Klaas Weima (Energize): “Ik vind de discussie over content overtrokken”

Klaas Weima (Energize): “Ik vind de discussie over content overtrokken”

Klaas Weima maakte onder meer de merken Nijntje en KLM groot in China. Moderne bedrijven kunnen volgens hem niet zonder een goede 'digital brand' en de bijbehorende strategie. 7 Ditches TV duikt in zijn timeline. 

Weima is logischerwijs "enorm online. Mijn passie is mijn werk en mijn werk is mijn passie”, zegt hij. Zijn bureau werd dan ook als een van de besten bestempeld door Emerce.

In marketingland praat iedereen tegenwoordig over 'content', maar wat is dat eigenlijk en wat maakt het goed? "Ik vind de discussie over content overtrokken", zegt Weima. "Alles is content."

Volgens de ondernemer moet je starten bij wie je als organisatie bent. "Welke woorden wil jij Google bezitten?", zegt Weima. "Strategie is een manier om je doelen te bereiken."

Coolblue

Een schoolvoorbeeld van een bedrijf dat begrijpt hoe dit werkt is Coolblue. “De mensen die hier werken zweten en ademen het bedrijf.”

Het zijn die bedrijven die "connectie maken en converseren met de klant" - en die de juiste verhalen vertellen.

"We lanceren binnenkort een nieuw merk", zegt Weima. "Bard." Barden waren de voorgangers van wat nu songwriters zijn: mensen die een verhaal kunnen vertellen.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.