Week 4/2013 Viral Friday: People Are Awesome, Huge Bear Surprise & Fresh Prince: Google Translated

25 januari 2013, 13:29

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Live Action Toy Story, Nike Golf & IllumiRoom Projects. Heb je een tip? Stuur 'm op!

People Are Awesome 2013

Wie heeft er het lef om de grenzen van de mens op te zoeken en deze te verleggen? Na het succes van twee jaar geleden, nu weer een compilatie van allerlei spectaculaire vertoningen. De clip staat pas 2 dagen online en heeft nu al meer dan 7 miljoen views. Survival of the fittest!

Huge Bear Surprise

Je kunt zien dat de video nep is, want beren stomen altijd hun kleren… Samsung's video en EcoBubble's behind the scenes zijn grappig en doen zich ook niet meer voor dan dat ze zijn. Meer dan 2,6 miljoen keer gezien in één week en een paar dagen.

Fresh Prince: Google Translated | cdza Opus No. 16

Veel mensen zijn bekend met de intro van The Fresh Prince Of Bel-Air. Een paar gasten bij CDZA vroegen zich af wat er zou gebeuren als dit lied door alle talen van Google Translate werd gehaald. Het resultaat… een geweldige video die eigenlijk nergens over gaat. Vanaf de 15e online en telt nu zo'n 1,7 miljoen views.

The Replacer – Official CoD: Black Ops 2

Volgende week komt er een nieuwe DLC map pack uit voor Call of Duty: Black Ops 2 genaamd Revolution. Aangezien deze DLC-gamers de aankomende dagen wel bezig zal houden, levert Call Of Duty jouw vervanger, The Replacer. Hij gaat voor jou naar het werk zodat jij gewoon kan gamen, mooi toch! Leuke manier om extra gamingcontent te promoten, the Replacer-video is al meer dan 3 miljoen keer bekeken in pas drie dagen.

Child of the 90’s

Een must see voor alle 90’s kids. Een clip die veel oude herinneringen en warme gevoelens oproept bij de mensen die hun jeugdtijd missen. Microsoft hoopt op een tweede kans voor Internet Explorer en maakt met deze video hier in een grote stap in. Vanaf gisteren online en nu al meer dan één miljoen views.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

1 Reactie

    sebastiaannagel@gmail.com

    Hi Rudi, leuk overzicht weer. Wat ik alleen miste is het briljante vervolg van de TNT ‘add some drama’ viral. Deze is volgens mj afgelopen donderdag uitgekomen. Volgende week dan maar?

    Grt.

    Sebastiaan


    27 januari 2013 om 09:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!