Marketingfacts vanaf nu op Twitter te volgen via @Marketingfacts

29 november 2011, 14:30

De kogel is door de kerk. Na jarenlang al zijn lief en leed via @Marketingfacts te hebben gedeeld, vonden we het toch echt tijd worden dat de Twitter alias naar Marketingfacts ging. Vanaf nu zijn al onze tweets te volgen via @Marketingfacts, en zal Marco Derksen verder twitteren onder @MarcoDerksen. De volgers van beide accounts zijn gewoon meeverhuisd (weten hoe? lees verder). De accounts komen zo beter tot hun recht. Voor Marketingfacts is dit een stukje consistentie naar buiten toe, en @MarcoDerksen kan nu vrijuit ‘ploppen’.

Branding

Nu we @Marketingfacts aan de site hebben gekoppeld, gaan we meer aandacht besteden aan de branding van de Twitter account. In lijn met de nieuwe website die we aan het ontwikkelen zijn, zal het design van de account worden opgefrist en zullen we meer relevantie aanbrengen. Zo heeft @evr er voor gezorgd dat sinds enige tijd ‘trending’ blogs en de meest populaire blogs van de afgelopen dagen worden gedeeld. Sinds een paar maanden beantwoord ik zelf vanuit de twitter account vragen en opmerkingen. We hebben nog meer plannen met onze nieuwe Twitter account, maar daar moeten jullie nog even op wachten.

Niet alleen bij ons is er meer aandacht voor de branding van de Twitter account. Onlangs veranderde @Slijterijmeisje bijvoorbeeld haar account naar @PetradeBoevere.

Accounts overzetten

Omdat we dit net zelf hebben doorlopen, vond ik het wel interessant om te delen hoe we de accounts hebben verwisseld en daarbij de volgers gewoon hebben behouden:

1. Open meerdere browsers, of zorg dat je meerdere laptops ter beschikking hebt. Wanneer je de accounts wilt verwisselen is het onoverkombaar dat de accountnaam enige tijd vrijkomt. Je moet dus zorgen dat je deze weer snel kunt innemen. Door meerdere browsers te gebruiken kun je met meerdere accounts tegelijk ingelogd zijn. Zo kun je de accountnaam snel weer innemen.

2. Open twitter.com, en klik in het dropdown menu onder je gebruikersnaam op settings. Onder username kun je de gebruikersnaam aanpassen.

3. Begin bij de account die je een vrije naam kunt geven. In ons geval was het nog een stukje uitgebreider omdat Marco ook al @MarcoDerksen in bezit had. Die hebben we dus eerste gewijzigd naar een willekeurige naam. Vervolgens @marketingfacts naar @MarcoDerksen gewijzigd, en als laatste @marketingtwit naar @marketingfacts. Dit proces zorgt ervoor dat bij alle accounts de volgers worden meegenomen.

De accountnamen aanpassen is zo gepiept, er wordt geen verificatie email gestuurd dus als je vlug bent zijn de accounts binnen een paar seconden overgezet.

4. Er komt op het eind 1 accountnaam vrij. In ons geval @marketingtwit. Het is verstandig om deze te registeren en via een tweet bezoekers van de Twitter pagina door te verwijzen naar je nieuwe account. Dit heeft Petra bv. ook gedaan met @slijterijmeisje.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Paul van Veenendaal

    Jeetje die Marco heeft het lang volgehouden met zijn “Occupy Marketingfacts” actie! 😉


    29 november 2011 om 15:57
    media

    Onder dwang, dat dan weer wel 😉


    29 november 2011 om 16:58
    jeroenmirck

    Haal dat linkje trouwens maar weg, Danny. Dat vindt Matthijs niet leuk. 😉


    30 november 2011 om 11:43
    Bertie

    De aansteker, kan ook DNA bevatten iemand anders dan boer Jasper.Een aansteker hoeft helegaar niks met wel of niet roken te maken te hebben. Zippos worden ook gebruikt om een brander te ontsteken. Bijv om haren weg te schroeien bij slachtvee. Verder is er een beesktenin,een DNA match en is eindeloos speculeren hiermee afgeblokt.


    12 juli 2016 om 01:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!