Viral Friday Week 20/2014: Samsung, Google & Coca-Cola

Viral Friday Week 20/2014: Samsung, Google & Coca-Cola

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Samsung, Google & Coca-Cola. Heb je een tip? Stuur 'm op!

#GALAXY11: The Training

Kosten nog moeite worden gespaard voor de WK-commercials van komende zomer. Nike was de eerste met een commercial vol voetbalsterren, Samsung doet daar nog een schepje bovenop. In deze productie is flink geïnvesteerd om voetbalsterren (afkomstig uit diverse continenten) te laten schitteren. Ronaldo, Messi, Gotze, El Shaarawy en Falcao gaan samen met nog een scala aan topvoetballers de strijd aan met aliens. En dit onder leiding van topcoach Beckenbauer, maar vooral met behulp van alle features op de Samsung gadgets. Op Special-Effects heeft Samsung ook niet bespaard in deze campagne, de zogenaamde training van het sterrenensemble zit boordevol robots en explosies. De Special-Effects en voetballers maken dit een duizelingwekkende viral die al meer dan 5.5 miljoen views scoorde in drie dagen tijd. Wij vragen ons wel af hoe effectief deze grote investering is en in hoeverre die een bijdrage levert aan de merkidentiteit en -voorkeur voor Samsung, kom maar op met die kosten-baten analyse... Bekijk ook 'the Beginning'. De eerste film van deze Samsung-campagne met al meer dan 13 miljoen views.

The Most Important "Sexy" Model Video Ever

'Sex sells', maar sommige heftige boodschappen zijn toch moeilijk op een zwoele manier te verkopen, dat ondervonden ook de modellen die figureren in deze video van Stichting Save the Childeren USA. Door de modellen en de kijker te verbazen met deze sexy aanpak, scoort deze video goed en komen de urgente boodschappen over moedersterfte en kindersterfte extra hard binnen. En met succes, want de video scoorde al meer dan 2.3 miljoen YouTube-views.

Seeds [through Google Glass]

Google Glass is een van de meest gewilde gadgets van dit moment en de mogelijkheden van deze innovatie zijn eindeloos. Om nog maar eens te benadrukken dat deze slimme bril ons leven gaat veranderen, plaatse Google Glass deze video die gemaakt is door alumni en studenten van de filmacademie in Californië. Deze aangrijpende film, met een knipoog naar Moederdag, scoort dankzij de prachtige beelden die gemaakt zijn met Google Glass en de montage die onvervalste emoties subliem in beeld brengt. Dat deze video in één week tijd al meer dan 1.8 miljoen views is dus geen verrassing.

Julia Louis-Dreyfus and Joe Biden: White House Correspondents' Dinner 2014

HBO scoort momenteel met veel uitstekende series waarvan 'Veep' er een is. De politieke gelaagdheid van deze serie leende zich uitstekend om eens flink de draak te steken met de hedendaagse Amerikaanse politiek. Daarom maakte HBO met de acteurs uit Veep (waarin opvallend genoeg ook Joe Biden, de ex-vicepresident van Amerika, zelf ook meespeelt) een trailer voor de 'White House Correspondents' Dinner'. Omdat dit jaarlijkse evenement altijd veel roering oplevert, was deze video geboren om viral te gaan. Uiteraard speelt ook de subtiele verwijzing naar de Netflix-serie 'House of Cards' ook een belangrijke rol in het succes. Het resultaat van deze zelfspot: 1.6 miljoen views in een week tijd!

Coca-Cola Hello Happiness

Een oprecht leuk gebaar of een slimme marketing campagne? Waarschijnlijk is het in de nieuwe campagne "Hello Happiness" van Coca-Cola een combinatie van beide. In Dubai kost het een arbeider bijna één zesde deel van zijn dagelijkse loon om een internationaal telefoongesprek te voeren van één minuut met zijn familie. In de telefooncel van Coca-Cola is er echter alleen een dopje van een Coca-Cola fles nodig om een gesprek van drie minuten te voeren met het thuis front. Met 800.000 views in een week tijd is deze viral een goed voorbeeld hoe je als bedrijf jouw MVO-efforts kan gebruiken voor het het creëren van brand awareness.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.