Viral Friday week 49/2016: Engels voor beginners, liefdesdrama’s en een ‘warme’ kerst

9 december 2016, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week een Poolse man die Engels leert, goed opletten op school en de geile kerstgroetjes van Pornhub.

Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Allegro – English for beginners

7.949.301 views

Het Poolse equivalent van bol.com, Allegro, haakt in op de feestdagen met een video die zowel leuk als ontroerend is. In de video zien we hoe een oude man een zelfstudie Engels volgt met een lesmodule die hij bij Allegro heeft besteld. Het doel van zijn cursus is zo inspirerend dat de video in korte tijd bijna 8 miljoen views heeft weten te genereren.

2. Sandy Hook Promise – Evan

5.698.345 views

Vuurwapengeweld op scholen is al jaren een enorm probleem in de Verenigde Staten. De schietpartij vier jaar geleden op de basisschool Sandy Hook, waarbij 20 kinderen en 6 volwassenen omkwamen, staat bij iedereen in het geheugen gegrift.

De ouders van die kinderen hebben de organisatie Sandy Hook Promise opgericht om meer slachtoffers door vuurwapengerelateerde incidenten te voorkomen. In deze virale hit – die inmiddels bijna 6 miljoen keer bekeken is – zien we ogenschijnlijk ontplooiend liefdesverhaal met een onverwachte twist, die uiterst doeltreffend bijdraagt aan het doel van de organisatie.

3. Apple – iPhone 7: Romeo and Juliet

2.052.022 views

De vertolking van een Shakespeare-klassieker levert Apple deze week geen windeieren op. In de verfilming van het liefdesdrama Romeo & Juliet stelen basisschoolkinderen de show en is een speciale rol weggelegd voor de iPhone 7. Inmiddels is de video, waarin trotse ouders herinneringen voor het leven opnemen, meer dan 2 miljoen keer bekeken.

4. Globe Telecom -Rogue One: A Star Wars Story #CreateCourage

483.366 views

Op de vierde plaats in dit overzicht scoort de Filipijnse telecomprovider Globe Telecom, die zich inzet voor een nobel doel. Door in te haken op de wereldberoemde Stormtroopers uit Star Wars vraagt de telecomprovider aandacht voor angststoornissen bij kinderen.

De timing van deze film is overigens ook briljant. Op 14 december verschijnt namelijk Rogue One: A Star Wars Story in de bioscopen. Dit is dus een knap staaltje meeliften op een hype. Al deze factoren tezamen leverden meer dan 483 duizend views op in een week tijd.

5. Pornhub – “Lonely Night” Christmas Ad (SFW)

302.784 views

Om deze Viral Friday pikant af te sluiten, delen we deze kerstinhaker van ’s werelds grootste commerciële platform voor ‘volwassenenentertainment’. Pornhub grijpt namelijk de komende feestdagen aan om een eenzame kerst te voorkomen.

In dit filmpje, die meer dan 302 duizend views in week tijd scoorde, wanen we ons in een kerstvideo die zeker niet onderdoet voor de sfeervolle producties die we gewend zijn van de grotere warenhuizen. Pas op het eind komt de clue, namelijk dat het ‘een warme kerst’ wordt met een premium-lidmaatschap. Oh, en maak je geen zorgen, deze Kerst-hit is ‘safe for work‘!

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!