• Mobile
    wordt gesponsord door

Appril: volgende maand in 5 steden én op Marketingfacts!

Appril: volgende maand in 5 steden én op Marketingfacts!
,
@marketingfacts

Het is bijna april. En (dus) appril. Na het succes van de eerste twee edities gaat hét festival over apps en mobiel internet zelfs over de stadsgrens, want dit jaar doen naast Amsterdam ook de steden Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Eindhoven mee en worden er bijna 100 workshops, lezingen en borrels georganiseerd. En hier op Marketingfacts doen we vrolijk mee!

Initiatiefneemster Jacqueline de Gruyter (@Missappril) wilde in okt 2011 'bouw je eigen app'-cursus, die plaats zou vinden in april 2012, wat extra promoten. Het idee was simpel: zet een extra 'p' in de naam van de maand en vraag iedereen uit je netwerk om ook "iets met apps" te doen; het appril-festival was geboren. Jacqueline kreeg een groep van zo’n 10 vrijwilligers enthousiast en in 2,5 tijd werden er 40 events uit de grond gestampt.

Verschillende expertises, onderwerpen en sprekers

Stichting appril zet zich ervoor in inspirerende events te organiseren waarbij kennis delen over nieuwe digitale ontwikkelingen centraal staat. Door verschillende expertises met elkaar te verbinden, wordt getracht in Nederland een ecosysteem rondom apps en technologie te creëren. 

De ca. 100 sessies die plaatsvinden in het kader van appril gaan over onderwerpen als apps en design, apps en games, apps voor het MKB, de juridische aspecten van apps, maak je eigen app, overheid en apps, apps voor fotografen, apps voor muzikanten, Android & iBeacons en nog veel meer.

Er zal een groot aantal sprekers aan het woord komen, waaronder Nick Lenten (Coolblue), Edial Dekker (voorheen Gidsy), Martijn Arts, Dimitry 'Dim' Vleugel, Daan Kleiman (Bittonic), Jerry Lieveld, Bert Hagendoorn en Yvonne van Bokhoven. De sessies worden verzorgd door merken als Philips, IBM, Uber, Coolblue, De Hartstichting, ANWB en bureaus als appsalad, One Shoe, IJsfontein, The App Train, iTude Mobile en de Code Dokter zullen een kijkje in de keuken laten zien.

Zie ons event-overzicht voor een volledige lijst!

Voor mobiele bureaus of andere apps-gerelateerde organisaties is het nog steeds mogelijk een event onder de appril-vlag te organiseren. Interesse? Meld dan je event aan.

Voor wie?

Juist omdat het de bedoeling is diverse expertises met elkaar te verbinden, is het publiek van appril ook heel divers: ontwikkelaars, (online) marketeers, designers, ondernemers, ZZP'ers en managers van multinationals. Vorig jaar waren er zo'n 1.500 bezoekers in Amsterdam. Dit jaar verwachten we meer er dan 3.000.

Afgelopen twee jaar verbonden kennispartners als Online Tuesday, BNO, FNV KIEM, Waag Society, Amsterdam Economic Board, Appsterdam en The Dutch Android User Group hun naam aan festival appril. Deze kennispartners stellen hun netwerk ter beschikking aan festival appril, zodat wij de juiste mensen kunnen bereiken. Alle kennispartners van de vorige jaren hebben zich dit jaar weer bij ons aangesloten. 

En dit jaar gaan we ook op Marketingfacts de hele maand april in op de mogelijkheden van apps en mobiel internet in het kader van appril. Dus tot ziens in appril bij een van de vele events of hier op Marketingfacts!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.