Week 5/2013 Viral Friday: Toyota RAV4 – Big Game

1 februari 2013, 14:13

Viral Friday Week 5 / 2013

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare en ViralBlog, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Toyota, TNT & Volkswagen. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Toyota RAV4 2013 Big Game Commercial

Men zegt altijd: “Be careful what you wish for.” Nou… in de reclame voor de nieuwe Toyota RAV4 neemt deze bijdehante geest die quote wel heel serieus. Vanaf 28 januari is deze commercial al bijna 8 miljoen keer bekeken (leuke bonus: starring Kaley Cuoco).

A dramatic surprise on an ice-cold day

Eén rode knop, flink wat acteurs en een heleboel drama. Als vervolg van het succes in België, plaatste TNT de rode knop dit keer in Nederland. Het resultaat mag er weer wezen en levert deze keer binnen 8 dagen meer dan 4,8 miljoen views op.

Volkswagen Super Bowl 2013 Game Day Commercial | Get In. Get Happy.

Volkswagen steekt de gezellige en vrolijke Jamaicaan in een ander jasje en verblijdt zelfs onze dag. Don't fret my brother, sticky bun come soon! Dit taaltje heeft inmiddels al 4,5 miljoen viewers gevonden in minder dan een week.

Paperman

Walt Disney Studios bedacht een techniek waardoor computer-generated animatie en handgetekende animatie samensmelten. Pak een kop koffie, thee of iets anders en geniet van deze schattige video. Online vanaf de 29e en heeft nu meer dan 4,7 miljoen views.

Prom – Audi

Last but not least. Audi USA levert ons een Prom Night-video. De reclame laat ons zien dat als je in een Audi rijdt, je iets sterker in je schoenen staat. Misschien iets te sterk? Ondertussen 3,8 miljoen views vanaf 24 januari!

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!