Je bekijkt een artikel van Teamleader
partner

Voldoet jouw CRM aan de eisen? #adv

26 januari 2017, 09:30

Jaren geleden hielpen CRM-tools bedrijven relaties opbouwen en onderhouden met leads en klanten. Inmiddels zijn de tools geëvolueerd naar geïntegreerde totaaloplossingen waarmee je haast het hele bedrijf beheert: van sales en marketing tot aan urenregistratie en boekhouding.

De juiste CRM-tool vinden is zeker geen gemakkelijke klus, daar liepen wij zelf ook tegenaan – vind maar eens één totaaloplossing voor al je pijnpunten!

Stel, je werkt voor een kleine tech-start-up. Je probeert op het moment investeerders aan te trekken en je bereidt je tegelijkertijd voor op de groei die voor dit jaar voorspeld is. Dan ben je op zoek naar een CRM-tool die schaalbaar is. Het heeft geen zin om tijd en geld te steken in een tool die je in de zomer al niet meer kunt gebruiken. Los van de kosten die je dan verspild hebt, moet je ook al je data migreren en dat is echt niet leuk.

Dus, ben jij klaar voor customer relationship management? Zorg dan dat jouw tool bij je past. Met deze zes kenmerken voldoet jouw CRM aan alle benodigdheden.

1. Eenvoudig te implementeren en in gebruik

Iedere CRM-tool zou gemakkelijk in gebruik moeten zijn. Het laatste wat je wilt is software implementeren dat je werk vertraagt. Kies daarom voor een CRM-tool die 1) jouw specifieke behoeften vervult, 2) je kunt integreren met andere software die je gebruikt en 3) je workflow efficiënter maakt.

Bespaar jezelf frustratie en kies een CRM-systeem met een gebruiksvriendelijke interface die iedere medewerker in één keer gebruikt. Dat voorkomt ook een hoop weerstand van de werkvloer.

2. Helpt betere beslissingen maken

Iedere beslissing die jij als marketeer maakt, zou gebaseerd moeten zijn op twee dingen: data en logica. Veel bedrijven hebben data nog niet gestructureerd verzameld, dat maakt het lastig om er beslissingen op te baseren. Een CRM-tool

  • helpt je je omzet en groei inschatten;
  • je cashflow voorspellen;
  • biedt je realtime inzicht in de pijplijn en verkoopresultaten.

Een goede CRM-tool geeft jou gevisualiseerde feiten en cijfers. Hiermee verkrijg je direct inzicht in de gang van zaken. Nooit meer natte vingerwerk of vertrouwen op het onderbuikgevoel!

3. Helpt doelen te bereiken

Nog geen doelen gesteld voor dit jaar? Dan kun je ook geen passend CRM-systeem uitkiezen. Het is belangrijk dat je in kaart hebt wat je met de software wilt bereiken en hoe de tool kan bijdragen aan de inspanningen van het salesteam of de werklast van andere collega’s. Een CRM-systeem kan de doelstellingen niet voor jou vervullen, maar kan je wel helpen om taken sneller en zelfs beter uit te voeren! Stel je eens voor, alle uren van een specifiek project automatisch geregistreerd en met een druk op de knop doorgefactureerd naar de klant… Hemels.

4. Online of juist offline?

Of een online of juist een offline CRM-systeem voor jou de beste keus is, kunnen wij niet zeggen. Het een is niet beter dan het ander. We kunnen jou deze keuze wel gemakkelijker maken met behulp van deze verschillen. Cloud CRM versus on-premise CRM:

5. Groeit mee

Voor de meeste CRM-tools betaal je een prijs die afhankelijk is van het aantal gebruikers. Voordat je een tool kiest, is het daarom slim om te weten wie er allemaal met de tool zullen gaan werken. Op die manier weet je waar je qua kosten aan toe bent. Het voordeel van dit prijsmodel is dat je nooit teveel betaalt of een tool kiest die je snel ontgroeit.

6. De investering meer dan waard

Tijd is geld. Dus hoe bereken je of het tijd is voor een CRM-tool en of de software de investering wel waard is? Simpel:

Probeer het nu zelf 14 dagen gratis uit!

Teamleader CRM: one overview for all your customer data. Easy to use, accessible at any time and at any place. Our tool allows you to online manage your customers, send invoices and easily plan projects to help you speed up your administration. Have a question? We are here to help!

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!