Franse campagne toont ?dode? journalisten

31 maart 2003, 10:32

Een schokkende Franse reclamecampagne die bekende Franse journalisten als moordslachtoffers portretteert, wordt mogelijk internationaal ingezet.

De campagne wil uitdragen aan welk gevaar journalisten bloot kunnen staan en dat persvrijheid belangrijk is. De campagne is gemaakt door Saatchi & Saatchi Parijs. Bob Isherwood, worldwide creative director van Saatchi & Saatchi noemt de campagne ?een zeer krachtig idee?. De campagne loopt al sinds januari in Frankrijk, Isherwood denkt erover de advertenties wereldwijd in te zetten. ?Ik zou niet weten waarom het niet in de VS getoond zou mogen worden? Er zijn genoeg Amerikaanse journalisten die de gevaren kennen. Ik ben ervan overtuigd dat de campagne daar ook kan lopen?, zegt hij tegen AdageGlobal.

De campagne bestaat uit drie print- en posteruitingen. Onder meer de bekende Franse tv-journalist Christine Ockrent is te zien met een kogel in het voorhoofd. Twee andere journalisten worden getoond: ??n met een doorgesneden keel en de ander doodgeschoten op een parkeerplaats.

De advertenties voor de Franse journalistengroep ?Reporters zonder grenzen? zeggen: ?Wacht niet tot het nieuws wordt weggenomen voordat je het kunt verdedigen.?

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!