Viral Friday week 7/2017: vliegende Duitsers, mannen en Barbies en #getinthephoto

Viral Friday week 7/2017: vliegende Duitsers, mannen en Barbies en #getinthephoto

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week vliegende Duitsers, mannen en Barbies en #getinthephoto.

1. EDEKA | Werbung #issso | EATKARUS

3.056.582 views

Duitslands grootste supermarketketen Edeka gooit in Duitsland hoge ogen met deze commercial waarin een klein jongetje zijn droom om te kunnen vliegen najaagt. Hij groeit op in een maatschappij waarin elk individu dik is en conform de normen leeft. Op een dag ziet hij een vogel vliegen en zet hij alles op alles om dat zelf ook te kunnen. Hij begint gezonder te eten en probeert allerlei manieren om te kunnen vliegen uit. Hij verliest veel gewicht en dat helpt bij het verwezenlijken van zijn droom. Dit feelgoodfilmpje is al ruim drie miljoen keer bekeken in de afgelopen tien dagen.

2. Centraal Beheer | Hulk (2017) 

63.391 views

Goed voor zo’n 63/000 views is de nieuwe commercial van verzekeringsmaatschappij Centraal Beheer met in de hoofdrol Terry Gene Bollea, beter bekend als Hulk Hogan. In deze zestigste Even Apeldoorn Bellen-commercial brengt een typisch Amerikaans gezin een bezoek aan Pier 60 (toeval bestaat niet) van Clearwater Beach in Florida. Daar ziet een straatdief kans om de tas van de moeder weg te grissen. De achtervolging is kansloos. Weg tas! Of toch niet? Want even verderop wordt de tasjesdief ingerekend door niemand minder dan The Hulk. Eentje die maar al te graag even de show steelt. 

3. Subaru | Subaru Impreza | Moving Out (Extended)

21.493 views

Op de derde plaats in dit overzicht vinden we een viralhit van Subaru. De Japanse autofabrikant creëerde deze video om op pakkende wijze met de wereld te delen dat hun modellen het langst meegaan. Het concept moet vooral ouders aanspreken die het beste willen voor hun kroost. De aanname dat mensen 18 jaar lang dezelfde auto willen rijden, is echter discutabel. Desalniettemin scoorde de video meer dan 21.000 views. Enjoy!

4. Chatbooks | This Mom Gets Real About Why We Don’t Get in Photos

7.946 views

Chatbooks, een Amerikaanse website waarop je je eigen fotoalbums kunt maken, komt met een hilarisch filmpje waarmee veel moeders onder ons zich kunnen identificeren. De voorloper van deze commercial scoorde voorheen al 4,5 miljoen hits en dat zal deze video wel gaan evenaren. We zien een moeder van twee uitleg geven over waarom vrouwen veel moeite hebben met foto’s en dat het daarom ook moeilijk is om een fotoalbum te maken. Met de slogan #getinthephoto wordt duidelijk gemaakt dat we foto’s gewoon moeten accepteren, ongeacht hoe we erop staan. Deze moeder scoort ruim 12.000 views in drie dagen tijd en dat zal in de komende dagen wel snel oplopen als we de cijfers van de vorige spot erop naslaan.

5. Barbie| Papas Die Barbie Spelen 

4.298 views

De Amerikaanse speelgoedfabrikant Mattel, snapt dat Barbie een belangrijke rol speelt in de emancipatie van jonge vrouwen. Wetende dat daarbij niet alleen het beeld van vrouwen, maar ook een vaderfiguur cruciaal is in de jeugd van een jong meisje. In de nieuwe internationale campagne #PapasdiemetBarbiespelen of #DadsWhoPlayBarbie worden vaders aangespoord in de fictieve wereld van hun nageslacht te stappen. In deze video spelen zes vaders met hun dochters de hoofdrol. De oplossing volgens het merk: breng meer tijd door in haar fantasiewereld en laat in het spel zien dat elk beroep – dus niet alleen typisch vrouwelijke functies – voor haar zijn weggelegd. You can be anything!


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.