MEC in 10 minuten: Youssef Eddini (NOS) & Joris van Zoelen

20 december 2011, 10:00

Tijdens de eerste MEC in 10 Minuten van 2011 beloofde NOS CMO Youssef Eddini om aan het eind van 2011 een samenvattend interview te verzorgen met MEC voorzitter Joris van Zoelen. Samen met Van Zoelen blikt hij terug op 10 video’s met Nederlandse ondernemers en CMO’s. Van Zoelen gaat in op de drijfveren achter het MEC en de belangrijkste lessen van 2011.

Naast een helder beeld van de ‘bestaansreden’ van de organisatie, is ‘kwetsbaarheid’ volgens de MEC voorzitter van toenemend belang. Het ‘alwetende’ merk is steeds minder geloofwaardig. Juist ook het ‘niet weten’ en het durven stellen van vragen, maakt het merk écht, menselijk en toegankelijk. In het decor van de NOS Nieuwsstudio blikken Eddini en Van Zoelen tevens vooruit op de plannen van het MEC voor 2012.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!