Vandaag is het Community Manager Appreciation Day! #CMAD

       @evr    7831 x bekeken

Vandaag is het Community Manager Appreciation Day! #CMAD

De kenners weten het, de vierde maandag in januari is het Community Manager Appreciation Day. Dagelijks zijn deze personen het gezicht van organisaties naar buiten. Soms op de voorgrond onder eigen naam, maar heel vaak ook op de achtergrond. Met veel passie en vaak een enorme drive trekken ze de social kar van je organisatie, hoe moelijk dat soms ook is. Op een dag als deze staan deze community managers even op de voorgrond met de nodige activiteiten.

Jeremiah Owyang is initiatiefnemer van Community Appreciation Day. Hierboven licht hij in een Google Hangout met My Community Manager toe waarom Community Managers een dag in de spotlight worden gezet.

Als initiatiefnemer trapte Jeremiah Owyang vanochtend af met deze 10 belangrijkste stats rondom de community manager. In de post o.a. de meest gebruikte tools, de meest invloedrijke community managers en de voor een community manager belangrijke vaardigheden.

 

Community management niet altijd even makkelijk

Zoals Jeremiah in 2010 al aangaf hebben community managers het niet altijd even makkelijk:

Yet despite their admirable intentions, we know they face several uphill challenges:

  • Many challenges are internal: Most companies want to hide customer issues, and shuffle them into existing support systems. Additionally, measuring ROI in new media when a company wants to keep the kimono shut, increasingly becomes a challenge.
  • Seemingly never ending job: Customers never stop having problems, and with the global internet, the questions, complains, and inquires never stop.
  • Emotional drain impacts lifestyle: The sheer emotional strain of dealing with a hundreds of yelling customers and the occasional trouble maker will take a strain on anyone.
  • Privacy risks in the world of transparency: In an effort to build trust with customers, they expose their real name exposing their personal –and family– privacy forever on.

Community manager hottest job on the planet

En dat kan soms zo veel van je vergen dat je (zoals Maggie McGary) besluit to quit the hottest job on the planet:

Tired of being a lone wolf, the one person in charge of all things community and social media for a large professional association whose members were very active online. Tired of fighting the good fight trying to get internal buy-in. Tired of feeling I was never really not working, even when I was on vacation, because that's just my personality and as long as people were interacting with the org via the various channels, I felt I had to be responding. Tired of being a quasi-customer service representative, a career I never would have chosen to go into, as I loathe conflict. And as I worked harder and harder and juggled more and more balls, I couldn't help but wonder "is this a good idea, career-wise?

Toon je waardering voor community managers!

Kortom toon vandaag even je waardering voor al het harde werk van community managers.

  • Ben je als klant geholpen door een community manager, laat zeker vandaag even een bedankje achter.
  • Is je collega een community manager, neem dan zeker vandaag even extra de tijd om je te verdiepen in zijn/haar werk.
  • Ben je zelf community manager? Geniet vandaag even extra van de aandacht die je krijgt. En ga (eens) op tijd naar huis, d'r is meer in je leven ;-)

Activiteiten rondom Community Manager Appreciation Day

Er zijn vandaag de nodige activiteiten op het vlak van community management, hou daarvoor zeker de tweets met #cmad in de gaten.

En check even welke van de maar liefst 12 uur aan Google Hangouts rondom community management interessant voor je zijn met o.a. specialisten van Altimeter, Hootsuite en Edelman.

 

Happy Community Manager Appreciation Day!

 

Credit afbeelding: SocialFresh

0

Gepost in: Social media marketing , Artikel , communitymanagement

1 Reactie

"Geniet vandaag even extra van de aandacht die je krijgt."
Yes! Eindelijk :)
*stilte*

geplaatst op om 11:21 uur

Plaats een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

  • Maximaal 5000 karakters. Basis HTML tags zoals <a> zijn toegestaan.

  • Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.