• Mobile
    wordt gesponsord door

Pinterest lanceert locatieborden én een API

Na promoted pins nu ook place pins

Pinterest lanceert locatieborden én een API
, Asiance

Pinterest gaat met een nieuwe functie gebruikers helpen met het plannen van trips en vakanties: 'Place Pins'. Gebruikers kunnen een bord maken en dit vullen met pins die verwijzen naar interessante plekken op een bepaalde locatie. 

Zo zou je bijvoorbeeld een bord kunnen maken over Amsterdam om deze te vullen met pins die verwijzen naar leuke restaurants, bezienswaardigheden of interessante blogs over onze hoofdstad. Aan die pins kun je vervolgens een adres meegeven en Pinterest plaatst de pin dan voor je op de kaart van Amsterdam. Kenmerkend aan Pinterest is dit op een visuele manier gebeurt door middel van foto’s met daarbij een korte beschrijving.

De nieuwe functionaliteit wordt door Pinterest ‘Place Pins’ genoemd en is ook beschikbaar op mobiel waardoor je onmiddelijk kunt zien wat er in jouw directe omgeving allemaal te vinden is.

Voorbeelden

Een voorbeeld van een bestaand locatiebord is ‘New York’s finest’ dat je belooft de beste plekken in de Big Apple te tonen.

Andere voorbeelden zijn:

Best Places to Visit Europe

Top 100 Hotels in the World

Loved by Parisians

API

Ook heeft Pinterest aangekondigd voor het eerst een API beschikbaar te stellen. Vooralsnog is deze alleen beschikbaar voor een select aantal partners, zoals Zappos, Buzzfeed en Mashable, die dankzij de API hun populairste, meest recente, gerelateerde en meest aangeklikte pins op hun eigen website(s) kunnen tonen. 

Winst

Ondanks de grote populariteit maakt Pinterest nog steeds geen winst, iets waar ze snel verandering in willen brengen. Zo werden onlangs ‘promoted pins’ geintroduceerd, een functie die we ongetwijfeld ook terug gaan zien op de locatieborden. En de API zal (in ieder geval vooralsnog) waarschijnlijk ook alleen beschikbaar zijn voor betalende partners.

Wat denken jullie, heeft Pinterest hiermee een manier gevonden om winst te gaan maken?


Delen

0
1


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Mooie ontwikkeling van Pinterest. Jammer dat je niet uitlegt wat de marketingmogelijkheden zijn met deze nieuwe functionaliteiten. Het biedt vele perspectieven!

    VVV's, reisbureau's, hotelketens, etc. kunnen zo een compleet overzicht maken met belangrijke spots. Het worden prachtige interactieve maps. Benieuwd naar de verdere mogelijkheden!

    geplaatst op
  • Het is natuurlijk interessant voor de reisbranche, maar ook voor bijvoorbeeld lokale restaurants, winkels, musea en theaters. En niet alleen voor toeristen, het biedt ook de mogelijkheid om in je eigen stad / land snel een leuke hotspot te vinden via de mobiele app. En wellicht dat lokale ondernemers het in de toekomst als een extra advertentiekanaal gaan gebruiken.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.