondenten kritisch. De grote meerderheid (80 procent) van de respondenten van 20 tot 40 jaar geloven dat totale privacy niet meer van deze tijd is.

Lees verder

Ronaldo 'most marketable footballer'

Cristiano Ronaldo is 's werelds 'most marketable footballer', volgens een analyse van Repucom (n=6.500). Nummer twee op de lijst is Lionel Messie, op enige afstand gevolgd door Gerard Pique en Fernando Torres.

Lees verder

Credits afbeelding: Robert S. Donovan, licentie: CC BY (Commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.