Viral Friday week 44/2016: het verhaal van Burberry en het succes van de Cubs

4 november 2016, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de oprichting van Burberry, Budweiser en Nike die het kampioenschap van de Chicago Cubs vieren, een oudere schoonspringer en molesterende katten.

Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Burberry – The Tale of Thomas Burberry

3.617.026 views

We trappen deze Viral Friday af met Burberry. Het luxe Britse kledingmerk pakt deze week uit met een prachtig geproduceerde video waarin de oprichting van het merk wordt uitgelicht. De film neemt ons in vogelvlucht mee door 160 jaar historie en scoorde meer dan 3,6 miljoen views in een week tijd.

2. Budweiser – Chicago Cubs 2016 World Series Champions – Fly The W

1.221.599 views

Honkballiefhebbers weten maar al te goed waarom het zo’n big deal is dat de Chicago Cubs dit jaar de World Series hebben gewonnen. De laatste keer dat The Cubs die wonnen, was namelijk in 1908!

De Amerikaanse bierbrouwer Budweiser scoorde meer dan 1,2 miljoen views door stil te staan bij de historische overwinning. Hiervoor creëerde Budweiser een compilatie waarin de wedstrijdbeelden gemixt worden met beelden van een van ’s werelds bekendste oud-sportcommentatoren (en groot Chicago Cubs-fan) Harry Caray. De kracht van deze video schuilt in het inhaken op een groots sportevenement en het eraan koppelen van een emotionele ervaring.

3. Nike – Chicago Cubs: Someday

1.059.110 views

Ook Nike staat stil bij de historische overwinning van de Chicago Cubs. Het sportkledingmerk bracht deze week een inspirerende video uit die ons er maar weer eens aan herinnert dat je geduld moet hebben om je doelen te bereiken. Die les hebben de Chicago Cubs inmiddels wel geleerd, zullen we maar zeggen. Nu nog even de stats: de video genereerde meer dan 1 miljoen views in één week tijd en dat is goed voor de derde plaats.

4. Apple – iPhone 7 – Dive

953.135 views

Technologiegigant Apple haalt alles uit de kast om de nieuwe features van iPhone 7 te presenteren aan het grote publiek. In de nieuwste video worden de premium speakers van de telefoon gedemonstreerd met behulp van een schoonspringer op leeftijd. De out-of-the-box video scoorde meer dan 953 duizend views in een week tijd.

5. TEMPTATIONS – Keep them busy

25.948 views

Katten. Ze zijn het ultieme element voor de creatie van een online-videohit. Deze week maakt dierenvoerproducent TEMPTATIONS gebruik van katten om alvast warm te lopen voor de feestdagen. Het is weer die tijd van het jaar waarin we onze versieren met lichtjes, slingers en kerstbomen. En dat betekent dus dat onze kattenvrienden zich er weer op kunnen verheugen deze sfeervolle kerstversiering te molesteren.

Omdat dit natuurlijk garant staat voor prachtige beelden, liet TEMPTATIONS alvast een bende katten los in een versierde kamer. Het resultaat is goed voor meer dan 25 duizend views in één week tijd.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!