Vakmedianet winnaar DDMA Customer Data Award

Vakmedianet winnaar DDMA Customer Data Award

De DDMA Customer Data Award 2016 is vanavond in de wacht gesleept door Vakmedianet. De jury deze uitgeverij van ruim dertig vakbladen op het gebied van HR, finance en zorg boven de andere genomineerden: Marlies Dekkers, Centraal Beheer Achmea en Essent.

De Customer Data Award vormt een waardering voor de organisatie die klantdata op operationeel, tactische en strategisch niveau het meest succesvol weet in te zetten en wordt jaarlijks uitgereikt door DDMA, de brancheorganisatie voor data driven marketing. De genomineerden werden door de vakjury beoordeeld op criteria als rendement, verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten.

Klant als uitgangspunt

Relevante een-op-een-communicatie via elk kanaal lijkt in deze tijd van groot belang voor organisaties. De vier genomineerden vielen op dat vlak allemaal in positieve zin op dankzij de inzet van klantdata. Bovendien staat het gebruik van data bij deze organisaties in toenemende mate op de bestuursagenda staat en wordt deze steeds beter verankerd binnen de organisatie.

Winnaar Vakmedianet loopt in deze ontwikkeling voorop volgens de jury. Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Award:

Vakmedianet is er in geslaagd een cultuur te creëren die de klant als uitgangspunt neemt. Als resultaat van een veranderproces dat in 2013 is ingezet, is binnen de uitgeverij een compleet nieuwe manier van werken ontstaan. De traditionele zendstrategie is verdwenen, tegenwoordig staan contentcreatie en distributie op basis van klantkennis en klantbehoefte centraal.

De aanpak van Vakmedianet is echt een voorbeeld voor de hele sector en inspireert andere bedrijven om data op een doelgerichte manier in te zetten in de dialoog met klanten.

Maximale relevantie
Ceesjan de Vos, CMO van Vakmedianet:

Wij zijn als b2b-uitgeverij de afgelopen jaren compleet getransformeerd - van print naar online, van display naar content, van massa naar gepersonaliseerd en van outbound naar inbound. De achterliggende gedachte achter alles: maximale relevantie bieden aan zowel lezers als adverteerders, door inzichten uit data en content slim te combineren. Wij hebben die verandering bewust geleidelijk ingezet, met een goede balans tussen de impact op de organisatie, aandacht voor de klant en het veranderen van rollen en processen.

Diana Janssen, directeur van DDMA, ziet een duidelijke ontwikkeling in de sector:

We zien het niveau van de inzendingen voor de Customer Data Award elk jaar hoger worden. Je ziet aan alles dat de inzet van data zich tot een volwassen vakgebied ontwikkelt. Tegenwoordig wordt er in de hoogste lagen van organisaties over besloten. Dat is ongelooflijk belangrijk, zowel voor bedrijven als voor consumenten.

DDMA Data Dag

Ceesjan de Vos van Vakmedianet presenteert hun winnende case tijdens de DDMA Data Dag van morgen, donderdag 10 november. Ook de drie andere genomineerden (Marlies Dekkers, Centraal Beheer en Essent) komen over hun aanpak vertellen.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.